Horloges onder de 500 euro

Wellicht is een Seiko SARB035 of 033 een goeie optie. Een net horloge met zichtdeksel zodat je het mechaniek toch nog kunt bekijken.

edit: Een SARB035 is wel een beetje de geeikte saaie keuze. Er zijn ook een hoop andere Seiko modellen die ik mooier vind in deze prijsklasse.

Ook Orient heeft met de Orient star mooie klokjes met zichtdeksel en of open heart zelfs.

Ik zou voor een dresser onder de 500 wel altijd voor vintage gaan. Veel meer bang for the buck vaak.

1 like

Volgens mij op marktplaats

Hoi Merlijn,

Van harte welkom op het allerleukste Horlogeforum van de hele wereld! :+1::sunglasses:

Wij zijn hier allemaal net kinderen en houden heel erg van plaatjes. Sterker nogā€¦zonder plaatjes telt het niet! :sunglasses: Dus laat de fotoā€™s maar komen van die eerste twee klokjes! :+1:

Zoals reeds gezegd is er tot 500 Euro best veel te koop. Zowel nieuw als gebruikt. Gebruikt kan je uiteraard een wat hogere kwaliteit kopen voor dat geld. Kijk maar eens in het blauwe gedeelte van het forum; daar staan de klokjes die de leden te koop aanbieden.

Nieuw zijn onder de 500 Euro merken als Seiko, Tissot en Certina altijd goed, maar er is teveel om op te noemen uiteraard. Gewoon veel kijken en lezen op het forum en dan komt het helemaal goed! :relaxed:

Heel veel plezier hier en succes met kiezen!

1 like

hier alvast een foto van het horloge dat ik deze week ben beginnen dragen.

2 likes

Mooi begin hoor! :+1: :relaxed:

En als je een mooi chique horloge zoekt van zeer goede kwaliteit, dan staat er nu hier op het forum iets moois te koop van forumlid David @daffie :slight_smile:

3 likes

Ik heb nog een mooie diver chrono te koop staan voor 300

Thx Harry :thumbsup:

Pracht klok idd en met een goed voorstel kan ik zeker levenā€¦

1 like

Ik heb hier 2 horloges te koop staan die wellicht aan jou eisen voldoen.
Seiko Sary079 en Christopher Ward c7.

Hamilton heeft ook een aantal mooie horloges voor rond die prijs

Er staat ook een hele mooie Christopher Ward te koop op het forum voor een schappelijke prijs. Zeker ook een optie.

Of

Waarbij optie 2 zeker het betere uurwerk heeftā€¦

Welkom!

Tip: er staan veel horloge reviews op youtube.
Gewoon het merk en type invoeren en er verschijnen
altijd wel een paar goede reviews.
Wat mij betreft heel leerzaam.

Ik heb nog een mooi Oris Classic Date te koop.
Zie horlogemarkt.

Wij zijn een beetje op dezelfde manier begonnen! En na nog een paar eerder bedenkelijke uitschuivers (alhoewel ik ze nog allemaal graag zie) ben ik bij seiko uitgekomen en onmiddellijk zwaar onder de indruk geraaktā€¦ en nu krijg ik 'm niet meer van de pols af!

Er is een heleboel keuze (in dress watches) en ik denk dat de meest voor de hand liggende horloges al zijn genoemd. In deze prijsklasse heb je een uitgebreide keuze bij de Japanners (Seiko, Orient, Citizen), maar ook bij de Zwitsers zoals Certina en Hamilton.

EĆ©n tje die niet genoemd is, is de Max Bill van Junghans in Bauhaus-stijl waar ik zelf wel een zwak voor heb. Als een gebruikt exemplaar ook mag, staat er hier een prachtige Seiko SARX033 te koop voor 575 euro wat volgens mij een koopje is.

Ook vintage biedt interessante opties zoals een King Seiko, Omega Seamaster of zelfs een luxemerk zoals Girard Perregaux. Maar als je een nieuweling bent in het wereldje, is vintage wat lastiger aangezien er daar soms ā€œgeknoeidā€ wordt met het samenstellen van horloges.

Ik heb een fantastische Certina DS Action Chronometer voor je. Houd je nog geld over ook.

Zie de horlogemarkt sectie.

1 like

Als ik meedenk met dit soort vragen geef ik -als ik er op reageer- altijd het volgende antwoord:

Mooie tegenhanger voor je ā€˜drukkeā€™ klokjes en een leuke eerste uitbreiding. ( Net onder de ā‚¬ 500,-) Ik had ff geen foto van de mijne paraat, dus deze van Internet.

Welkom. En het is niet raar dat je in het begin door de bomen het bos niet ziet.

Leuke dress horloges met automaat zijn onder meer de Seiko SARB033 of SARB035. Die zijn zƩƩr geschikt voor de dunnere pols en voor dat geld zul je weinig betere vinden.

Als je nog een beetje geduld hebt: Seiko heeft onlangs een aantal nieuwe modellen in de basic Presage serie aangekondigd, die binnen enkele maanden op de markt komen met een adviesprijs van ā‚¬ 420. Met name de SRPC03 (off white) en SRPC01 (blauw) zijn erg mooi en worden met kalfsleren bandje geleverd. Deze zijn iets groter dan de hiervoor genoemde SARBā€™s, maar zouden wellicht ook goed kunnen met 40,5 mm.

1 like

En de orient AG00003W ? Net dressy horloge maar toch met een kleine ā€œpeekā€ op het mechanisme, prient heeft verder hele degelijke horloges voor zn prijsklasse dus als deze niet bevalt zou ik het merk ook verder even doorzoeken naar iets moois. Succes!

dank jullie wel allemaal alvast voor de vele reacties! Ik ga nog wat verder snuisteren en als ik een volgend horloge koop zet ik hem hier zeker op.