Het is me gelukt; de verjaardag van m’n vriendin komt dichterbij en ik heb het voor elkaar dat ze een nieuw horloge wil krijgen. Ze laat me volledig vrij, “jij weet toch alles van horloges”, maar ik merk dat een vrouwenhorloge toch echt even anders ligt dan een mannenmodel.
Zodoende ben ik op zoek naar het volgende:
Lichte wijzerplaat
35-39mm
Stalen band
Saffier glas
Max 400 euro
Ze draagt op dit moment dit horloge, maar dan compleet versleten:
Ze is wel fan van het stijltje van bovenstaand horloge. Ik zou d’r graag iets kwalitatief beters geven, kom zelf uit op een Tissot PR100 met zilveren dail en stalen band:
Onderste van deze twee. Heb de SRP189 zelf al enkele jaartjes. Voldoet aan alle eisen, behalve het saffierglas. Ik heb echter goede ervaringen met Seiko Hardlex. Zuinig ben ik er echt niet op, en ik kan geen enkel krasje ontdekken (ook niet op de bezel, trouwens). De stalen band is okee. Zelf prefereer ik echter textielbandjes en ik draag haar meestal op een lichtblauw NATO bandje.
Altijd lastig om iets aan te bevelen. Ik zou zeggen als ze geen horloge fan is altijd voor een quartz gaan en dan een horloge zoeken wat bij haar stijl van kleden of dragen van sieraden past. Misschien een kleur wat veel van haar vriendinnen ook dragen. Nooit van je eigen smaak uit gaan en wat het horloge speciaal maakt is dat jij het geeft.(probeer haar niet aan te steken met het virus, dat is iets wat je zelf moet oplopen)
Mijn vrouw houdt van de eenvoudige bauhaus designs en kocht als velen zonder kennis meerdere DW’s. Heel mooi Tissot Everytime small (quartz) in rose goud met saffier gekocht voor haar. Zeker saffier is pluspunt.
Ik heb mijn vrouw een paar jaar geleden een Certina DS Podium 33 gegeven. Iets kleiner dan gevraagd maar draagt mooi om een damespols en tussen sportief en dressy. Zeker een leuk modelletje.
Mijn vrouw wilde echt altijd alleen maar quartz, todat ik er ongevraagd een automaat voor haar bij kocht, en wat denk je ? De quartz ligt meestal in de kast, en de automaat wordt gedragen.
Hier hetzelfde issue. Wat haar betreft is een Cluse helemaal leuk. Zelf geef ik haar liever een kwalitatief mooier horloge. Opgelegde indices en een ergens terugkerende gouden kleur hebben haar voorkeur. Zelf dacht ik aan een Maurice Lacroix eliros maar vind de dial te klein. Lees dus graag mee!
Wanneer je af en toe wil wisselen ngl. de outfit of de dagplanning moet een automaat opgewonden en juist gezet worden. Niet iedereen vindt dat altijd leuk.
Mijn moeder op leeftijd heeft het liefst handopwinders, en wel zonder datum. Maar veel jonge meisjes/vrouwen vinden iets mechanisch veel te lastig. “Valt na een paar dagen stil?!” En als ze hem wel doordragen “Staat opeens 10 minuten voor?!” (na 6 weken dragen). Als ik dan vertel dat ze niet de datum kunnen veranderen voor het slapen is het vaak helemaal klaar.
Er waren een páár uitzonderingen, maar dat waren uitzonderingen
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Ff pollen?
Het percentage vrouwen dat (na een kennismaking met zowel mechanische als kwartshorloges) een voorkeur heeft voor kwarts bedraagt in mijn ervaring ongeveer:
Ivm evt afwijking: De automaat van m’n vrouw wijkt +0,7 seconden af; per week wel te verstaan ! En als ze een keer een ander horloge wil dragen, en hem vergeet op de winder te plaatsen, dan loopt hij ook na 2 dagen gewoon nog.
Ik moet toegeven dat de keuze voor een automaat eigenlijk geen keuze was, aangezien het merk waar de voorkeur aan werd gegeven al jaren geen quartz uurwerken meer vervaardigt.
Ook m’n schoonzus is na jaren quartz een 4 jaar terug overgestapt op automaten en ook zij wil niet anders meer.
Er is natuurlijk niets mis met een quartz, maar om nu een automaat bij voorbaat uit te sluiten voor een vrouw, vind ik onzin. Het merendeel van de mensen zullen altijd voor quartz kiezen, soms bewust, maar meestal onbewust, ongeacht man of vrouw.