Iemand ervaring met Benson watchboxen of watchwinders?

Die zijn of per 3 of 8.
Een 8 piece is voor mij echt te veel, zoveel horloges heb ik nooit. Daar word ik heeel onrustig van.
Ik twijfelde wel even aan de 3 piece box, maar dat wordt weer een beetje krap :sweat_smile:

4/5 piece boxen zijn ideaal voor mij :+1:

PS: ook met oog dat er wellicht ooit een Chronomaster (Solar) kan komen, is een raampie aan de bovenkant misschien handig.

Nou RLC, heb jij ervaring met die Black Series? (Misschien had ik beter voor die kunnen gaan)

Want die ik heb besteld gaat meteen weer retour :joy:



Dit is niet de Black series toch? Ik ga die black series denk ik binnenkort bestellen. Heb wel goede ervaring met Benson watchwinders. Heb laatst een hele partij Benson Compact Single watchwinders besteld. Die zijn erg fraai en bevallen goed.

Heb ook deze doos voor mijn vriendin gekocht en bevalt ook goed.

Nee dit is niet de black series. Heb een mailtje gestuurd dat ik deze terug wil sturen en de black series (3) dan ga bestellen.

1 like

Ja deze is legit!

2 likes

Is ie mooi? Tevreden over? Kwaliteit hoogwaardig of gewoon doorsnee? Ik heb echt net paar minuten geleden deze besteld :sunglasses::+1:

Komt hopelijk in deze dagen binnen :heart_eyes:

1 like

Ja dit is zeker het betere werk , je ziet en voelt het wel meteen.
Ik denk dat het niet veel onder doet voor een Rainer.

Alleen de ronde sluiting (draai knop) in het midden is een beetje stroef of kan wellicht wat wd40 gebruiken. Ik had liever een push-in knop gehad.

1 like

En hoe is de afwerking van het leer en van de binnen bekleding en de kussentjes? kussentjes goed formaat?

Kreeg je deze erbij?

1 like

Het leer is ambachtelijk bewerkt zou ik zeggen. Stikwerk is van ongekend niveau en ik heb begrepen dat het leer gemaakt is in Noord-Italie, Vicenza om precies te zijn. De looierijen in Napels en Florence zijn ook goed, maar die zijn meer thuis in leer voor schoenen en lederwaren. Vicenza richt zich meer op horlogebanden en dus boxen…

Gast ik verzin ook maar wat, je ziet het wel als het binnen is.
Ik ken alleen goed en niet goed. En dit spul is het goede werk :wink:

Kussentjes lijken overigens in eerste instantie net te breed, waardoor je ze er moeilijk uittrekt.
Maar eenmaal een horloge eromheen trek je hem er makkelijker uit. Ze zijn hard aan de zijkant, en wat zachter in het midden. Niet van dat hele zachte overigens. Lederen bandjes kan je lekker verstellen, maar een metalen bracelet van ca 16/17 cm pols moet hij kunnen hebben. Daarboven gaat hij losjes zitten ben ik bang. Ik heb nu even niets op bracelet om te testen helaas.

edit: de travelercase kreeg ik er bij idd, verassing! :smiley: Misschien dat ik een paar keer mailtje heb gestuurd van waar blijft ie nou?

2 likes

Oordeel zelluf

4 likes


Hij is binnen hoor! Erg fraaie horlogedoos. Afwerking is echt heel goed. Enige puntje van kritiek is dat de stof van de binnen bekleding en de kussentjes wat zachter en wat dikker had mogen zijn…

2 likes