Hulp gevraagd bij identificatie Omega Seamaster

Hieronder een foto van het uurwerk. Het betreft een ref. 2891.1 met een 267 uurwerk uit 1957.

Om mn eigen glazen niet in te gooien sprak ik van een paasmarkt, maar het horloge werd door mij als ‘fake’ gekocht bij een bekend pandjeshuis met filialen door heel nederland wat het tegengaan van heling hoog in het vaandel heeft staan. Dus met aankoopbon etc.

Ik heb vanmiddag gebeld met het AWC om te vragen of het horloge bij hen bekend is en of het evt als gestolen bekend staat in de boeken. Zij waren erg behulpzaam
Het horloge is in 2016 bij het AWC aangekocht en heeft een volledige servicebeurt gehad (dit is gebruikelijk bij het AWC)
Er is hun verder niets bekend van de geschiedenis na de verkoop.
Het serienummer staat niet bekend in het stopheling register.

Ik geloof niet dat ik hier verder nog iets op kan ondernemen, en al blijf ik het een eigenaardige vondst vinden, ik laat het hier maar bij

Geniet er dan maar van! Mooie klok.

Een 2016 geserviced origineel exemplaar als fake kopen :thumbsup: :joy: Geniet maar inderdaad van deze mooie vondst.

Dit blijf ik een vaag verhaal vinden want als deze Omega in 2016 bij AWC gekocht is,dan heeft de koper daar goed geld voor betaald (AWC is wel goed…maar niet goedkoop) en wist hij ook waar hij moest zijn voor een vintage Omega.
Ik kan mij dan ook echt niet voorstellen dat deze koper later dit klokje naar een pandhuis brengt om deze vervolgens voor een belachelijk lage prijs te verpanden,want zo zijn die bekende pandjes.

Vervolgens wordt dit horloge als zijnde fake voor een habbekrats verkocht aan de nieuwe eigenaar…
Nou nieuwe eigenaar,ik zou er zuinig mee zijn want dit gebeurd zelden natuurlijk.

en nog vreemder is… ik kom gistermiddag bij ‘Used Products’ in Groningen en daar werd exact de zelfde Omega ook als ‘Fake’ aangeboden. Ik mocht hem niet openmaken dus heb ik hem maar aan mij voorbij laten gaan.

Hoe is dat mogelijk?

Dat vraag ik mij ook af :confused:

Op zich niet vreemd wat het gaat inderdaad om die bewuste Omega.
Ik heb met de verkoper of eigenaar vd winkel nog een gesprekje gevoerd over de echtheid (uitgelegt dat er ook in de 60s fakes waren, dat het horloge er gedragen uitziet etc.) Omdat ik weinig verstand heb van oude Omega’s en mn twijfels had over de echtheid vanwege de decentrale secondenwijzer (had ik nog niet gezien op de Omega’s) heb ik de gok gewaagd en het horloge gekocht.
Ik heb hem ook gevraagd of de deksel er even af kon, maar dit was niet mogelijk. Hij vertelde dat er die dag al vier mensen gevraagd hadden of de deksel eraf kon, jij was daar dus eentje van

En inderdaad, het blijft een vaag verhaal. Ik houdt het horloge terzijde voorlopig en zie wel of er nog iets achter weg komt.

Oftewel gistermiddag gekocht bij Used Products.:smile:

2 likes

Lol! Hij wilde gewoon niet verklappen dat men nu bij Used Products moest gaan zoeken (bang voor concurrentie).

Nou, mijn tip: koop niks van een hoger segment bij Used Products.

  1. Ze doen aan heling, maar doen alsof ze van niets weten.
  2. Tuurlijk kopen ze ook gestolen goud in.

Dit is mijn ervaring, aangezien ik vorig jaar een zeer nare ervaring heb meegemaakt.

Dit horloge is dus zeer waarschijnlijk gestolen en verkocht aan Used Products (zal mij niets verbazen dat zij deze vintage verkopen).

Volgens mij koop je wel vaker replica’s bij Used Products :wink:

1 like

Ik schreef al dat ik niet mn eigen glazen wou ingooien. Als ik in de buurt ben dan loop ik daar af en toe even binnen voor een blik in de vitrine en vindt er soms een leuke oude digitale klok (heeft vooral mn interesse). Als ik dan schrijf dat ik deze vond bij deze winkel dan loopt straks half noord nederland daar regelmatig binnen :wink:

Afiijn, doet ook verder weinig af aan de situatie in mijn ogen. En jullie begrijpen waarschijnlijk mn gevoel erbij. Het horloge is door mij eerlijk verkregen, en ik heb tot nu toe gedaan wat in mn vermogen ligt om te achterhalen of er iets ‘mis’ mee is.
Als ik gisteravond niet had opgemerkt dat die band gemerkt was met AWC of er gewoon een andere band op had gezeten, dan had ik er een heel ander gevoel bij gehad.

Die kwam inderdaad uit dezelfde winkel. Van die quartz Heuer zijn zeer veel 1 op 1 replica’s gemaakt door de jaren heen die bijna niet van echt zijn te onderscheiden.

Okay, even to the point, want ik plaats deze informatie mbt mijn achterdocht hier niet voor niets. ik hoor graag jullie mening.
Het mag jullie nu inmiddels wel duidelijk zijn uit mijn eerdere posts dat ik geen goed gevoel bij de klok heb en indien het diefstal betreft dan wil ik daar niets mee te maken hebben.

Het horloge staat niet geregisteerd als gestolen. AWC kan mij geen informatie verstrekken over de vorige eigenaar etc. aangezien klantgevens niet langer dan een jaar worden bewaard ivm de garantieperiode van 1 jaar. Het horloge is ook daar niet gemeld als gestolen.

Hoe hier nu mee om te gaan? Terugbrengen?

En @Aviamarino: als die deksel er wel af had gekund, dan had jij het horloge gekocht?

Iedereen had deze Omega gekocht als het achterdeksel eraf kon voor de verkoop.
Of ik de verkopende partij had gemeld dat het een echte was?..nope…hadden ze hun huiswerk maar moeten doen.

De meeste mensen die bij AWCo iets kopen, kopen een horloge voor lange termijn (niet bepaald koopjes of om te flipperen ;)).

Used Products dient de legitimatie op te vragen van de verkoper, dit wordt gescand en in hun systeem gezet. De enige wie hier op verzoek bij kan, is de politie. Maar aangezien er geen melding of dergelijke van diefstal bekend is, lijkt het mij dat er geen actie wordt gevoerd.

Dit is gewoon snel handelen, en mij lijkt het dat die Used Products vaste verkopers hebben en snel weinig cash aanbieden. En bij vintage is het allemaal makkelijker dan nieuwe horloges, omdat die minder snel gedocumenteerd zijn.

Misschien een oproep plaatsen en teruggeven aan diegene die kan aantonen dat het horloge van hem/haar is.

Ben ik de enige die het vreemd vind dat een officiële winkel in Nederland met kvk, zonder blikken of blozen replica’s (naja, dat pretendeerden ze in elk geval) verkoopt?

Dat was dus ook mijn gedachte toen ik het bandje bekeek. Het kon natuurlijk alleen het bandje zijn geweest, maar nu ik van AWC deze informatie heb verkregen over het horloge wordt het er niet beter op.
De vier voorgangers in de winkel die vroegen of de deksel eraf kon hadden blijkbaar net als mij ook twijfels over de echtheid, maar namen niet de gok.

Die oproep is wat mij betreft bij deze geplaats middels deze post. Al speel ik nog sterk met de gedachte het klokje terug te brengen.

Dat zou je kunnen doen (en zou erg netjes zijn) maar ik zou ik zou het zeker niet terugbrengen.

Heb respect voor uw eerlijkheid. Niet iedere reaguurder alhier kan dat op brengen als ik de reacties zo lees. Voor uw gemoedsrust is misschien aangifte doen bij het politie bureau een oplossing?
terug brengen van het horloge lost niets op, just my 2 cents

Puur uit nieuwschierigheid Aviamarino, omdat je bijna zelf eigenaar was geweest van dit horloge: hoe zou jij hier mee omgaan (of: zijn omgegaan wanneer jij eigenaar was geworden van dit horloge)

Tja… Als je écht het onderste uit de kan wilt halen, waartoe je mijns inziens overigens niet verplicht bent (je hebt immers het gestolen-register al geraadpleegd),zou je bij die winkel waar hij in 2016 is aangeschaft kunnen navragen of ze nog weten wie hem daar gekocht heeft.
Als zij de koper van destijds kunnen contacteren en vragen of deze kwestie in de haak is weet je alles.

1 like