Hulp bij verkoop

Betere foto’s zouden zeker helpen.

Verbaas me er altijd over dat mensen moeite hebben op de juiste koper te wachten.
Hoe vaak ik geen verzoek krijg hier op het forum om een advertentie die er nog geen 3 dagen staat te verwijderen vanwege geen interesse, is niet te begrijpen.

Als er na een maandje of wat nog geen serieuze interesse is, dan zal een prijsverlaging zeker helpen.

8 likes

Had mijn Tudor binnen een paar uur verkocht hier. Eerlijk zijn over de staat en onderhouds geschiedenis en bovenal gewoon een eerlijke prijs vragen helpt heel erg.

2 likes

Thanks Jurgen. Ik ga nieuwe foto’s maken. Ben verder wel geduldig maar ben ook blij dat ik het even heb gevraagd hier.

Groet Reinold

4 likes

Ik zou zeggen, een vereiste.

Maa zelfs dan: je hebt maar 1 koper nodig, en de mazzel dat die je advertentie snel ziet. En soms is maatwerk nodig. Ik had ooit een zeer geïnteresseerde koper voor een horloge van € 1.000. Die had het geld niet gelijk paraat. Afgesproken dat hij gelijk € 500 aanbetaalde, en de rest vóór een bepaalde datum. Toen alles binnen was na 5 maanden, horloge verstuurd.

2 likes

Het ligt ook aan hoeveel je uitgeeft bij Ali volgens mij. Bij mij is het ding €9,62. :slight_smile:

1 like

1 week… :roll_eyes:

Wat doe ik dan fout?

2 likes

Toch best een leuk horloge. Maar misschien dat veel mensen afknappen op quartz of het formaat? De markt op HF is gewoon enorm grillig, geen pijl op te trekken wat wel en niet verkoopt. En dikwijls ligt het dan niet eens aan de prijs maar soms moet er gewoon net iemand zijn die hem wil.

2 likes

Fout is een groot woord, maar persoonlijk zou ik liever meer foto’s close up van de dial zien, en 1 foto van doos en papieren is wel voldoende :wink:

En tja als ik dit horloge even Google kom ik hem voor exact dezelfde prijs tegen nieuw.
En al weet ik dat ik er vaak iets meer aan kwijt ben ivm verzendkosten e.d. dan nog zou ik voor die paar tientjes het horloge eerder nieuw kopen.
Dus persoonlijk zou ik pas geprikkeld worden bij een aanzienlijk lagere prijs.

Zie dit helaas te vaak op het blauwe gedeelte, horloges die voor nieuwprijs of zelfs daarboven te koop worden aangeboden, en dus ook pas verkopen na een aantal up’s en prijsverlagingen.

Nogmaals zeg niet dat u iets fout doet, geef hier puur en alleen mijn persoonlijke beleving (omdat u er expliciet om vraagt)

9 likes

Oei dan moet ik wellicht een keer de prijs wat omlaag gooien. Heb hem zelf niet online kunnen vinden

2 likes

Ik zie er eerlijk gezegd ook niet zo snel eentje die qua prijs in de buurt komt

1 like

Ja precies. @sj44k zou je een link kunnen delen?

1 like

Heren, een google is toch niet zo moeilijk … maar vooruit omdat het zondag is en ik in een goeie bui ben.

Als je even op het typenummer (als ik het goed heb FC-260WR5B6 ) googled vind je wat meer resultaten, zo vind ik hem voor $430 in een gouden uitvoering

Dat is 432 eu + importkosten (want joma is buiten de EU). Dan kom je met import zo op 535 euro. Dat is toch 185 meer dan die van Sjoerd :thinking:

3 likes

Zeer voorspelbare reactie op nota bene 1 voorbeeld niet geheel onwaar, u rekent echter wel behoorlijk ruim en als u verder kijkt kom ik ze op Ebay al tegen voor $430 ( wat ongeveer 385 euro is)
Mijn ervaring is anders dan de uwe met het buiten de EU kopen (ook bij deze specifieke webwinkel trouwens).
Laten we het daar maar bij laten er werd immers expliciet om een mening gevraagd.

1 like

Je zit met de prijs wel prima denk ik, maar er staat “gedragen staat”. Hoe kan iemand het beoordelen op die paar foto’s?

Wist je dat je op sommige verkoopkanalen verplicht elke hoek op de foto moet zetten?

Dit zijn echte verkoopfoto’s :point_up:t2:

Edit: ik blijf hier ook aan vasthouden:

Ik ging net even Instagram op:

…en ineens dacht ik; 'nou nou, de pols mag iets breder, maar met een FC onder een manchet kun je prima voor de dag komen. Dat ziet er gewoon chique uit’.

Beleving baby :sunglasses:

6 likes

Daar heb je een goed punt. En ik heb een light box dus wellicht een nieuwe advertentie maken met wat nieuwe foto’s vandaag of morgen :thinking: thanks!

2 likes

Maar dan koop je op ebay. En niet bij een forumlid. Ik snap je punt maar ik vind mijn prijs echt niet onrealistisch

U is ineens boos? :thinking:

Foei @koekoek, hoe durf je die meneer zo te schofferen. :joy:

2 likes

Nee maar ik was in een goed bui :slight_smile:
Echter wist al toen ik die reactie schreef dat ik de reactie van @Koekoek terug kon verwachten.
Te lui om zelf even te googlen maar wel meteen met een oordeel klaar staan.
Wellicht niet rot bedoeld maar echt constructief vind ik het niet.

Inmiddels kent u mij toch wel een beetje, ik ben de grootst mogelijke kniepert van dit forum die altijd een zo laag mogelijke (reële) prijs probeert te vinden.

Maar neen boos niet, wel een beetje teleurgesteld :slight_smile:

(sarcasme is hier van toepassing)

Dat heb ik ook niet gezegd, en wist al dat het een saillant onderwerp zou zijn.
Maar zoals al aangegeven ik ben een kniepert, en betaal dan liever paar tientjes meer voor het nieuwe product (en ja dan neem ik wel het risico van de import maar tot op heden heb ik daar blijkbaar heel veel geluk mee gehad want ik heb nog nooit wat bij hoeven te betalen bij ontvangst (zie ook mijn topics hierover).

1 like

Ik ga er aan werken. Nu ik het zelf wat kritischer bekijk zie ik ook dat het horloge niet echt tot z’n recht komt op mijn foto’s

1 like