Ik ben gisteren vreemd gegaan (hoe het is afgelopen)

Goed gedaan! Nogmaals, erg fraai. Geniet er van!

1 like

Prachtig!
Gefeliciteerd

1 like

Tjonge jonge wat is die mooi zeg!

1 like

Dan zal je pols ook iets groter zijn. Ik kom amper aan 17cm in omtrek, dan is 40mm wel de max. wil het nog beschaafd staan. Helaas is de keuze in kleinere non-vintage horloges dan vrij beperkt.

1 like

De Chronomaster El Primero 38 mm (03.2150.400/69.M2150)

1 like

Ook een top horloge!

1 like

Damn, spaarpotje kan worden stukgeslagen voor ander horloge
Heel veel draaggenot van dit pracht exemplaar
Zenith Rocks!!!

1 like

Was je aan het sparen voor deze?

Gefeliciteerd met je nieuwe Zenith, erg mooi, o.a. de indices vind ik er prachtig uit zien. Veel plezier er mee gewenst!

1 like

11 likes

Yip … om trio compleet te maken
Hikte we wat tegen de bruine wijzerplaat aan
Nu maar op zoek naar stalen versie met zwarte wijzerplaat
Prachtig horloge

1 like

Gadverdamme wat lekker… zou zelf voor de nieuwe Defy gaan maar deze mag er zeker wezen :ok_hand:t2: Lekkere aanwinst.

1 like

Wat een beauty zeg, helemaal weg van. Grote klasse, geniet ervan.

1 like

Clickbait titel - don’t care, wát een horloge! :ok_hand:

1 like

Sunburst wijzerplaat. Kleur blijft veranderen.

8 likes

Zo te zien hadden best wat mensen hem in hun vizier (mijzelf incluis) :wink: Had ik niet verwacht eigenlijk.

Geweldig horloge, van harte!

2 likes

Wauw, prachtig horloge en een mooi verhaal!
Geniet ervan.

1 like

Met een dubbel gevoel heb ik gisteren deze beauty ingeruild op een Zenith El Primero Striking 10th in rosegoud.

Enerzijds superblij met de Striking 10th en anderzijds toch met weemoed omdat ook de Espada werkelijk een prachtig horloge is.

Ik was ook echt niet van plan om afstand te doen van deze recent verworven Espada (Ik ben gisteren vreemd gegaan) tot het moment dat @anon48385240EV zijn rosé gouden Striking 10th hier op HF aanbood. Een horloge waar ik al begeerlijk naar had zitten loeren in zijn NA topic (Slotje aub 🔒🔒: Zenith El Primer Striking tenth in 18krosé goud), het Wat dragen wij vandaag topic (Wat dragen we vandaag deel XII) en Zenith only topic (Zenith only).

Na de eerste teleurstelling dat ik het horloge niet van @anon48385240EV rechtstreeks kon bemachtiging, bleek tot mijn blijdschap dat hij de Striking 10th bij @SuperC aka Ten2Two heeft ingeruild en met Jaap kom ik er linksom of rechtsom altijd wel uit.

Deze prachtige Espada is staat nu dan ook weer te koop bij Ten2Two (https://www.ten2two.nl/product/zenith-el-primero-espada/). De Espada is in het echt nog veel mooier dan op de foto’s en absoluut een bezichtiging waard. Dat de Espada ook een horloge is dat je maar weinig ziet, is wat mij betreft een pre. Aan de kwaliteit ligt het in ieder geval niet en prijstechnisch krijg je bij dit horloge heel veel value voor money (en nee, ik heb geen aandelen Ten2Two).

3 likes

Prachtig, de Espada! Maar de gouden striking tenth is nog veul mooier! Een el Primero zonder chronofunctie voelt bij mij toch wat,… hoe zeg ik dat nou,… :thinking: het uurwerk heet el Primero omdat het de eerste automatische chronograaf op de markt is (er zijn wel partijen die dat betwisten, maar soît).

Toch lust ik die Espada wel! Misschien ooit.

1 like

Daar heb je gelijk in maar daar kun je een reguliere El Primero voor kopen. Dat in de Espada wel het El Primero uurwerk zit maar dan zonder de chrono module maakt het horloge naar mijn mening juist weer extra bijzonder.

1 like