Hulp gezocht ivm keuzestress

Vanwaar de stress eigenlijk?

Je doet net alsof het wat vervelends is om een horloge aan te gaan schaffen :slight_smile:

Je kan toch gewoon rustig overdenken welke je wil en die uiteindelijk kopen.

2 likes

WIS terminologie toch? Helemaal geen stress. Maar ik ben wel benieuwd wat de veteranen onder ons zouden kiezen.
Puur gebaseerd op merk, want qua uiterlijk verschillen ze niet heel veel. Rustig overdenken heeft tot de bovenste drie resultaten geleid, en ik bemerk nu dat de Kienzle tot nu toe onbesproken is gebleven.
De Davosa en Steinhart zijn wat meer in trek, en dat lijkt ook de tendens op der Uhrmarkt.

Stiekem helpen jullie me wel :smile:

1 like

Die is ook hetzelfde man haha

2 likes

dat valt qua prijs wel mee toch? Nieuw kosten ye rond de 800 euro? Dus 2e hands denk ik wel een stukje goedkoper. In ieder geval nog geen Tudor prijzen.

Dat setje wat je hebt is niets mis mee. Alléén maar duikers, maar dat is kennelijk jouw ding. Je uitbreidingsplannen wordt ik echter niet zo warm van.

Out of the box:

Alles verkopen en een dikke Oris kopen.
Alles verkopen behalve één en een tweedehands Aquis kopen.
Alles verkopen behalve één en een Hydroconquest of een LLD of een (doe eens gek) Oris 65 kopen.
Na december nog wat bijsparen, alles verkopen en een Seamaster kopen.
Hard sparen vanaf nu, één horloge verkopen (loten) en koop erbij een van de volgende horloges:
Shogun/Crepas Cayman/Gebruikte Doxa
Niets verkopen maar in december een Certina DS Action Diver kopen.

Als je niet uitkomt met je budget moet je voor het type horloge "gebruikt"zetten. Ik wens je veel keuzestress.

3 likes

Kweenie hoe het met de andere zit, maar de Lugs vd steenmarter vind ik niet zo met m’n pols meebrengen. Daardoor steken ze voor mijn gevoel nogal uit en vind ik ze wat overhang hebben.

Typisch nadeel van de moderne steenmarter… :joy_cat:

Ontopic: Van de drie zou ik de Davosa kiezen, wellicht in de kleur die JTrapman voorstelt. Of het budget ietsje oprekken en eens bij Magrette kijken voor zo’n gave Moana Pacific.

1 like

Volgens mij ben ik hier de onbetwiste kampioen predictive-toetsenbord-foutjes-maker :sweat_smile:

Ik bedoelde natuurlijk steinhart :blush:

2 likes

Als je voor een mooie afwerking en kwaliteit wil gaan, dan zou ik voor de Davosa gaan, die zijn in het echt nog mooier afgewerkt dan de foto’s beweren :wink:
En je keramieken bezel heeft dan ingelegde markeringen ipv die lelijk in de bezel gedrukte markeringen zoals de steinhart dat heeft.

Goed zoeken naar een Halios Tropik SS. Je hebt nog tot december.

Ik heb nu een witte, de zwarte heb ik ook gehad. Topklok!

1 like

Heb je ook bijpassende sokken?

Ik heb ook witte sokken inderdaad. :wink:

De mogelijkheid om een horloge te verkopen en richting Oris/Hydro te gaan vind ik zo gek nog niet. Horloges met meer karakter en kwalitatief erg goed. Indien dat niet mogelijk is zou ik gaan voor de Helson. Dit is toch een bekend HF merk, maar nog weinig voorbij zien komen in dit topic.

1 like

Hier kan ik iets mee, bedankt heren! De door u geopperde horloges zal ik ook eens nader bekijken.
Eerst even wat budget vrijmaken en ter zijner tijd een na topic uiteraard!

Vergeet ook niet de Glycine Combat Sub te checken :wink::ok_hand:

Als je een 2e hands doxa te pakken krijgt… Zo mooi

Staat nu een heeele mooie op uf voor een schappelijke prijs