Hulp gevraagd bij identificatie Omega Seamaster

Dat zou je inderdaad kunnen doen. Ik zou hem zeker niet terug brengen naar Used Products…dan verkopen ze hem gewoon weer in een ander filiaal.

Ik heb daar inderdaad naar gevraagt, maar ik begreep dat klantgegevens na een jaar worden gewist omdat na een jaar de garantie verloopt. Men kon dus alleen zeggen dat het horloge door hun was geserviced en verkocht, en dat er niet iets bekend is van diefstal (de koper had dit misschien aangegeven bij de winkel was mijn gedachte)

Finders, keepers, veel geluk er mee, :+1:

Dan houdt het op en heb je alles gedaan. Finders keepers dus inderdaad. :thumbsup:

Een forumlid stelde mij via PB de vraag waarom ik mij hier zo druk om maak, en misschien dat anderen hier dezelfde vraag hebben. Daarom hier nog even integraal mijn antwoord hier op;

Normaalgesproken lopen wij op rommelmarkten en weet ik veel waar (marktplaats etc) aan tegen onze horloges.
Meestal liggen die horloges (van deze leeftijd) jaren in een lade, zijn van overleden familie etc. Dat je dan een mazzeltje hebt omdat de verkoper weinig verstand heeft van horloges dat is ook een leuk deel van het verzamelen.
Mbt dit horloge: ik had twijfels over de echtheid en andere geinteresseerden idem. Ik heb het horloge wel gekocht en als ik de link met de winkel in amsterdam niet had kunnen leggen omdat er een generiek bandje op had gezeten dan had ik gedacht dat ik dankzij het gebrek aan kennis van de verkoper een leuke mazzel had gehad. Horloge ingebracht door familielid, iets dertgelijks
Het zit hem voor mij dus puur in de geschiedenis van dit horloge waarover ik sterke twijfels kreeg toen ik de link met AWC zag.
Ik wil een goed gevoel hebben bij een horloge, en geen horloge in bezit hebben dat eventueel onderwerp is geweest van een diefstal. Met deze informatie heb ik dat goede gevoel nu niet.
Ik bezit weinig mechanische horloges omdat mijn interesse vooral uit gaat naar quartz zoals je wel zal weten, en dit leek me een leuke dress watch voor erbij (gokkend op de authenticiteit)
Er zit verder niets achter, behalve mijn onrustige gevoel mbt dit horloge en de frustratie dat ik nu geen zekerheid heb over de achtergrond ervan. Ik ben ooit zelf slachtoffer geweest van diefstal en wil daar niets mee te maken hebben.

Ik zal dit horloge niet terugbrengen naar Used Products zoals geadviseerd.
Ik houdt het in bezit en indien het horloge ontvreemd blijkt (dat blijft helaas een vraag) dan kan men zich uiteraard bij mij melden.
Bedankt voor het meedenken allemaal :+1:

1 like

Geef die mooie klok nu een waardige thuis - prachtig om te vinden zoiets.