Horloges onder de 500 euro

En als je een mooi chique horloge zoekt van zeer goede kwaliteit, dan staat er nu hier op het forum iets moois te koop van forumlid David @daffie :slight_smile:

3 likes

Ik heb nog een mooie diver chrono te koop staan voor 300

Thx Harry :thumbsup:

Pracht klok idd en met een goed voorstel kan ik zeker leven…

1 like

Ik heb hier 2 horloges te koop staan die wellicht aan jou eisen voldoen.
Seiko Sary079 en Christopher Ward c7.

Hamilton heeft ook een aantal mooie horloges voor rond die prijs

Er staat ook een hele mooie Christopher Ward te koop op het forum voor een schappelijke prijs. Zeker ook een optie.

Of

Waarbij optie 2 zeker het betere uurwerk heeft…

Welkom!

Tip: er staan veel horloge reviews op youtube.
Gewoon het merk en type invoeren en er verschijnen
altijd wel een paar goede reviews.
Wat mij betreft heel leerzaam.

Ik heb nog een mooi Oris Classic Date te koop.
Zie horlogemarkt.

Wij zijn een beetje op dezelfde manier begonnen! En na nog een paar eerder bedenkelijke uitschuivers (alhoewel ik ze nog allemaal graag zie) ben ik bij seiko uitgekomen en onmiddellijk zwaar onder de indruk geraakt… en nu krijg ik 'm niet meer van de pols af!

Er is een heleboel keuze (in dress watches) en ik denk dat de meest voor de hand liggende horloges al zijn genoemd. In deze prijsklasse heb je een uitgebreide keuze bij de Japanners (Seiko, Orient, Citizen), maar ook bij de Zwitsers zoals Certina en Hamilton.

Eén tje die niet genoemd is, is de Max Bill van Junghans in Bauhaus-stijl waar ik zelf wel een zwak voor heb. Als een gebruikt exemplaar ook mag, staat er hier een prachtige Seiko SARX033 te koop voor 575 euro wat volgens mij een koopje is.

Ook vintage biedt interessante opties zoals een King Seiko, Omega Seamaster of zelfs een luxemerk zoals Girard Perregaux. Maar als je een nieuweling bent in het wereldje, is vintage wat lastiger aangezien er daar soms “geknoeid” wordt met het samenstellen van horloges.

Ik heb een fantastische Certina DS Action Chronometer voor je. Houd je nog geld over ook.

Zie de horlogemarkt sectie.

1 like

Als ik meedenk met dit soort vragen geef ik -als ik er op reageer- altijd het volgende antwoord:

Mooie tegenhanger voor je ‘drukke’ klokjes en een leuke eerste uitbreiding. ( Net onder de € 500,-) Ik had ff geen foto van de mijne paraat, dus deze van Internet.

Welkom. En het is niet raar dat je in het begin door de bomen het bos niet ziet.

Leuke dress horloges met automaat zijn onder meer de Seiko SARB033 of SARB035. Die zijn zéér geschikt voor de dunnere pols en voor dat geld zul je weinig betere vinden.

Als je nog een beetje geduld hebt: Seiko heeft onlangs een aantal nieuwe modellen in de basic Presage serie aangekondigd, die binnen enkele maanden op de markt komen met een adviesprijs van € 420. Met name de SRPC03 (off white) en SRPC01 (blauw) zijn erg mooi en worden met kalfsleren bandje geleverd. Deze zijn iets groter dan de hiervoor genoemde SARB’s, maar zouden wellicht ook goed kunnen met 40,5 mm.

1 like

En de orient AG00003W ? Net dressy horloge maar toch met een kleine “peek” op het mechanisme, prient heeft verder hele degelijke horloges voor zn prijsklasse dus als deze niet bevalt zou ik het merk ook verder even doorzoeken naar iets moois. Succes!

dank jullie wel allemaal alvast voor de vele reacties! Ik ga nog wat verder snuisteren en als ik een volgend horloge koop zet ik hem hier zeker op.

Mijn eerste mechanische horloge was een Hamilton Khaki, een super fijn klokje en past precies binnen de 500, je vindt ze nieuw rond de 450 euro.

of je kan voor de Khaki King gaan, maar die vindt ik een iets te drukke plaat hebben.

2 likes

Een mooie tweedehands Oris. Topkwaliteit en tweedehands wel te vinden voor rond 500 euro.
Er staat er trouwens een op horlogemarkt. Ook de ML Pontos die op het marktgedeelte staat is top!

en een plaatje van de tweede aanwinst die natuurlijk ook een weekje om de pols mag zitten

3 likes

Die is idd aan de forse kant voor jouw pols.

Jaap ( @SuperC) heeft nog een mooie Certina te koop staan voor Weinig. Het is dat ik mn 13e maand nog niet binnen heb want anders wist ik het wel :wink: