Huidige Invicta versus Vintage Invicta

Zo kan ik er nog wel 999 opnoemen, da’s natuurlijk een non argument en Invicta eigenaren weten dat ook. De kwaliteit van de meeste Invicta’s is niet slecht en tegenwoordig worden er nette Japanse kwaliteits uurwerken in verwerkt. Net zoals in heel veel start ups, micro brands die voor (veel te) veel geld worden aangeboden. Veel modellen zijn geïnspireerd door de “over de top” Amerikaanse smaak, maar er zijn best leuke, nette en goed uitgevoerde modellen, niet overdreven en net zo goed als 99 andere kleine merken die hun producten steevast in Chinese fabrieken laten maken. Invicta is wel veranderd van een klasse merk waar Zwitserse uurwerken in werden verwerkt, naar horloges voor mensen met een “normaal” horlogebudget.

2 likes

Sowieso zou ik voorlopig nog niet dood gevonden willen worden met een Invicta noch een Rolex… :rofl:

En waarom, zijn er al niet genoeg veel te dure, “exclusieve” merken?

2 likes

Dus niet eens gefabriceerd in China! In mijn opinie hanteert Japan strengere QC dan de Chinezen, dus mijn achting voor die verguisde merk, stijgt alleen maar…

De hogere prijzen die de achting voor horlogemerken helaas vaak mede bepalen zijn overigens ook bij Invicta´s te vinden. Dit zestiger jaren model met internal bezel bijvoorbeeld. Enicar er op en de prijs wordt verdubbeld :innocent::yum:

1 like

Wel mooi horloge

Dat ding is 4 keer te duur. Interne bezel of niet :slight_smile:

Ik heb 1 vintage, de 2e is op dit moment onderweg! Daarnaast nog een aantal “moderne” Invicta’s. Zit er binnenkort aan te denken om een Glycine aan te schaffen!

Super leuk. Deel ze hier eens wanneer dat kan. :grinning:

Wat vinden jullie van de prijzen/marketing in de huidige Invicta stores? Laatst eventjes langs geweest en prijzen zijn minimaal 2 keer zo hoog vergeleken met het internet. Je krijgt er wel bij elke aanschaf eentje gratis. In de Invicta store op Times Square in NY kon je er 2 kopen en kreeg je er 4 gratis…

Great marketing/brand philosophy :joy:
Zegt mijns inziens genoeg…

1 like

Dat klinkt niet goed. Maar het zorgt er wel voor dat de horloges bij de mensen komen en niet weggegooid worden of ergens liggen te verstoffen.
Bij deze reactie moest ik denken aan een filmpje wat ik zag over een heel ander product. De Microsoft os telefoons, die zijn nu obsolete. Maar volgens een aantal tech channels op youtube had dit kunnen worden voorkomen door de producten voor een (veel) lagere prijs aan te bieden. Waarom? Op deze manier krijgt men het product in de handen, zijn ze tevreden dan kopen ze meer (voor een hogere prijs, omdat ze positieve ervaring hebben). Op deze manier win je ook iets van de markt.
Door je product voor meer geld aan te bieden zullen minder mensen het kopen, dit zorgt weer voor minder bekendheid. Waardoor nog minder mensen het kopen, etc…

Wat vinden jullie hiervan? Kan er nog veel meer over zeggen. Maar ben om eerlijk te zijn geen expert wanneer het gaat om marketing. Maar wat wel volgens velen is dat Invicta momenteel met name in Amerika de leidende merk is wanneer het gaat om goedkope (low end) horloges in Amerika.

Zo houden ze de consument wel voor de gek… bij Invicta zelf koop je er een voor 300, en krijg je er een gratis bij… maar op het internet koop je datzelfde horloge voor 100-150 euro.

Het internet is sowieso gek. Wij kopen electronica en andere spullen in het buitenland of via Nederlandse webshops voor 30%,40%,50%,60% goedkoper.

Voorbeeld onze elektrische fornuis van SMEG, winkelwaarde: 3000, internet: 1400 euro…

Het is sowieso bij de wet van Rome geregeld dat winkeliers hun eigen prijs mogen hanteren. Hetzij goed als slecht.

Nog een korte aanvulling hierop. In sommige branches worden marches gebruikt zoals 2.0 tot 3.0 of zelfs meer.

Dat betekent dat bij 2.0 inkoop helft van winkelwaarde is en bij 3.0 een derde zelfs. We kunnen ons afvragen wat dure horloges betreft produceren hebben gekost, ik weet namelelijk niet wat voor marges horloge merken hanteren.

Om in deze topic het weer te hebben over horloges. Kijk een mooie vintage chronograaf :laughing:

5 likes

Je kan het gewoon niet met elkaar vergelijken.

En als mensen blij zijn met een moderne invicta prima, het is nog steeds een horloge.
Net zoals mensen blij zijn met een daniel wellington of een designer fashion brand horloge van fossil.

Mijn cup of tea is het niet en vind de historie en vertrouwen in een merk wel belangrijk

Verschil tussen de huidige Invicta en een DW (Daniel Wellington) is dat Invicta meestal een origineel ontwerp hebben terwijl je DW ook bij Ali kunt kopen voor minder dan 10 euro.
Hiernaast heeft Invicta in veel gevallen ook nog een redelijk uurwerk (in veel gevallen prima Japans of Zwitsers), prima glas (Flame Fusion of Saffier) en wordt er soms zelfs gebruik gemaakt van duurdere metalen zoals Titanium, goud (gold plating of massief zelfs).

De DW is puur een Chinees klokkie. Ik schat Fossil op zijn minst hoger in met zijn unieke ontwerpen, etc…

1 like

@koekoek

Ik vind die BiCompax chrono wel mooi hoor is dat een automaat?

Handopwindhorloge