Hulp gevraagd Omega zakhorloge

Vandaag dit zak horloge gekocht. Nu natuurlijk de grote vraag; wie kan/ wil mij helpen met bijvoorbeeld een datering?
Is dit een “echte” Omega? Is het de moeite waard om te zoeken naar een andere wijzerplaat aangezien deze aardig beschadigd is? Wat mag dit klokje zo kosten? (vertel ik later wel wat ik betaald heb…)
Hij loopt keurig op tijd. Zilveren kast en met"vergulde" knop?
Inscriptie is volgens mij "LAFFITTE"
Doorsnede ongeveer 51mm.

Ben erg benieuwd naar jullie deskundigheid! Als ik al wat meer kom te weten over uurwerk, hoe oud ongeveer zou al mooi zijn! Bedankt alvast voor jullie tijd en hulp.
Mvg Jan






Circa 1914 op basis van het serienummer. Waarde is moeilijker…

2 likes

Dat is een 17 lijns lepine uurwerk, de leeftijd heb ik niets meer aan toe te voegen. Ik zou zeggen zo tussen de 50 en 80 euro, gebaseerd op de wijzerplaat.

1 like

sjuust

Ik heb geen zilvergehalte aanduidingen gezien??

Ik heb er geeneens op gelet om eerlijk te zijn. Omdat dat vermeld werd, ging ik ervan uit. Ik zie het ook niet in tweede instantie. Er mist wel een schroef om het uurwerk in de kast te zekeren.

Ja, de schroef mist idd. Tja, ben van zilver uitgegaan… Al heb ik er nog wel een vraagteken achter gezet.
Zal nog een zoeken :grimacing:
Bedankt voor zover!

1 like

Ziet er hetzelfde uit als de mijne. alleen graveerd met omega kijk maar eens in de fotos die ik een tijdje geleden heb geupload.maar zit inderdaad goud onder de zilverlaag bij mij althans denk dat dat gedaan is om de diefstal risico te verminderen of natuurlijk om het goud te beschermen .

Wat je beschrijft is een verchroomd horloge, de goudkleurige laag onder de zilverkleurige (chroom) is dus helaas geen goud maar messing of een andere goedkope legering. Als een horloge van goud of zilver is dan is deze altijd gestempeld met de bijbehorende merktekens.

Ben bij juwelier geweest en heeft klein beetje op een steen gewreven het met een pipetje met speciaal zuur getest 14 karaat volgens hem .denk niet dat die zich vergist

Dat denk ik wel. Omega, edelmetaal en niet gemarkeerd?