Horror Omega - hulp gezocht!

Peins er zwaar over om iets naar hem op te sturen.

1 like

Is wel heel tof. Het kost geloof ik wel iets van 300 piek.

1 like

Op naar Jereoen de Bas van juwelier Triade in Almere. Dat is het beste wat je met dit horloge kunt doen!

1 like

Yep, wel veel voor paar spatjes verf toch?

1 like

Ik denk dat je het hele procedé moet zien. Verschillende kleuren, dus steeds tussendoor drogen en verschillende ‘rondes’, alsook montage en demontage. Het valt me nog enigszins mee eerlijk gezegd

En de wijzers krijgen ook een andere kleur…

Als je die laat bekunstigen met spatten, komt toch alles eraf wat onder het zwart zit.
ik zou ze zo laten en steeds het zwart in de kast opruimen, blijft een heel speciale dial over

2 likes

Tsja, het is wat de gek er voor geeft met zoiets.
Je zou ook de dial kaal kunnen maken en er dan iets van laten man. Dan komt het niet meer los.

Klopt, dat zou zeker een optie zijn

1 like

Misschien heeft @Dao een tip om hier iets mee te doen, qua af bleken of zo, ik vind de dial zoals ze nu is best oke. Vanuit kunstzinnig oogpunt gezien :slight_smile:

2 likes

Zoals ze nu is vind ik er niet zo veel aan. :wink:

Helemaal ‘goud’ is best grappig maar mevrouw Chlorophyl is daar niet zo gecharmeerd over.

Raar is wel dat het zwart verdwijnt en de witte lijntjes en markers (?) blijven erop staan

1 like

Lijntjes zijn van een andere kleur en waarschijnlijk is die kleur minder gevoelig / is de samenstelling anders. Blauwe en bepaalde grijze wijzerplaten zijn erg gevoelig

1 like

Klopt maar lijntjes zijn toch op het zwart gedrukt? of word alles in een keer erop gedrukt? lijkt me straf, is toch een soort zeefrduk zeg maar, laag op laag

Inderdaad laag op laag. Daarom blijft het wit dus staan en het blauw rondom vervaagt.

De hele plaat is eerst blauw gelakt / gespoten en dan wordt de witte tekst hierover aangebracht.

Mijn eerste advies is een ladyshave te kopen voor je vrouw.

Mijn tweede ingeving is: horloge is supergaaf. Uurwerk goeie beurt laten geven, paar nieuwe pennen in de band en verder zo laten. :joy: Maar je vrouw wil dat niet, dus dan kan ik je ook niet verder helpen. De sentimentele waarde zou voor mij beperkt zijn als mijn broer hem afgedankt had en aan me gegeven omdat hij het niet meer hebben moest. Het heeft dus (in mijn ogen althans) niet écht een goede band dat is een woordgrapje met hem.

8 likes

Het blauw lost eerst, rara hoe kan het dat het blauw onder het wit niet lost?

Daar sluit ik mij bij aan, prima service en gedegen kennis tegen een nette prijs :+1:

1 like

Een lastig parket.

Maar het horloge heeft sentimentele waarde dus dan moet je altijd
wat dieper in de buidel tasten.

Wat ik me afvraag, waar blijft eigenlijk die verf van de wijzerplaat?
Je ziet het vaker bij vintage, waar blijft dat spul? :thinking:

2 likes

Goeie vraag , waar blijft het vuil? Verf?

Is geen vuil maar een chemische reactie van de verf. Het enigste dat vaker “los” komt is de blanke lak die als finish is aangebracht.