I dare you......ik daag jou uit

Helemaal goed! Ik begreep dat @SAT een nieuwe klokje heeft(is bijna niet te missen;-)) dus bij deze SAT, share your story!

2 likes

Die auto half vol tanken. :joy::joy::joy::joy:
Heel herkenbaar, mooi verhaal.

2 likes

Heerlijk gevoel om te ontdekken dat iets nog steeds werkt na zoveel jaar :slightly_smiling_face: moet ook zeggen dat ze er erg strak uit zien met die verzonken kroon!

2 likes

Thanks :+1:t2::smiley:…kostte toen 25 gulden :rofl:…rest van het geld was voor stappen :yum:

3 likes

Dat was zeker zeer cool :ok_hand:t2::blush:… en later toen ik meer inzicht in automaten kreeg was het nog interessanter geworden :grin:

2 likes

@HorlogeHalle heeft het enkele dagen geleden gevraagd

Dit was mijn antwoord

Klopt helemaal. Maar dat geldt voor alle horloges die ik heb op uitzonderingen na. Een grail aanwijzen vind ik moeilijk zeker als ik denk dat juist mijn grailwatch nog in bestelling staat

Maar deze gaat zeker nergens anders heen, behalve van mijn pols naar zijn box en andersom

Ik kan wel zeggen dat dit horloge met het hart is gekozen👍

4 likes

Goed idee Frank! Ik daag Bas @BG1, hierbij uit het verhaal te vertellen achter zijn grail watch in zijn verzameling, de IWC Fliegerchrono.

1 like

Ben ook benieuwd!

Jouw verhaal over Yema heeft ook wat reuring veroorzaakt he! :+1:

2 likes

Leuk om te zien. Het bewijs is geleverd. De horloge hobby bestaat uit de horloges en belangrijker nog de verhalen achter de horloges. En dit draadje geeft ons ook de mogelijkheid de mannen (en vrouwen) achter de horloges beter te leren kennen!

3 likes

helemaal mee eens!
en heb jij dan ook dat als je een verhaal van een ander hebt gelezen, dat je meegenomen wordt in zijn of haar enthousiasme?
Jouw Yema bijvoorbeeld ( ik was al fan van het merk) maar ook die Bulova van @Climholland :star_struck:
:star_struck: en euhhh @malus65 ’ zijn Enicar …

Iedereen pakt het precies goed op, en dat is leuk om te zien

6 likes

Zeker. Enthousiasme werkt aanstekelijk. Met het gevaar dat er meer gegadigden op de markt komen om de ontbrekende pareltjes te bemachtigen. De concurrentie neemt toe :sweat_smile:. Wat dan wel verzachtend werkt, is dat als je zelf misgrijpt, de horloges op het forum regelmatig voorbij komen :stuck_out_tongue_winking_eye:.

2 likes

uit de training "positief denken " :ok_hand:

1 like

Tja Nils, da’s dus net niks voor mij - grails of mooiste.:thinking: Al vrij vroeg met verzamelen kocht ik een zeer waardevolle iconische Swatch, verkocht hem echter zodra ik dat wist en kocht voor die 1300 gulden een hele rits nu waardeloze andere Swatches. Kostbaar, zeldzaam, special edition zijn voor mij niet de condities die me de trekker over lieten halen. Eenvoudig design, finishing en een originele band zijn belangrijker voor me, hoewel ik nog wel eens val op bijzondere functies, en dan vooral digitaal. Ik heb dus ook meerdere en wisselend een mooiste of leukste, van een LED of LCD, quartz of mechanisch en antiek, vintage of ‘vers’. Meeste op heb ik - zoals iedereen hoop ik - met persoonlijke modellen: bijv. een van mijn vrouw gekregen afgeragde Pontiac uit de fifties, mijn eerste Seiko of een ‘souvenir’ duiker van een vakantie of een unieke bracelet of band.
De duurdere horloges vind ik het minst boeien … Beperkt je in het dragen vanwege evt waardeverlies etc, dus die werden net zoals ook in het begin al snel weer opgeruimd. Ik wil ze kunnen dragen, zo veel mogelijk!
Dus ja Nils…Velona’s, Prisma’s Lasita’s of Orients zijn me vaak net zo lief als Certina’s, Enicars, Eterna’s, Omega’s of Tissots.
Om toch een beetje bij het topic aan te sluiten plak ik een van mijn eerste mooie horloges in. Geen merk, een voor de leeftijd zeer bijzondere geschroefde zilveren kast in forse maat, uurwerk gejusteerd op 3 posities en een heerlijk strakke wijzerplaat. (Alleen hij loopt niet, maar daarom is hij niet minder ‘mooi’ voor mij) :innocent:
Bedankt voor de uitnodiging en veel plezier van dit topic, hf’ers

17 likes

Dank voor je verhaal.
Denk niet dat het minder interessant zou zijn omdat de traditionele toppers niet als graal benoemd worden.
In deze draad is het niet te voorspellen welke kant het verhaal gaat.
Het mooie in dit draadje is dat we zowel de obsessieve techniekfreak als ook de filosofische generalist tegenkomen en van beide verhalen kan ik genieten!

Maar wie zou jou op mogen volgen?

5 likes

Och ik kan enorm genieten van de posts van @pmannaert en @Scudo en ook hier kan ik weer niet kiezen - wie ik uitdaag!? Heeeelp :grin:

7 likes

Hear…hear :ok_hand:t2::wink: …Kan mijzelf nog steeds niet overtuigen om voor een veel duurder horloge te gaan…word wel steeds wat hoger in aanschafprijs maar dan goed doordacht en proberen al voor een mooie prijs te krijgen…

Het verhaal van die iconische Swatch kende ik nog niet van jou…heb je daar nog een foto van?

4 likes

Toen bestond fotografie nog niet Nils :joy:

2 likes

Oh…Hahaha :+1:t2::joy:

Weet je het typenummer nog??

1 like

Was in elk geval die metdiehelegrotecijfers op de dial ik dacht zo uit1984/5
Een zeer grafisch ontwerp.:hugs:
Kostte me als occasion vijftig gulden bij een anti swatch dorpsjuweliertje. Heb er uit schuldbesef nog jarenlang al mijn reparaties gebracht :innocent:

4 likes

Ah…super koopje geweest :+1:t2::yum:

2 likes