Hulp gevraagd over identificatie Omega

Niet nodig. Is nep

De vorm van de hamer met het nummer erin klopt niet. Het nummer (als ik het op de slechte foto goed lees 652) bestaat niet!
Omega zet(tte) NOOIT de stempels op de buitenkant van de bodem!!
Het stempeltje rechts van 750 is fantasie, resp. een slechte kopie van het Zwitserse goudstempel.

Op de eerste foto staat nog (helaas ook volledig onleesbaar) een submerk. Wat is dat?

Even zoeken op op Google naar fake golden Omega bv. klik en je weet waar je op moet letten…
Volgens mij plaats ik een linkje elk jaar wel een paar keer dus ook op dit forum te vinden…

2 likes

100% nep.

Mocht uw edelsmid deze horloges willen kopen voor de helft van de waarde van het “goudgewicht” dan heb ik er nog zeker drie op voorraad.

Nou dan vrees ik dat jouw grootvader een beetje te oud is om stenen en edelmetaal te identificeren want zowel de stenen als het goud en het horloge zijn 100% zeker nep.

Dat snap ik niet, waarom zou iemand van witgoud en echte diamanten een namaak-Omega maken? Die merklogo’s in de caseback geven direct weg dat dit harstikke nep is.

Ik geloof er helemaal niks van, goudsmeden kunnen je dat echt wel vertellen. Er wordt of gelogen of de goudsmeden worden ook simpel van al die lui die alleen even echtheid komen checken.
Trouwens, ik ken ook horlogemakers die zeer bedreven zijn met allerlei uurwerkjes, maar de ballen verstand hebben van horloges. Ik ken er zelfs die niet begrijpen wat wij nou zo interessant vinden aan al die horloges. Beetje vreemd natuurlijk, maar als hij de uurwerken vakkundig repareert is er in principe niets aan de hand.

Hoi Gekkehuus,

Misschien een domme vraag maar hoe zie jij dat de stenen nep zijn?
Of ga je daarvan uit omdat het onzin zou zijn om 18k witgoud en echte stenen te gebruiken om een nep Omega te maken?

Er bestaan heus wel neppe klokken met echt goud en suiker. Maar dit is nooit iets echt duurs geweest. Gewoon 100% nep

Er bestaat niet zoiets als een domme vraag maar dat terzijde. Ik heb dit soort nephorloges al vele malen in mijn bezit gehad en altijd exact deze modellen ( dit waren veelvuldig uitgeven kermishorloges in jaren 60/70) en waarom zou iemand bij een kermishorloge de glazen steentjes eruit halen en er echte stenen in zetten, het horloge had toen al geen enkele waarde en nu nog steeds niet dus dat lijkt mij gewoon niet logisch.

Dank je wel. Weer wat wijzer geworden.

Oei, lange tenen?

Chill, is warm genoeg. :slight_smile:

Nee hoor, het ging mij meer om de bewering dat de goudsmeden geen goud kunnen testen. Die zijn niet voor niets goudsmid, die kunnen je dat echt vertellen. Daarom ga ik ervan uit dat die mensen maar wat zwammen die dat beweren.
De rest van mijn antwoord ging erom te nuanceren dat ook niet alle horlogemakers verstand hebben van horloges op zich.

Ik denk dat ook iedereen wel mensen kent die goed zijn in hun werk en er toch geen passie voor voelen…

Zoals velen hier al vermeld hebben ,zie je op een echte (vintage) Omega nooit de goudmarkeringen op het deksel staan.
De merken staan altijd aan de binnenkant van een deksel en aan de binnenkant van de lugs.

Wetende dat de Omega nep is,zou ik ik er ook zeker niet vanuit gaan dat de kast en band Van 18k zijn en de stenen dus echte diamanten…immers waarom zou een imitator zoveel geld uitgeven om een goedkoop replica’tje te fabriceren.

Een juwelier kan jou wel van alles vertellen als hij zelf niet weet wat hij doet,want alle 18kt vergulde voorwerpen die getest worden op een toetssteen en koningswater geeft in eerste instantie een positieve uitslag .

Je zegt je opa is diamantair,hoe beoordeelt hij die diamanten dan,want met een loepje alleen kan je een diamant niet op echtheid beoordelen…

Om een diamant op echtheid te testen zal er een steen uitgehaald moeten worden en ‘‘gemeten’’ moeten worden met een diamanttester.

8, ja ACHT jaar geleden heb ik hier ( Een echte Costelletion, de foto’s! ) een vals Omega dameshorloge voorgesteld.
Inmiddels zijn de foto’s niet meer zichtbaar, maar aangezien ze voor dit draadje interessant kunnen zijn, heb ik het klokkie (dat ik dat woord ooit zou gebruiken, maar goed een ander woord voor zo’n gedrocht is onpassend) maar weer uitgegraven en opnieuw gefotografeerd.
Ik weet het, de details van dit exemplaar en dat van de threadstarter verschillen, maar de grote lijnen zijn precies hetzelfde.
ALLES maar dan ook ALLES aan mijn klokkie en dat van de threadstarter is vals en verkeerd.
Kijk en huiver:

De voorkant. Geniet van de gesoigneerde druk van het merk en vooral de spelling van het submerk. (daarom vroeg ik welk submerk er op dat ding van de threadstarter staat)

De achterkant. Prachtig graveerwerk. Oeps meestertekens e.d. worden niet gegraveerd maar geslagen.
Oh en fabrikant nr 12 bestond niet volgens de officiële lijst.
Ach een kniesoor, die daarop let.

Op de bandsluiting nog een fantasievol Omega teken. Het metaal bladert een beetje af, maar bij zo dure horloges moet dat kunnen.

En dan nu, dames en heren, de klapper van de dag. Tadaaa. Het uurwerk.
Ik zoek niet eens op, wat het voor een werk is.

Ik begrijp, dat iedereen droomt van een rijke oom in Amerika, een van Gogh uit de Kringloop winkel en een gouden Omega op het strand, maar helaas pindakaas, dromen zijn bedrog.
En toch…Lees maar wat ik toen allemaal geschreven heb.

1 like

Ik heb er ook nog een in de kluis liggen,
Misschien heb je iets aan de foto’s.

En dan hoop ik maar dat die wel echt is…

Typografie en vorm van het symbool lijken me prima in orde hier.

http://www.2dehands.be/bijoux-horloges/horloges/dameshorloge/omega-witgoud-18k-750-dames-horloge-294871313.html

en ik kwam er ééntje tegen op 2dehands. Met de goudmarkering achteraan…