Iemand ervaring met Pieter Woort te Urk ?

Verkoopt vnl. vintage Seiko via Marktplaats

Wekt dit niet een beetje de suggestie dat hij onbetrouwbaar zou kunnen zijn? Zo open met naam en toenaam?

Ja dat zou goed kunnenā€¦

Hij heeft mij namelijk ā€œbezeiktā€ maar wellicht dat iemand al eens zaken met hem heeft gedaan en wel goede ervaringen heeft.

Dus alvorens hem zwart te maken geef ik hem nog een (kleine) kansšŸ¤

1 like

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Ik kocht van Pieter te Urk een Seiko starfish In veel lovende woorden verkeerde het het AGS horloge in zeer goede staat enz enz. Toen ik het horloge kreeg wilde het al voor geen meter lopen. Kontak gezocht en kreeg van Pieter keurig een nieuwe lithium-ion capacitor toegestuurd.
Had @martijnV via ons forum al het een en ander gevraagd en het hele spul naar forumlid gestuurd. Ik had al geen vertrouwen meer in die Pieter. Klopte ook wel want Martijn ontdekte dat het kinetic-circuit-block nat was van een drappige gelei (vermoedelijk een lekkende capacitor) en er was van alles mis met het kinetic-circuit-block. Martijn is nu bezig met de starfish voor een donorhorloge en die flapdrol uit Urk wil ik niets meer mee van doen hebben. Zonde van mā€™n energie. Hiervan akte :smiling_imp:

2 likes

Zijn verkoopteksten zijn veel belovend en komt toch betrouwbaar over. Niets is minder waar. Dit is de volledige advertentietekst van een zekere P. te Urk.

Te koop.

Een mooie Seiko JDM 5M23-7A30 Air Diverā€™s titanium SCUBA 200M bijnaam Seiko Starfish maar ook wel de grey ghost starfish genoemd door verzamelaars. Zeldzaam model.


Kaliber: 5M23
serienummer: 302254
Bouwjaar horloge: oktober 1993

De Seiko Kinetic 5M23 is een analoog heren horloge met een
vernieuwd, door Seiko ontwikkeld, automatic energie opwek systeem. De electrische kracht die
het horloge voorziet van energie, wordt gehaald uit de beweging van de arm en wordt
opgeslagen in een condensator (accu) Het horloge heeft daarom geen batterij nodig.
Omdat het horloge een energie reserve aanduiding heeft en een waarschuwing geeft als
de energie opraakt kan een constante werking van het horloge gegarandeerd worden.

De Seiko AGS (automatic generating system), werdt in Duitsland geĆÆntroduceerd in januari
1988 en was 's werelds eerste quartz horloge uitgerust met een automatische energie opwek system. Een ultra-compacte stroomgenerator werd in gebouwd, zodat je bij de AGS geen
batterij hoefde te vervangen.

Het automatic generating system horloge (AGS) werkt in principe als fietslamp door een dynamo aangedreven, door het draaien van de fietsband. De beweging van de
arm waarop het horloge wordt gedragen veroorzaakt een proces dat ingebouwde rotor doet roteren, en een tandwieloverbrenging vermenigvuldigt de rotatiesnelheid met een factor van ongeveer 100. De stroom die wordt gegenereerd door deze motor wordt opgeslagen in de capacitor (accu) De capacitorr levert de elektriciteit die nodig is voor de tijdwaarneming.

De Seiko AGS werdt geintroduceert in 1988 en de naam AGS werdt na 1997 verandert in KINETIC.
De Seiko 5M23-7A30 werdt uitgebracht in een titanium en niet titanium uitvoering.

Horloge:
Het horloge is gedragen en heeft kleine haarkrasjes door het normaal dragen (of opslag) Het horlogeglas is in zeer goede staat en heeft hooguit enkele dunne (bijna onzichtbare haarkrasjes)

Wijzerplaat:
De wijzerplaat is in brandschoon en zeer goede staat, geen roest, vocht, verwering, of andere schade.
De lumen lichten in het donker als het horloge eerst is bloodgesteld aan een lichtbron zeer helder op, ook bij zeer weinig lichtinval lichten de lumen in het donker goed op, maar door ouderdom zijn de lumen wat zwaker geworden.

Dag en datum:
De dag en datum springen netjes na 24 uur over op de volgende dag. De datum kan worden ingesteld naar kanji. Zaterdag wordt weergeven in de kleur blauw, en zoals op de fotoā€™s te zien is zondag in het rood. Schroefkroon werkt uitstekend.

Het kinetic uurwerk is in zeer goede staat, branschoon, geen vocht, roest, of waterschade, in top staat.

AANDUIDING ENERGIE RESERVE
De actuele energievoorraad van de condensator kan gecontroleerd worden door de
energie reserve aanduidingsfunctie.

  1. Druk op de knop. De secondewijzer beweegt een aantal seconden vooruit en stopt. Druk op de energie reserve knop rechtboven als de secondwijzer precies op de 12 uurs positie staat.
  2. Het aantal seconden dat de secondewijzer vooruit gaat, geeft de hoeveelheid energiereserve
    aan in de condensator.
  3. Nadat de energie reserve is gecontroleerd zal de secondewijzer op de juiste tijd weer
    normaal bewegen nadat de aangegeven 5,10 of 30 seconden zijn verstreken

Op de draairing is de verstreken tijd tot maximaal 60 minuten af te lezen. Als men hem
heeft ingesteld kan men zien hoeveel minuten er verstreken zijn.
De draairing draait alleen linksom.

Het horloge is geschikt voor Scuba Diving, hierbij moet u dan denken aan diepzee-duiken met ademluchtfles (SCUBA) maar is niet geschikt voor diepduiken met mixgassen.

Het horloge heb ik niet getest op waterdichtheid, omdat ik niet beschik over de apparatuur geef ik ook geen garantie op waterdichtheid.

Overal een schitternd mooie nette Seiko 5M23-7A30 in hele mooie staat, zeldzaam horloge.

Breedte: 45 mm
Hoogte: 46 mm
Dikte: 13 mm
Gewicht: 87 gram

*Prijs staar vast

Het horloge kan worden opgehaald of worden verstuurd. Verzending binnen Nederland is gratis inclusief track en trace. Geen verzending naar het buitenland.

1 like

Nou dan zal ik ook maar mijn verhaal doenā€¦

Bod gedaan op een vintage Seiko King Quartz.
Al zeer snel een reactie met akkoord.
Gegevens uitgewisseld en hij zou me mailen als het geld ontvangen was.
3 dagen later maar eens geĆÆnformeerd.
Geen reactie.
5 dagen later krijg ik een mail met ā€œpakketje wordt vandaag verzondenā€ en idd pakketje vandaag ontvangen.
Gewoon verpakt in een kartonnen enveloppe. zonder beschermingsmateriaal en wat blijktā€¦
Een heel ander horloge als besproken (een Oriƫnt) en ook nog eens defect.
Uiteraard reageert men niet meer op mail.
Ben nu bezig zijn gsmnr. te achterhalen.

Daar ik nog steeds van het goede in de mens uit ga kan het zijn dat Pieter zich vergist heeftā€¦dus alvorens verdere stappen te ondernemenā€¦

1 like

Kocht ook van die Pieter deze Seiko quartz. In de advertentietekst stond met 2 extra batterijen meegeleverd. Je raad al die zaten er niet bij. Ik netjes gemaild en alsnog om de batterijen gevraagd.
Ontving een antwoord in de trant van " je hebt die klok zo goedkoop en wil je ook nog batterijen".
Daā€™s P. te Urk ten voeten uit. En nou hou ik erover op ! Het is weekend !

3 likes

Heb helaas ook minder positieve ervaringen met deze meneer (noemt zich @VintageSeiko op Twitter)

Enige tijd geleden twee Seikoā€™s gekocht via Marktplaats advertentie. Tenminste, dat was de afspraak.
Ik was op dat moment met vakantie en zou de horloges enkele dagen later gaan ophalen. Tot zover ook normale communicatie via email.
Tot ik opeens een onduidelijke boodschap kreeg via marktplaats dat ik ā€œgeen aanspraak meer maakteā€.
Vreemd, dus even contact opnemen, zou je denken. Maar ondanks meerdere keurige pogingen van mijn kant geen enkele reactie meer. Waarschijnlijk aan 'n ander kunnen verkopen voor meer, denk ik dan.
Het ging slechts om een paar tientjes, maar voor mij is daarmee wel de kous af met een dergelijke verkoper.

1 like

Even een updateā€¦

Vandaag uitgebreidt mail contact gehad en Pieter heeft zich dus vergist met verpakken.
Hij gaat het geld vandaag terug storten en het verkeerd geleverde (defecte) horloge mag ik houden.

Als ik idd Maandag het geld er op heb staan dan heeft 'ie het netjes afgehandeldā€¦

Keep you posted!

De Seiko AGS scuba ligt nu bij de quartzen-dokter Martijn voor een ruil/donor hartje. Gaat denk ik wel goed komen. Rete-mooie en klassieke duiker !

3 likes

Heren,
Omdat dit topic toch echt alleen bedoeld is om je koop/verkoop ervaringen die je met iemand hebt gehad hier te delen, zijn alle andere reacties verwijderd.
Ergo, de ervaring ā€œdat een kapot horloge is gekochtā€ is prima, de reactie ā€œdat dit schandalig isā€ is verwijderd.
Mocht je toch met iemand willen praten over hetgeen wordt geschreven, doe dit dan per pb (en dat geldt ook als je naar mij wilt reageren).

1 like

Even een update:

Pieter heeft het geld netjes terug gestort en het afgestuurde kapotte horloge mocht ik houden :sweat_smile:

Eind goed, al goed

3 likes

Wat ik zou moeten krijgen volgens de advertentie, een krasvrij horloge dat perfect zou lopen (binnen de 30 seconde per dag). Jullie raden het al, het horloge loopt niet en het glas is alles behalve kras vrij. Oordeel zelf:

Toen ik hem hier een berichtje over stuurde uitte hij vooral zijn verbazing omdat het klokje het bij hem zelf zo goed deed. Hij had dit nog nooit gehad. Erg moeilijk voor mij om dan nog beleefd te blijven, de beste man maakt dit volgens dit topic namelijk wel vaker mee.

Retourneren wel maar dat kan pas over 2 weken omdat hij nu geen geld zou hebben :thinking: Wat mij betrefd is de kous hier mee wel af voor Pieter te Urk.

Ik begrijp niet hoe deze man een feedback score van 100% kan hebben op ebay.

Kleine rectificatie tegen over Pieter. We zijn uiteindelijk een tussenweg overeengekomen. We zullen beide een deel van de reparatie betalen.

Ik mocht het horloge ook terug sturen en kreeg dan al mn geld terug. Ik vind het horloge echter zo mooi dat ik hem liever wilde houden. Was dus mijn eigen keuze om het te houden en te laten repareren.

Ben het met je eens dat zn advertenties enorm misleidend zijn. Denk ookMaar hij bied al die horloges ook erg goedkoop aan. Een stuk goedkoper dan wat een goed exemplaar normaal gesproken kost. Weer een gevalletje van ā€œtoo good to be trueā€. Opzich heb ik nu met zijn tegemoedkoming een marktconforme prijs betaald voor een parts/repair horloge.

Geen goede ervaring hier met Piet.

Overeenkomst tot koop van een horloge gesloten via MP berichten service. Echter doodleuk een bericht gekregen dat hij het gereserveerde klokje aan iemand anders heeft verkocht.

Gelukkig nog niets overgemaakt.

Horloge wat ik bij hem gekocht heb, voldeed aan de verwachtingen (pixelpeeping op de plaatjes, verwachting bij de vraagprijs, enzovoorts), en ben ik tevreden mee.

Dat gezegd heb ik het erstige vermoeden dat de horloges die hij via MP wegzet, nog een paar uur op Ebay zet om te kijken of hij er meer voor kan krijgen.

heb ook laatst een vintage seiko bij pieter gekocht via MP,
niet gekregen wat we hadden afgesproken, geen reaktie meer te krijgenā€¦

Heeft iemand toevallig het mail adres van deze Pieter. Hij heeft mij een stilstaand horloge geleverd en reageert helaas niet meer op marktplaats.