Ik ben toe aan mijn eerste vintage!

Ik heb mezelf vandaag staan vergapen bij mooie vintage horloges in Amsterdam.
Steeds meer voel ik voor deze groep horloges.

Nu ga ik geen vintage verzameling aanmaken maar ga ik sparen om meteen een droom vintage te kopen. Hierbij twijfel ik tussen de Rolex 5513, Moonwatch en Rolex Datejust in blauw.
Die keuze gaat nog moeilijk worden. De 5513 is erg prijzig maar waardevast en zelfs op een bandje van 9 Euro gruwelijk.
De Moonwatch is betaalbaarder, vaker compleet met doos en heeft een mooie historie. En de Datejust is gewoon en nette en tijdloze Rolex.

Moeilijk maar vast heel herkenbaar dus als iemand tips heeft om de keuze te vergemakkelijken dan hoor ik het graag!

Het zijn alledrie veelzijdige toppers die je noemt!!

Mijn voorkeur zou echter naar de 5513 gaan, dit omdat ik niet zo veel met Speedmasters heb en omdat de Datejust voor mij helaas net een tikkie te klein is.

Succes met deze leuke zoektocht!!!

Ik ben persoonlijk helemaal weg van een speedmaster en dat is voor mij ook echt de holy grail, maar een 5513 is ook erg mooi. Persoonlijk vind ik een datejust erg mooi op foto’s en om te zien, maar te klein als hij om een pols zit… Dus mijn voorkeur zou uitgaan naar een Speedy.

Al de door u genoemde horloges zijn erg mooi. Ikzelf heb een speedy en een sub (1680 ipv 5513). Tevens heb ik ook enkele Datejusts gehad. Ik heb spijt van het flipperen van de zwarte.

Persoonlijk heeft een Submariner mijn voorkeur omdat de speedy voor mij op het moment echt wel fors is. Ik hou de laatste tijd van kleinere horloges.

Echter zou ik, indien u bang for bucks wilt, gaan voor een Speedmaster; veel horloge voor relatief weinig geld.

Succes met de keuze!

Vintage Rolex is link en kostbaar, een Datejust zou nog wel gaan maar een 5513 zou ik zelf niet aan durven. Een verkeerde wijzer of een gepolijste lug kan vaak veel geld schelen en een horloge maken of breken. Datejusts zijn vaak goed te vinden en minder risicovol maar zelf zou ik voor een Speedy Pro gaan. Redelijk betaalbaar en ruim aanbod op de tweedehands markt zonder al te veel risico.

Bedankt voor de info.

Het blijkt voor mij inderdaad een ingewikkeld iets te zijn. Dat komt omdat er zoveel modellen zijn en elk model heeft weer zijn speciale uitvoeringen en afwijkingen in model, glas, kleur etc.
Voor mij dus enkel te doen als ik bij een erkende dealer koop maar dan is een 5513 al snel 7.000 en met papieren/doos al snel 10.000 :frowning:

Ik zie de Speedmasters inderdaad voor interessantere prijzen voorbij komen en ook met heel mooie verkleuringen.
Denk dat ik een Moonwatch Only boek ga aanschaffen om me meer te verdiepen en een miskoop te voorkomen.

Ik denk nu aan een Heuer 11063 of een Rolex 1601.

Nu zie ik af en toe zo’n 1601 voorbij komen in Ice Blue en dat heeft ook wel iets.
Iemand hier die een 1601 in die kleur heeft?
Neem aan dat het een originele kleur is voor dat model…

Marco Borsato heeft een iets duurdere maar ook in lichtblauw. Vind het wel wat hebben!

Dus als iemand een mooi exemplaar tegenkomt?!?!