Ik heb jullie kennis/hulp nodig - vintage (dames) Pontiac en Tutima

Mede horloge aficionados,

Toen mijn oma 30 jaar geleden overleed liet zij twee quartz horloges na.
Een Pontiac met een gouden case en een Tutima.

Ik kan er op internet niets over terugvinden en zou graag meer info willen hebben over beide klokjes.

Iemand enig idee wat dit voor klokjes zijn. Jaartallen. typenummers etc. Of waar en hoe ik die info kan verkrijgen?

Alvast bedankt.

Tutima is een gerenommeerd merk. Op het forum ook wel wat over te vinden, maar natuurlijk hoofdzakelijk de mannenmodellen.

Pontiac is ook een bekend merk, ook hier op het forum is er zat over te vinden. Maar ook in dit geval betreft het een dameshorloge. Misschien dat je aan de hand van de info van @jazzbassman het horloge kan dateren. Even via deze link: Pontiac info
Als de leeftijdsbepaling voor dameshorloges gelijk is aan de herenmodellen, dan zal het horloge ongeveer van halverwege de jaren 50 zijn.

Het lijkt op het oog inderdaad dat de Pontiac een gouden kast heeft, maar weet je het zeker? Gouden horloges hebben in de regel geen roestvrijstalen deksel.

Ik kan je er niet verder mee helpen, omdat ik geen ervaring heb met damesmodellen. Mogelijk dat er andere forumleden zijn die je kunnen helpen.

1 like

Thanks!

Ik heb inmiddels een e-mail verstuurd naar de Tutima website.

Dit soort wijzerplaat op de Pontiac breng ik in verbinding met de jaren zestig, misschien ook vroege zeventigers.
Het nummer op de bodem van de kast past niet in mijn schema, eventueel zou het goud op staal kunnen zijn.
Je zou de kast open moeten laten maken en een foto van het werk maken en hier plaatsen, dan kan ik misschien nog wat meer zeggen.
Er worden nog wel horloges met het merk Pontiac verkocht, maar de huidige eigenaars van het merk hebben niets met het oude merk te maken, dus die kunnen je niet helpen.

1 like

Okay. Ik zal deze week eens proberen de kast open te maken en een foto te plaatsen.

Dank je wel.

Ik vermoed dat de Pontiac het eind jaren zestig begin jaren zeventig is.
De Pontiac is denk ik deels goud, dus de ring om het glas is goud en de rest staal.
Hij is in ieder geval mechanisch en niet kwarts