Iemand ervaring met Pieter Woort te Urk ?

Nou dan zal ik ook maar mijn verhaal doen…

Bod gedaan op een vintage Seiko King Quartz.
Al zeer snel een reactie met akkoord.
Gegevens uitgewisseld en hij zou me mailen als het geld ontvangen was.
3 dagen later maar eens geïnformeerd.
Geen reactie.
5 dagen later krijg ik een mail met “pakketje wordt vandaag verzonden” en idd pakketje vandaag ontvangen.
Gewoon verpakt in een kartonnen enveloppe. zonder beschermingsmateriaal en wat blijkt…
Een heel ander horloge als besproken (een Oriënt) en ook nog eens defect.
Uiteraard reageert men niet meer op mail.
Ben nu bezig zijn gsmnr. te achterhalen.

Daar ik nog steeds van het goede in de mens uit ga kan het zijn dat Pieter zich vergist heeft…dus alvorens verdere stappen te ondernemen…

1 like

Kocht ook van die Pieter deze Seiko quartz. In de advertentietekst stond met 2 extra batterijen meegeleverd. Je raad al die zaten er niet bij. Ik netjes gemaild en alsnog om de batterijen gevraagd.
Ontving een antwoord in de trant van " je hebt die klok zo goedkoop en wil je ook nog batterijen".
Da’s P. te Urk ten voeten uit. En nou hou ik erover op ! Het is weekend !

3 likes

Heb helaas ook minder positieve ervaringen met deze meneer (noemt zich @VintageSeiko op Twitter)

Enige tijd geleden twee Seiko’s gekocht via Marktplaats advertentie. Tenminste, dat was de afspraak.
Ik was op dat moment met vakantie en zou de horloges enkele dagen later gaan ophalen. Tot zover ook normale communicatie via email.
Tot ik opeens een onduidelijke boodschap kreeg via marktplaats dat ik “geen aanspraak meer maakte”.
Vreemd, dus even contact opnemen, zou je denken. Maar ondanks meerdere keurige pogingen van mijn kant geen enkele reactie meer. Waarschijnlijk aan 'n ander kunnen verkopen voor meer, denk ik dan.
Het ging slechts om een paar tientjes, maar voor mij is daarmee wel de kous af met een dergelijke verkoper.

1 like

Even een update…

Vandaag uitgebreidt mail contact gehad en Pieter heeft zich dus vergist met verpakken.
Hij gaat het geld vandaag terug storten en het verkeerd geleverde (defecte) horloge mag ik houden.

Als ik idd Maandag het geld er op heb staan dan heeft 'ie het netjes afgehandeld…

Keep you posted!

De Seiko AGS scuba ligt nu bij de quartzen-dokter Martijn voor een ruil/donor hartje. Gaat denk ik wel goed komen. Rete-mooie en klassieke duiker !

3 likes

Heren,
Omdat dit topic toch echt alleen bedoeld is om je koop/verkoop ervaringen die je met iemand hebt gehad hier te delen, zijn alle andere reacties verwijderd.
Ergo, de ervaring “dat een kapot horloge is gekocht” is prima, de reactie “dat dit schandalig is” is verwijderd.
Mocht je toch met iemand willen praten over hetgeen wordt geschreven, doe dit dan per pb (en dat geldt ook als je naar mij wilt reageren).

1 like

Even een update:

Pieter heeft het geld netjes terug gestort en het afgestuurde kapotte horloge mocht ik houden :sweat_smile:

Eind goed, al goed

3 likes

Wat ik zou moeten krijgen volgens de advertentie, een krasvrij horloge dat perfect zou lopen (binnen de 30 seconde per dag). Jullie raden het al, het horloge loopt niet en het glas is alles behalve kras vrij. Oordeel zelf:

Toen ik hem hier een berichtje over stuurde uitte hij vooral zijn verbazing omdat het klokje het bij hem zelf zo goed deed. Hij had dit nog nooit gehad. Erg moeilijk voor mij om dan nog beleefd te blijven, de beste man maakt dit volgens dit topic namelijk wel vaker mee.

Retourneren wel maar dat kan pas over 2 weken omdat hij nu geen geld zou hebben :thinking: Wat mij betrefd is de kous hier mee wel af voor Pieter te Urk.

Ik begrijp niet hoe deze man een feedback score van 100% kan hebben op ebay.

Kleine rectificatie tegen over Pieter. We zijn uiteindelijk een tussenweg overeengekomen. We zullen beide een deel van de reparatie betalen.

Ik mocht het horloge ook terug sturen en kreeg dan al mn geld terug. Ik vind het horloge echter zo mooi dat ik hem liever wilde houden. Was dus mijn eigen keuze om het te houden en te laten repareren.

Ben het met je eens dat zn advertenties enorm misleidend zijn. Denk ookMaar hij bied al die horloges ook erg goedkoop aan. Een stuk goedkoper dan wat een goed exemplaar normaal gesproken kost. Weer een gevalletje van “too good to be true”. Opzich heb ik nu met zijn tegemoedkoming een marktconforme prijs betaald voor een parts/repair horloge.

Geen goede ervaring hier met Piet.

Overeenkomst tot koop van een horloge gesloten via MP berichten service. Echter doodleuk een bericht gekregen dat hij het gereserveerde klokje aan iemand anders heeft verkocht.

Gelukkig nog niets overgemaakt.

Horloge wat ik bij hem gekocht heb, voldeed aan de verwachtingen (pixelpeeping op de plaatjes, verwachting bij de vraagprijs, enzovoorts), en ben ik tevreden mee.

Dat gezegd heb ik het erstige vermoeden dat de horloges die hij via MP wegzet, nog een paar uur op Ebay zet om te kijken of hij er meer voor kan krijgen.

heb ook laatst een vintage seiko bij pieter gekocht via MP,
niet gekregen wat we hadden afgesproken, geen reaktie meer te krijgen…

Heeft iemand toevallig het mail adres van deze Pieter. Hij heeft mij een stilstaand horloge geleverd en reageert helaas niet meer op marktplaats.

Welk horloge was dat? Ik heb er laatst een bij hem gekocht en dat was allemaal prima eerlijk gezegd.

Dit gaat om een Seiko King Quartz. Ik heb eerder ook een Seiko uit de silverwave series bij hem gekocht, deze was ook helemaal in orde.

Gezien Pieter zelf aangeeft zijn “ervaring” met mij te willen delen, wil ik ook graag mijn kant van 't verhaal even kwijt.

Contact gehad met Pieter over een Seiko Elnix, akkoord gegaan met de prijs en op het moment dat het ophaalmoment aan de orde kwam dagen lang niks meer gehoord vanuit zijn kant (Gezien het horloge daarna van Marktplaats af was, waarschijnlijk aan iemand anders verkocht) ondanks enkele - nette ! - vragen vanuit mijn kant. Absoluut zeer netjes gebleven in mijn eigen communicatie. Daarop volgend gebruik gemaakt van de nieuwe “ervaringen” functie, m.i. vrij terecht.

Tot mijn verbazing de volgende dag: onderstaande e-mails in mijn box spreken voor zich… (Totaal van 7 ontvangen in deze strekking).

34|690x122

Note bene meerdere keren afgelopen jaren bij hem thuis geweest om andere jaren 70 vintage quartz horloges op te halen…

3 likes

@HanDavinci Absoluut serieus. Naast deze 2 e-mails nog een vijftal andere e-mails ontvangen maar ik denk dat deze twee al voldoende inzicht geven…

Ik hoop vooral andere te waarschuwen hoe deze verkoper in elkaar steekt, dit kan m.i. echt niet door de beugel en staat haaks op hoe ik vind dat je met elkaar om dient te gaan tijdens het kopen/verkopen.

Zoals @Mark020 aangeeft denk ik dat aangifte weinig zin heeft.

Ik heb er over nagedacht het bij MP te melden - zal dat wellicht tot iets leiden ?

1 like

Ik heb een gelijksoortige ervaring gehad een tijd terug. Alle redelijkheid ontbreekt inderdaad.

Ik heb diverse horloges gekocht bij Pieter, ook recent nog. Altijd buitengewoon correct behandeld. Ik heb hem weleens gevraagd of ik op HF een ervaring kon achterlaten, om mijn positieve ervaringen te delen, gezien de vooral negatieve reacties hier. Dit wilde hij liever niet, omdat hij er vanuit ging dat dat toch in twijfel getrokken zou worden (en ik denk dat hij daar wel een punt heeft :grinning:).

Grammaticaal komt dit me ook niet bekend voor (en er is op deze berichten grammaticaal toch wel het één en ander aan te merken :rofl: ). Pieter lijkt zo wel meerdere persoonlijkheden te bezitten.

Bovenstaande is in ieder geval te bizar voor woorden.

Waarom plaats je trouwens screenshots van knip en plakwerk in Notepad o.i.d. waarin het nodige verwijderd is (je mail-adres kan ik nog begrijpen) i.p.v. de werkelijke berichten?