Iemand enig idee welke prisma horloge dit is?

Iemand enig idee welke prisma horloge dit is? gevonden en geen idee welke het is. De horloge is niet heel erg beschadigd, want hij doet het nog maar de binnenkant van de horloge is de achtergrond aan het weg vagen. Er staat Prisma op, Plague g op de zijkant en 20 met een soort van kroontje ernaast. de binnenkant van het bantje is zilver met flixo-flex erop en de buitenkant goud kleurig. De horloge zelf is ook goudkleurig.

Alvast bedankt :slight_smile:


f782bb02c916345a8b8dd8752aff78b1--politics-memes

Het horloge is er overigens héél slecht aan toe. Lijkt erop dat iemand WD40 of zoiets in het uurwerk heeft gespoten en dat naar de wijzerplaat gelopen is. Zo goed als onherkenbaar. Dus ik zou je niet kunnen vertellen welk model het is. De waarde is nihil.

3 likes

Mooi horloge! Ooit. :innocent: Ik kon wel wijs worden uit je Nederlands hoor. :stuck_out_tongue:

Ik vermoed dat het horloge eens is volgelopen met water, en daarna niet onder handen is genomen. De wijzers lijken mij verroest, de bruine vlekken lijken mij vlekken van opgedroogd roestwater. Dat het uurwerk loopt vind ik heel bijzonder, ik verwacht niet dat het met wat voor mate van nauwkeurigheid dan ook de tijd bijhoudt. Ook alle onderdelen van het uurwerk zullen mijns inziens zijn verroest.

Het is een waanzinnig karwei om een verroest uurwerk weer in orde te maken. Haast onbegonnen werk. Voor een Prisma is dat zonder meer niet rendabel. Reken maar op honderden euro’s, en dat is in het geval dat je een hobbyist vindt die er schik in heeft het aan te pakken (priegelwerk en onderdelen zoeken). Hier kun je zien wat het behelst, en dat is een horloge in veel betere staat (en met een aanzienlijk hogere waarde) dan het jouwe.

Mocht je er lol in hebben kun je de achterkant eraf proberen te wippen. Ik verwacht dat het een klikdekseltje is waar je een mes tussen kunt zetten om het open te maken. Tenzij er zes of vier inkepinkjes zitten in het deksel, of het deksel achthoekig is of zo. Dan is het waarschijnlijk een schroefdeksel. Als je het horloge open hebt en een goede foto maakt, dan kunnen we in ieder geval op basis van het uurwerk nog iets zinnigs proberen te zeggen. :sunglasses:

Zowel het horloge als de band zijn verguld, dus de materiaalwaarde is nihil, net als de waarde van het horloge zelf. :wink:

4 likes

Oké… :joy:

1 like

Ik heb dit nog nooit eerder gezegd over een horloge, gooi het weg.

4 likes

:point_up: Deze is niet meer te redden.

Deze … horloge?

6 likes

Indien het geen fantastisch geweldig verhaal is hoe je het horloge hebt gevonden, zou ik het ook weggooien.

1 like

Laat maar.

1 like

Het was een grapje en zo moet het ook worden opgevat. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Tja Djaygier, Je hebt in korte tijd een aantal wijze adviezen gehad. Ik sluit me daar bij aan. Waarschijnlijk helemaal verroest van binnen, niet de investering waard daar naar te laten kijken. Kliko open, een ferme handbeweging, kliko dicht en doooooorrrrrrrr.

Je bent overigens van harte welkom op ons mooie Forum…

3 likes

Misschien is het wel bloed :worried:

Of gedroogd zaad.

1 like

Die horloge is een total loss, ganz kaput en niet de moeite.
Als er Patek Philippe had gestaan ipv Prisma was het een ander verhaal.

Welkom op het forum :wink:

Vanwege die druiper?

1 like

Toch zou ik het uurwerk wel eens willen zien. Kun je het deksel er niet afwippen? Zoals @W.E ook al aangaf.
Of is het een schroefdeksel?

1 like

Niet te snel oordelen heur. Stel dat djaygier Engelse roots heeft. Dan wordt the watch al snel de horloge.

1 like

giphy

2 likes

Hoi hoi… Wilde even zeggen dat de achterkant niet geroest is het is weg aan vagen prisma staat op die achterkant en niet op het witte plekje… Jammer dat jullie niet weten welke het is! Er staat ook ma?e op de vraagteken is het gene wat weg gevaagd.
Sorry voor de late reactie :slight_smile: