Hulp met keuze Omega of Grand Seiko?

Dat is een waardige vervanger! :thumbsup:

Ik zou voor een GS gaan

Ben een seiko fan-boy, met een Speedy-pro

Succes met kiezen

1 like

Zonder meer de Speedmaster. moonwatch, handopwinder en hasselite glas.

2 likes

Plaatje vragen v n speedy pro… Das zo iets als vragen hoe een vrouw eruit ziet :wink:

En welke gs weet ie nog niet. Maar wellicht een voorlopige selectie zou idd handig zijn geweest.

Voor mij zou het ook afhangen vh praktisch gebruik. Hoewel ik de speedy erg mooi en iconisch vind, heb ik wel gemerkt dat dagelijks handmatig opwinden niet mijn ding Is. Dus als t n daily wear moet zijn zou ik voor n gs gaan. Anders de speedy.

Een GS koop je voor jezelf. Niet voor anderen (herkenbaar zoals bv een Rolex).
Moet een horloge daarom dus duur uitzien?
De Seiko is gewoon van perfecte kwaliteit en dito afwerking.
Voor mij graag een GS Spring Drive aub.

1 like

Alle horloges koop ik voor mezelf, geen Rolex fan btw. Ja de meningen verschillen nogal, maar ik ga eerst een Speedy passen kijken hoe deze bevalt, de GS lijn waar ik een bepaald bedrag aan zou kunne besteden , zijn eigenlijk alleen maar dressers, aangezien ik een sarb035 binnen een week weer geflipperd heb, denk ik dat dat met die GS ook gaat gebeuren en dat is niet de bedoeling.

Ik zou zonder twijfel voor de Omega gaan, succes :+1:

1 like

Even een vergelijking:

1 like

2 totaal verschillende uurwerken. Snap je kiezen probleem daarom ook niet. Wil een een chrono of eerder een dresser zo moeilijk kan die keuze toch niet zijn?

1 like

Tja, als toch wel een beetje een Seiko fan zeg ik Speedy. Vorig jaar gekocht en het is mijn favoriet. Verveelt nooit.
Je zou daarnaast dan als dresser voor een Seiko SDGM003 kunnen kiezen. Deze komt veel meer in de buurt van een GS dan de SARB033 en is net boven de 40mm.

1 like

Als klein ventje zag ik de speedmaster al bij de juwelier, met die iconische maan fotoos erbij. Geweldig mooi, later kwam ie er niet, wel een seamaster, want een tachymeter en een chrono gebruik ik niet, en gebrek aan saffier glas was ook niet je van het. De seamaster was een quartz en dat beviel goed. Na 25 jaar verkocht voor meer dan de nieuwprijs verkocht. De omega zal zijn waarde behouden. Nu aan het kijken naar een GS ook in quartz, mooi HAQ, service eens in de vijftig jaar en de kosten van Omega onderhoud kan ik besparen, of aanwenden om periodiek iets erbij te kopen.

Net een Speedy gekocht :wink: NA Topic volgt Zondag.

@mods dit topic mag dicht

4 likes

Ik ben best een Seiko fan. Ze maken eenvoudigweg erg goed spul. De GS is waarschijnlijk kwalitatief een stukje beter dan de Omega, doch de bekende GS modellen doen me iets teveel denken aan de Seiko 5-jes. De GMT als hierboven vind ik dan weer een stuk aansprekender. De chrono heeft te grote pushers en kroon.

Lang niet elke GS vind ik dus qua design geslaagd. Dan is de Omega een veiliger keus: denk niet dat je die snel zat wordt. Moet het dus echt een keus tussen deze twee zijn, dan voor mij ook de Omega.

1 like

Te laat met mijn inbreng ;-(


Als ik zou moeten kiezen en dat hoef ik gelukkig alleen qua wel/niet dragen en niet qua wel/niet kopen dan toch de Speedy. Meer historie en een echte allerkunner

De Grand Seiko Limited in echter wel een fantastisch horloge en in real life nog zo veel mooier in zijn eenvoud. Ik vind de gouden accenten op het logo en seconden wijzer bijvoorbeeld fantastisch.

Geen springdrive maar een limited versie van 700 geinspireerd op eerdere introductie ten behoeve van 100-jarig bestaan. De “zus” in het wit is ook fantastisch (1.200 wereldwijd).

Ik ben dit horloge van Paulus (Vierport) mogen kopen en ben er nog altijd heel content mee In het echt nog zo veel mooier in zijn eenvoud. Door Paulus zijn lef om dit type horloges gewoon te bestellen in Japan kunnen HF leden als ik er ook aan geraken

Natuurlijk niet voor de hoofdprijs maar nog steeds stevig voor “slechts” een Seiko. Alleen idd een Speedy voor 2.800-3.000 of een GS voor hetzelfde geld? Ik hoef gelukkig niet te kiezen :wink:

(Foto Paulus/Vierport)
Zit zelf nu sterk te twijfelen om mijn Explorer Ii uit 2015 te verkopen en de fondsen aan te wenden voor een GS creme Springdrive … :wink:

2 likes

Wonderschoon horloge deze GS, zoo jammer dat het onterechte Seiko 5 imago aan dergelijke klokken hangt.

En wij - ook jij imho - toch blijven kiezen voor het zorgvuldig opgebouwde imago van “andere” merken als je de daadwerkelijke keuze zou moeten maken.

1 like

Ik heb er mijn IWC Flieger Uhr voor laten gaan
Als ik moest kiezen tussen mijn speedy en de GS blijft de GS
Dit omdat ik in de gelukkige situatie zit met een SPM Ceramic en een Vintage Mark II en een Rolex Expl II
Als ik moest kiezen tussen de Speedy en de GS als “one piece collection” dan idd de Speedy

Waarom ? (shit begin ik ook al met one-liners :smile:

Veelzijdiger met bandenwissel
Op staal, vintage leer of croco compleet verschillende uitstraling en draagbaarheid
Persoonlijk vind ik een Speedy ook heel chique bijvoorbeeld op een zwarte croco
De GS is met 19mm lugsize minder makkelijk als bandenwisselaar
Daarnaast wordt het horloge (40mm) voor mij te “smal” op leer
Heeft te maken met het feit dat de kast via de lugs scherp/smal afloopt

2 likes