Huidige Invicta versus Vintage Invicta

Timex indiglo !

1 like

Indiglo ? Ff googelen

Misschien in “Timex only” topic

Timex heeft indiglow of zoiets maar er zijn wel meer merken met een full lume wijzerplaat. Citizen heeft dat bijvoorbeeld ook.

Invicta 1002 met aftermarket bezel,

Ook Seiko heeft veel modellen met full lume wijzerplaten

Heb twee invicta’s met Zwitsers uurwerk.
Jammer quarts
Op zich horloge mooi, geen Spiderman of batman. Daar heb ik niets mee. Een ode aan russische duikers is wel aardig. De draagbaarheid van de mijne zijn verschrikkelijk. De band heeft metalen kokertje erin verwerkt en de externe kroon afsluiter doet echt zeer in dagelijks gebruik.
Ik zou zeggen gooi de kroon naar de andere kant.

2 likes

Een Amerikaans merk wat een Russisch horloge kopieert waarvan de oplossing voor een probleem al hoogst merkwaardig is. Dat kan natuurlijk ook niet goed gaan.

Wat is een simpele schroefkroon toch een goed idee.

1 like

Ik ben weleens een vintage Invicta tegengekomen die hier merkwaardig veel op lijkt. Volgens mij een tikkeltje kleiner, maar nog steeds rond de 50mm als ik het goed heb.

Kloon van Agat Zlatoust, die maakt ze met linkse en rechtse kroon.

Tip: doe het horloge aan de andere arm zodat de kroon naar de elleboog wijst :wink:

Tip : draai de wijzerplaat 180 graden !

1 like

Ben benieuwd wat het datumvenster op positie 6 dan laat zien :thinking:

3 likes

:rofl:

1 like

Of ik dat voor elkaar krijg. Tis een beetje alsof je je trouwring opeens aan andere hand draagt

Nou gewoon, de datum

20200710_133313

2 likes

Aan welke hand moet die gedragen worden?

Indiglo van Timex, meerdere sportieve horloges van Casio etc. Sommigen lichten zelfs op door een snelle polsbeweging, handig in grotten of bij bergbeklimmen

1 like