Horloges met een vintage uitstraling (40s-60s)

inderdaad ook een fraai ontwerp, maar die nep patina spikkels… brrrr :grimacing:

7 likes

Haha ja love it or hate it :slight_smile:
Ik vind dat nu juist best gaaf :grin:

2 likes

Vintage uitstraling?

Zo’n beetje alle Russen.
Ja, zelfs de nieuwe :grin:

Amphibia 100 Zulu oliv

Nee hoor , ik poep er niet op.
Vind ze zelfs heel goed :+1:

4 likes

Globemasters heb je jong gebruikt voor tegen de 4k. Nieuw zijn ze bijna 7. Dat valt wel mee toch? Ik verwacht geen enorme extra afschrijving om eerlijk te zijn.

Dat begrijp ik niet. Een leuke c-shape kost je om en bij de 1200, een leuke pie-pan om en bij de 1800. Dat is peanuts in vergelijking met een vintage DJ dezer dagen, terwijl het algehele kwaliteitsniveau zeker niet lager ligt, wel integendeel. ‘Normalisatie’ zou net zijn dat Connies verder blijven stijgen.

2 likes

Wellicht maar het was ook geen aankoopsuggestie :wink:

1 like

Certina DS PH200M

Rado Captain Cook

2 likes

De Certina DS-1 Powermatic 80 past volgens mij ook prima in dit rijtje. Ik heb liever ook een moderne binnenkant merk ik. Mijn vintage horloges draag ik toch een stuk minder. Komt ook omdat ik gewoon totaal niet voorzichtig ben. Zelfs deze heeft al een kras in het saffier. De Certina op leer en staal:

6 likes

Horloges met een vintage uitstraling in de overtreffende trap, de Laco “erbstuck”. Deze is professioneel gepatineerd. Toen ik het las, wist ik niet wat ik er van moest denken, maar hoe vaker ik de plaatjes bekijk…

2 likes

5 likes

Het begint laatste tijd te kriebelen voor een echte vintage duiker om aan mijn bescheiden collectie toe te voegen…

En in dit topic viel mijn ook op je foto met gave duik collectie maar specifiek het horloge met de bruine band. Kun je er iets meer over zeggen/vertellen?

Groet,Ralph

T’ rug naar vroegah, met de techniek van nau’’’

Niet helemaal geslaagd vind ik omdat de nieuwe zo groot is, en met lomp grote brede 22 band (niet tapered)
Het ontwerp van de wijzerplaat if fenomenaal mooi.
Techniek van motortje is flauw en betrouwbaar.
Jaar 1948 merk Dan Henry

Yema, remake van model uit 57
Oei oei Wat mooi!
Dit horloge had ik misschien niet moeten verkopen.
Aan de andere kant is het aanleiding geweest om iets anders te kiezen voor iets ‘hogers’

En dat andere, dat zogenaamd hogere is voor mij het perfecte voorbeeld van dit leuke topic, mijn nabije toekomst
(trouwens, die modellen van Longines zijn ook watertanden mooi)

De Tudor BB58


Heb hem nog steeds niet, maar sta op de lijst.
Dit zijn screenshots dus

3 likes

Vette horloges, zeker die 2e en 4e! Kan niet goed ,wij welke dat zijn? Kun je me inlichten? :face_with_hand_over_mouth:

Hallo Ralph,

Helaas kan ik hier niet zo heel veel over zeggen.

Het is een horloge van het merk Sinex, een klein merk uit Geneve in de jaren ‘50/‘60.

Ik zag dit horloge iets meer als een jaar geleden voor het eerst bij een Franse verzamelaar die hem toen niet wilde verkopen. Een paar maanden geleden heb ik hem uiteindelijk toch kunnen kopen.

Ik vind het een leuk horloge vanwege de verkleuring van de lume en het feit dat er 007 op de wijzerplaat staat. Daarnaast heeft hij ook wel wat weg van de oude Seamaster 300 uit de jaren ‘50.

5 likes

Voor de 2e zie hierboven.

De 4e is een Super Compressor duiker uit de jaren ‘60 van een ander klein merk uit Geneve: Elgé.

En voor de volledigheid ook de eerste nog maar even, dat is een Franse duiker uit ws. eind jaren ‘50 van het merk Labor, type Super Etanche. Dit horloge zit in een behuizing met een achterdeksel zoals deze destijds ook door Blancpain gebruikt werd, een achterdeksel wat met een losse ring wordt dichtgeschroefd. Hier heb ik helaas geen foto van.

5 likes

Zeer cool. Absoluut genieten!

1 like

Dank,

Heel heel heel gaaf horloge…

Nu met naam en model ga ik speuren naar sinex :zipper_mouth_face: :rofl:

1 like

Mocht ik in die prijscategorie gaan spelen, dan komt er eerst een el Primero.
Hopelijk komt dat snel, dan is de stap naar meerdere horloges in die categorie ook sneller gezet.

1 like

Ja, lekker!

Heb eigenlijk al teveel duikers… Maar weet iemand hoe de kwaliteit van de nieuwe captain Cooks zich verhoudt tov van bv een Oris 65?

Die rado die je laat zien heeft inderdaad een vintage uitstraling, dat is namelijk de vintage… :wink:

2 likes