Iets verkopen voor iemand anders?

Wow

Al eeuwen balbezit!

Niet overdrijven mijn beste

Ik vond mezelf ook een grote held :wink:

Ik zou zeggen: laat dit topic sluiten en gooi dat ding in het blauwe gedeelte :sunglasses:

1 like

Haha ja het maakt nogal wat los zie ik. een simpel ja of nee volstaat vaak ook, maar ja :joy:

1 like

Ik ben met je eens dat de discussie over juridische definities los moet worden gezien van wat wel of niet mag op het forum, maar ik vind de forumregel niet klip en klaar. Volgens mij laat de forumregel wel ruimte voor de verkoop van het horloge van een ander, als je de feitelijke beschikkingsmacht erover maar hebt, wat dan in de volksmond ‘bezit’ mag heten. Dat is althans wat ik hieruit opmaak:

Het komt volgens mij ook vrij geregeld voor dat horloges van anderen worden aangeboden, en ik heb de moderatoren zich daar nooit over uit zien laten. Misschien kan @Jur er iets over zeggen? :slight_smile:

2 likes

We hebben een ‘W’, we hebben ‘E’… oh dat wat het al. Evengoed lekker bezig! :laughing:

2 likes

Verkoop hem gewoon en als je account geblokt wordt dan is het dus niet toegestaan :joy:

Geen punt …?

1 like

Ik had wat teksten gekopieerd van websites omdat het verschil tussen bezit, houderschap en eigenaarschap in dit topic niet duidelijk werd. Stond in een van die teksten ook niet helemaal correct inderdaad. De manier waarop je dat aangeeft vind ik niet heel plezierig overigens. Mag iets ingetogener :wink: Het verschil tussen de drie genoemde begrippen is van belang omdat op basis daarvan duidelijk wordt dat een horloge van een ander verkocht mag worden als je het in je bezit hebt. Je hoeft geen eigenaar te zijn. Dat lijkt nog steeds niet door iedereen goed te worden begrepen.

2 likes

Nee maak ik geen punt van.

1 like

Precies, mocht het wel mogen dan bied ik hierbij mijn excuses aan de gevlagde persoon waarvan ik niet meer weet wie het was.

3 likes

:joy::joy::joy:

Dat spijt me, ik raakte opgewonden, omdat ik dacht dat (juridisch) ‘bezit’ al duidelijk was geworden, omdat ik dacht dat mij het vuur na aan de schenen gelegd werd alsof ik ongelijk zou hebben, en omdat de tekst die je gevonden had wel erg ver van de werkelijkheid af lag. Ik schoot in een onvolwassen, ondoordachte en (voor iedereen) onaangename kramp. Ik had inderdaad anders moeten reageren.

4 likes

Alsof?

2 likes

Je wilt gooien met die olie hè?

image

Mag niet.

1 like

Daar is dit forum niet de juiste plek voor :face_with_monocle:

3 likes

Kijk @Chlorophyl, zó gooi je olie op het vuur.

3 likes

Nou… kom maar op dan? Wat heeft die vriend voor moois?

:cowboy_hat_face:

Gr. Roel

Denk een invicta :grin:

1 like