HOWTO: Kras verwijderen uit horlogeglas - Rolex Submariner ref. 5513

Ik koop die ook gewoon in een truckshop, aan een fractie van de prijs van wat men in een modelbouwwinkel vraagt.Ook België hier Delrue heeft tot korrel 2000 - heel soms 2500

1 like

Mooie reportage, ik ga op exact dezelfde wijze te werk, hier ergens eens op HF gelezen. Werkt prima behalve op één van m’n Roamers - daar heeft het geen enkele impact (saffier glas?).

Ik dacht dat dit alleen voor Plexiglas (Acryl) werkte… en dat deed ik tot nu toe altijd met Brasso.
Werkt prima.

Zolang het om oppervlakkige krasjes gaat werkt dat ook prima, maar een groef weer vlak krijgen duurt dan gewoon veel te lang. En je krijgt er waarschijnlijk RSI van… :wink:

Ja, zeker op glas is dat een zekere methode om RSI te krijgen :grin:
Maar het kan met glas dus ook.
Goed forum is dit toch, je steekt er altijd weer wat van op!
Bedankt!

Ik ben benieuwd of mijn oude Seiko met deze guide nog te redden is? Wat denken jullie?

Erger kan het in ieder geval niet worden…

Weet je toevallig van welk materiaal het glaasje gemaakt is?

Ook maar een nieuwe band erop? Zo te zien is korrel 500 al gebruikt…

Mineraalglas denk ik. Op zich is glas voor deze seiko’s nog wel te vinden.

Ik heb inderdaad op eBay ook wel eens originele Seiko glazen kunnen kopen. Dat is wel het mooist.

Nee niet echt, voelt eigenlijk gewoon als een plexi.

Of niet! Hahaha, ja inderdaad nieuw bandje zou top zijn. Heb in ieder geval de endlinks weer mooi op de plek kunnen krijgen, dit is nog een oude foto.

Ja klopt die heb ik ook gezien, waren €47,- geloof ik? Ik weet niet wat het waard is om deze nog verder op te lappen, vandaar dat die er nog zo uitziet :stuck_out_tongue:

99 likes, wie maakt me los?

Edit: bedankt @bordewolf !

3 likes

Welcome! :grin:

Krijg je nu een SUPERBADGE ?!

1 like

Nee, dat had ik eigenlijk wel verwacht… ik voel me nu badge-technisch enorm verwaarloosd.

:slight_smile:

1 like

_

1 like

Sodeju, je moet maar durven. Ik gebruik het principe zelf ook wel bij andersoortige reparaties, maar een horlogeglas (plexy)…da’s even andere koek.

Uiteindelijk is het gewoon ervaring, ik heb al zoveel glaasjes gepoetst dat je zo’n beetje alles hebt gezien.

Maar los daarvan, als je de juiste materialen in huis hebt dan stelt dit echt niet zoveel voor.

1 like

Geweldig topic, dank voor het delen.
Voor mij stelt het best wel iets voor: VAKWERK.
Ga het ook maar eens proberen, maar wel op wat goedkopere horloges :sweat_smile: