Iemand ervaring met Pieter Woort te Urk ?

Welk horloge was dat? Ik heb er laatst een bij hem gekocht en dat was allemaal prima eerlijk gezegd.

Dit gaat om een Seiko King Quartz. Ik heb eerder ook een Seiko uit de silverwave series bij hem gekocht, deze was ook helemaal in orde.

Gezien Pieter zelf aangeeft zijn ā€œervaringā€ met mij te willen delen, wil ik ook graag mijn kant van 't verhaal even kwijt.

Contact gehad met Pieter over een Seiko Elnix, akkoord gegaan met de prijs en op het moment dat het ophaalmoment aan de orde kwam dagen lang niks meer gehoord vanuit zijn kant (Gezien het horloge daarna van Marktplaats af was, waarschijnlijk aan iemand anders verkocht) ondanks enkele - nette ! - vragen vanuit mijn kant. Absoluut zeer netjes gebleven in mijn eigen communicatie. Daarop volgend gebruik gemaakt van de nieuwe ā€œervaringenā€ functie, m.i. vrij terecht.

Tot mijn verbazing de volgende dag: onderstaande e-mails in mijn box spreken voor zichā€¦ (Totaal van 7 ontvangen in deze strekking).

34|690x122

Note bene meerdere keren afgelopen jaren bij hem thuis geweest om andere jaren 70 vintage quartz horloges op te halenā€¦

3 likes

@HanDavinci Absoluut serieus. Naast deze 2 e-mails nog een vijftal andere e-mails ontvangen maar ik denk dat deze twee al voldoende inzicht gevenā€¦

Ik hoop vooral andere te waarschuwen hoe deze verkoper in elkaar steekt, dit kan m.i. echt niet door de beugel en staat haaks op hoe ik vind dat je met elkaar om dient te gaan tijdens het kopen/verkopen.

Zoals @Mark020 aangeeft denk ik dat aangifte weinig zin heeft.

Ik heb er over nagedacht het bij MP te melden - zal dat wellicht tot iets leiden ?

1 like

Ik heb een gelijksoortige ervaring gehad een tijd terug. Alle redelijkheid ontbreekt inderdaad.

Ik heb diverse horloges gekocht bij Pieter, ook recent nog. Altijd buitengewoon correct behandeld. Ik heb hem weleens gevraagd of ik op HF een ervaring kon achterlaten, om mijn positieve ervaringen te delen, gezien de vooral negatieve reacties hier. Dit wilde hij liever niet, omdat hij er vanuit ging dat dat toch in twijfel getrokken zou worden (en ik denk dat hij daar wel een punt heeft :grinning:).

Grammaticaal komt dit me ook niet bekend voor (en er is op deze berichten grammaticaal toch wel het Ć©Ć©n en ander aan te merken :rofl: ). Pieter lijkt zo wel meerdere persoonlijkheden te bezitten.

Bovenstaande is in ieder geval te bizar voor woorden.

Waarom plaats je trouwens screenshots van knip en plakwerk in Notepad o.i.d. waarin het nodige verwijderd is (je mail-adres kan ik nog begrijpen) i.p.v. de werkelijke berichten?

Alleen eigen ervaringen. Tips en trucs per pb, naming & shaming elders.
Dank.

4 likes

Even voor de duidelijkheid, ik heb hier niks aan geknipt en geplaktā€¦ Ik heb daar ook geen baat bij. Dit zijn 1:1 rechtstreeks de berichten, screenshot vanuit de mailbox van Antagonist (webhost die ik gebruik). Enkel de screenshot zo genomen dat mijn eigen mailadres niet zichtbaar is, verder niks eraf gehaald want zelf tot nu toe besloten niet op de mails te reageren.

Verder zijn mijn voorgaande ervaringen 100% eenzelfde als jij beschrijft.

Besef me nu pas dat de profielfoto die ik hier gebruik nota bene een horloge is wat ik bij hem heb aangeschaft ā€¦

7 likes