Hulp bij reparatie

Hi Allen,

weet iemand een adres waar dit horloge naartoe kan? ik denk dat het dit horloge is: Omega De Ville deville quartz cal. 1532 gold bezel ref. 196.2432

het horloge is van een vriendin, ze had hem naar een juwelier gebracht en die wist niet wat ze ermee aan moesten. hij doet helemaal niets meer. ik vraag mij daarnaast oprecht af of het niet een nepperd is. Ik ben niet thuis in de Omega horloges maar op de achterkant zie ik geen logo of andere kenmerken.
Het horloge heeft een emotionele waarde voor haar aangezien ze hem heeft gekregen van een overleden oom. Meer kan ik er niet van maken



Ik geef je antwoord als jij mij verteld welke datum mijn horloge aangeeft.

Het is een Quartz, dus dat deksel zou zeker kunnen kloppen… maar graag even wat scherpere foto’s. Lukt dat?

2 likes

Gheghe!

Kijk dat zijn betere foto’s.
En dan nog van het binnenwerk? Stel dat er een lekkende batterij inzit… dan heb je al wel duidelijk wat het probleem zou kunnen zijn. Ook is een omega Quartz wel herkenbaar als echt of niet echt

Wesselink en vreeker

Hij is dus nep?

Sorry, ik bedoelde het uurwerk

Hij ziet er niet nep uit hoor, is zo’n uurwerk dat je door het indrukken van dat knopje op de plek waar anders de opwindkroon zit op tijd kan zetten.

1 like

Dat is juist positief!
Al die zgn Ω horloges (met uitzondering van de Speedmaster en sommige Seamaster modellen) met hele verhalen op de achterkant zijn voor 99% nep.
Zoals deze
grafik
of deze
grafik
En dan deze pas

De jouwe ziet er van een afstand redelijk authentiek uit. Alleen de goudlaag lijkt wat geleden te hebben. Of is dat DNA?
Gewoon open (laten) maken en kijken hoe de binnenkant en vooral het werk en de batterij eruit zien.

Ik zie ook niets verontrustend aan de buiten kant.

Bij het open maken even opletten dat het Drukknopje niet wegschiet en in het hoogpolig tapijt verdwijnt.

Indien mogelijk een foto maken van het uurwerk en de binnenkant van de deksel. En wel zo dat de cijfers en text leesbaar is.
Aan de hand van het kast caliber en serienummer kan er gegoogeld worden.

1 like

backcase is te openen door te draaien? dan kan ik even wat foto’s maken

Voor mij ziet het eruit als een klikdeksel. Ik zie iig geen inkepingen voor een sleutel, maar dat kan aan de foto’s liggen :wink:

… als jij mij vertelt …

sorry :blush: