Iemand enig idee waar ik nog aan een GS XHD 31 1/2 kan geraken?

Zoals titel zegt.

Dit kristal nodig maar nergens te vinden. Het laten maken bij GS zou minimaal 45USD kosten.

Iemand enig idee?

Voor wat voor horloge dan? (horlogeglas.nl?)

Enicar Jet Graph.

Kan je gewoon bij hen kopen dan? Ik dacht dat zij alleen plaatsingen deden?

Ze hebben ook wel eens een glas voor mij op maat gemaakt, laser snijden o.i.d.

Die Jet Graph heeft een Epsa super compressor kast zeker, moet een heel dik plexi glas in. Misschien heb je mazzel als je op Ebay zoekt op “super compressor crystal”. Voor de LIP Nautic Ski heb ik ze nog wel eens gezien. Voordeel van zo’n dik plexiglas is dat je hem ook flink kan polijsten voordat je er een gat in maakt. Mocht ie niet gescheurd zijn dan zou ik dat eerst proberen.

De JetGraph heeft inderdaad een SC kast echter heeft het een crystal met een fijn lipje. In tegenstelling tot de ‘gewone’ Sherpa Graph glaasjes.

De GS XHD wordt terug nieuw gemaakt, echter is de 31 1/2 overal uitverkocht.

Jammer :frowning:

Hier zit ie niet tussen? Item nummer 161242784360
(zit wel een 31,5mm Enicar glas bij)

Vraag deze meneer ook ff, heeft veel obscuur spul.
http://www.obsoletewatchandclockparts.com/

ik zou hem gewoon bij GS bestellen

http://www.gssupplies.com/plastic_watch.html

zelfs al vind je ze NOS op eBay oid moet je ook op 100-250 euro rekenen voor een originele Enicar EPSA case plexi

en had ik jou niet laatst een link gestuurd voor de laatste die op eBay te krijgen was ?

Was direct weg. Heb direct proberen kopen maar was te laat


bedoel je deze??

nooit geweten dat ze zo speciaal waren, het is een extra hoog gebolde plexi; heb er nog twee van liggen, PM me even als je er eentje van kan gebruiken


Groet,
Paul

mag ik de andere ? (als je die tenminste ook wilt verkopen ?) ik ben zeker dat @GhentWatch er in ieder geval 1 wil ! :wink:

Jup! Ik stuur je een PM @Paul_K

Wat is dit forum weer mooi he :smile:

2 likes

De chroom tensionring van mijn oude glaasje overplaatsen en dan heb ik weer een iets mooier horloge :slight_smile:

uhhhmm, altijd leuk om een mede-liefhebber te kunnen helpen, maar in een XHD glaasje kan (volgens mij) echt geen spanring (tensionring) geplaatst worden
??

1 like

Het lukt hoor, het is er niet voor bedoeld maar het lukt :slight_smile: