Horloges van " B" merken

Ik heb genoeg kleiners, maar die passen niet in dit topic. :sunglasses:
Maar dat is wel het euvel van veel moderne horloges, met een 16 cm pols is bijna alles (te) groot. :roll_eyes:

1 like

Volgens mij zijn volslagen gekken juist interessant! Normaal is maar saaiā€¦

3 likes

Zo is het, ā€¦think different! :sunglasses:

ā€œHereā€™s to the crazy ones. The misfits. The rebels. The troublemakers. The round pegs in the square holes. The ones who see things differently. Theyā€™re not fond of rules. And they have no respect for the status quo. You can quote them, disagree with them, glorify or vilify them. About the only thing you canā€™t do is ignore them. Because they change things. They push the human race forward. And while some may see them as the crazy ones, we see genius. Because the people who are crazy enough to think they can change the world, are the ones who do.ā€

4 likes

Ooit ontving ik van een postorderbedrijf een gratis horloge bij een bepaalde bestelling. Het was een afzichtelijk geval. Daarover zou iedereen het hier wel met mij eens zijn. Toen ik het toch even om mijn pols wilde doen viel het per ongeluk in de wastafel in 6 stukken uiteen.

Ik denk dat je dat bedoelt met B-merken. Of niet?

Mooie uitspraak!
Ik kan de quote niet zo snel vinden en de bekende persoon die het zei ben ik ook even kwijt. Maar de strekking was zoiets: Je moet een idee/gedachte/theorie te durven overdenken zonder daar direct in te hoeven geloven. Dat is wat weinigen (vooral het hoon gelach) echt durven en schieten het liever af dan eens te onderzoeken. Er eens naar kijken in gedachte en dan vragen oproepen maakt het al snel minder hapklaar wat je is voorgeschoteld.

Nah, donā€™t like them. Canā€™t stand any authority either :wink:

True!

I believe so sir, nothing has changed by taking things for granted and doing nothing

Leuke docu om eens te kijken en te overdenken vind ik The Prinicple
Daar wordt scientism blootgelegd en erg leuk. De oerknal theorie is bijv zo een status quo waarop vele andere theorieƫn o.a.op gebaseerd zijn, Maar geen enkele wetenschapper snapt het en toch wordt deze theorie gebruikt. Uberhaupt het idee dat alles vanuit een knal is ontstaan en als zoete koek geslikt wordt vind ik lichtelijk verontrustend. Waarom geloven mensen daar zomaar in en als je er een andere theorie op nahoudt ben je gek en komen de alu gifjes uit de doos.

Anyway, geheel off-topic maar fijn dat er mensen zijn die niet direct iedereen als gek zien en ook hun vraagtekens zetten.

Edit: mijn recente topic ging volledig uit de bocht en er zaten enkele goede reacties bij die ingingen op mijn stelling i.p.v. deze direct af te schieten. Ik weet niet meer wie deze vraag stelde en die is ook onbeantwoord gebleven omdat er een slotje op zat. De vraag was zo simpel maar retegoed. Waarom zouden ze het allemaal faken? Als je daar is wat verder over na gaat denken en op zoek gaat kom je heel al heel ver.

Maar laten we anders off-topic verder gaan hierover en niet meer in dit topic. Als er interesse voor is open dan een topic en nodig mij uit of laat het me weten dan open ik er 1 :wink:

2 likes

In jouw geval ben ik toch geneigd een uitzondering te makenā€¦ :joy: :joy: :joy:

1 like

Ach, het is ook een vraagteken dus dan is het goed :wink:

1 like

Hate to burst your bubble maar de tekst is van een groot reclamebureau (destijds Chiat-Day nu TBWA) in opdracht van Apple.

Wel Ć©Ć©n van de beste campagnes ooit en standaard studiemateriaal.

Edit: En met de boodschap is niks mis natuurlijk!

Wikipedia

2 likes

Je bedoelt de quote die ik aanhaal?
If so, was niet van Apple maar vanā€¦ en al langer geleden dus appeltje was er nog niet.
Of doel je op de uitspraak van @junior?

Ja die. Ik dacht dat je daarop doelde. :roll_eyes:

1 like

Ah nee, en ik zie ook dat het verwarrend kan zijn zoals ik het heb gezegd ja :wink:

Nee die tekst van @junior kan ik me helemaal in vinden en als ik het goed begrijp is de slogan van Apple enkel: Think different. En daar kan ik ook achter staan.

Maar ik doelde op een engelstalige quote die ik zo vrij ben geweest in onze moedertaal neer te zetten. Niet exact de quote maar wel de strekking ervan en dat was deze:

Dat wil nog wel eens passen, andersom wordt al moeilijker.

1 like

Dat durf ik te betwijfelen :joy:

Die is (ook) uit de Apple campagne waar @Chlorophyl naar verwijst. Think different! :sunglasses:

1 like

Was niet van apple,ik ga zoeken

Toch maar even naar off topic dan? :wink:

1 like

Al is het alleen maar om je eigen mening te vormen/bevestigen. Ik ben altijd heel stellig en zal mijn eigen mening met hand en tand verdedigen maar sta open voor discussie. Graag zelfs. Eigenwijs? Ja! Maar niet te beroerd om mijn ongelijk toe te geven als ik fout zit.

Vrijheid, blijheid. Hoe meer mensen, op hun eigen manier, van horloges kunnen genieten des te beter. Het is geen elite ding. Dat is het off-topic gedeelte. Meer wil ik er niet over zeggen.

6 likes

Yep, beter en niet langer in dit topic.
Ik maak er wel 1 aan onder off topic met de titel: we zijn off topic :slight_smile:

Tadaa https://www.horlogeforum.nl/t/we-zijn-off-topic/167188?u=da_watcher