Hulp gezocht ivm keuzestress

Mannen,

Ik heb nog 5 plekken te gaan in de kist, dus er mag weer nagedacht worden over de volgende aanwinst. Om u een idee te geven van het huidig bezit, waarvan een incoming:


De fondsen voor de HFLE staan inmiddels opzij. 3 Seiko duikers, 2 Aevig duikers waarvan een met een vintage look en een dualcrown. Qua smaak nogal wisselend, maar in ieder geval duikers tot 43mm.

Desalniettemin ben ik mijn eidejaarsuitkering mentaal al aan het uitgeven voor een nieuwe duiker. Ik heb er al enkele op het oog. Hoogstens wil ik 500 euro uitgeven, gebaseerd op Uhrforum/Horlogemarkt prijzen.

  1. Steinhart Ocean 1 ( Vintage Red, Militairy of GMT )
  2. Kienzle Divemaster ( Black, Blue of Orange sport )
  3. Davosa Ternos

Zoals u ziet is de huidige tendens een beetje hetzelfde. Duiker, op staal, Zwitserse automaten en allemaal wat weg van een Rolex Submariner.
De kleuren maakt allemaal niet zoveel uit en het dient een automaat te zijn. Heeft iemand ervaring met mijn top 3? Welke zou je nemen en waarom? Zijn er nog alternatieven met mijn budget die ik heb gemist?

De Ternos vind ik dan esthetisch de leukste (niet zo gek ook). Maar zou persoonlijk dan voor een andere versie gaan, net dat beetje ‘anders’.

Kan ik me bij aansluiten zoals vanmiddag besproken :wink: Davosa prachtig !

1 like

1 Davosa
2 Steinhart
3 Kienzle

Maar om eerlijk te zijn, ik vind ze allen teveel sub ripoff.
Ik zou meer in de richting van een leuke/interessante microbrand kijken.

Grt.

Ook mooi, maar om daar de stalen band bij te zoeken
budget oprekken i guess :smile:[quote=“Number4, post:3, topic:83590”]
oals vanmiddag besproken
[/quote]

Topic gemist denk ik?

Aevig :thumbsup: :blush:

1 like

Nee was aan @JTrapman bedoelt !

[quote=“Zulu, post:5, topic:83590”]
Ook mooi, maar om daar de stalen band bij te zoeken
budget oprekken i guess :smile:[/quote]

Hij is er ook op staal, als ik me niet vergis!

Maar leer staat er wel lekker op, en staal heb je al genoeg :wink:

1 like

Een tijdje ebay in de gaten houden. Je kan voor 500 euro weleens een mooi vintage duikhorloge of een vintage chronograaf hebben.

1 like

Sumo :thumbsup:

3 likes

Daar krijg je dan wel een gratis camel toe bij.
Helaas, ik kan er niet meer overheen kijken.
De Sumo zal er bij mij nooit komen.

1 like

Iets te fors voor de pols, anders had ik deze al in bezit. Prachtige klok.

1 like

Heeft die Steinhart niet gewoon dezelfde minutenwijzer dan?

3 likes

Ik heb de Ocean One gehad en vond ik erg indrukwekkend voor dat geld. Daar kan je m.i. geen buil aan vallen. Ik zag hem laatst op Uhrforum van een jaar of wat oud zonder het vergrootglaasje. . Nog mooier.

Succes!

2 likes

Manman
:unamused:

5 likes

Al eens naar de Precista PRS-82 Navy gekeken? Soms te koop via TimeFactors voor ongeveer je budget.
40 mm maar veel karakter. Niet meteen een kopie van een sub imho

Impressie:

2 likes

Ehrrrr

even door sparen en voor een Squale 1521 gaan. Heeft een stuk meer eigen karakter dan de klokjes hierboven.

(weet niet waarom ik Candide heb geciteerd, excuses)

3 likes

Ja dat is ook wel een kandidaat lijkt me!

Had mijn tekst kunnen zijn, dus ik snap hem :wink:

Mooie vintage look ook! Ik kende dit microbrand nog niet. Alleen lijkt me een stalen band bij deze vinden een beste uitdaging. [quote=“koekoek, post:18, topic:83590”]
Squale 1521
[/quote]
Zeer zeker een eigen smoel, maar voor dat budget komt er heel andere keuzestress bij kijken. Niet duikers van Tudor of Damasko bijvoorbeeld. Thanks voor de tips anyways!

1 like