Ik vind het niet leuk meer

Leuk! Zal ik hem kopen? Dan flipper ik hem binnenkort wel. Waar had je deze met je koopjesspeurneus gezien?

http://www.ebay.nl/itm/Fantastico-SEIKO-VELATURA-KINETIC-DIRECT-DRIVE-SRH017P2-Correa-de-caucho-Zafiro-/131709626069?hash=item1eaa8166d5:g:4NEAAOSw9N1Vtkhj
Hier…Volledige garantie 24 maanden.

Koopje t.o.v deze Seiko SRH003 a900 euro in NL

Maar deze ik ook een stuk mooier, rustiger. Ronde indexen. Wijzerplaat opmaak. Stalen band. Geborstelde bezel. Crownguards. Tja…

I know :slight_smile: Smaken verschillen

Uhm,… Ik laat em toch schieten :stuck_out_tongue_winking_eye:

Volgens mij heeft prijs weinig met high end te maken. Er zijn ook genoeg plakmerken vanaf 2K. Ik blijf het ook grappig vinden dat Dreski in zijn beleving aan high-end heeft geproefd terwijl ik me dat niet kan herrineren. Ligt natuurlijk ook aan een ieders interpretatie van high-end maar de merken die Dreski veel heeft gehad zo uit mijn hoofd zijn niet bepaald high-end:

Atlantic (onbekend onbemind onbelangrijk)
Casio G-shock (high end als je in groep 8 zit en misschien nog in de 1e of 2e klas maar daarna niet meer)
Oriënt (alleen die naam al)
Hamilton (zwitsers merk met historie, maar niet high end, meer de instap in de mechanische horlogerie. niets mis mee maar geen high end)
Tissot (geld hetzelfde voor als Hamilton; prima merk, mooie historie maar geen high end)
Seiko (value for money. ja ze hebben ook de Grand en King collectie en dat mag naar mijn mening wél high end worden genoemd maar dat maakt van een seiko 5 niet automatisch óók een high end horloge)
Tag Heuer (mooi merk maar een 2 tone nep goud quartz uit de jaren 80 is ook niet echt high end te noemen)
verder volgens mij veel c-merken voor een prikkie van ebay geplukt dus behoeven geen uitleg.

Dus om dit topic weer aan te zwengelen; wat is nou high end? Prijs? Merk? Historie? Belangrijke uitvindingen uit het verleden? Status? … schiet u maar! (nou is het wachten tot RobertGerard weer een nieuw topic maakt waar hij dit onderwerp kaapt om aan zijn nieuwe topic dwang te kunnen voldoen)

1 like

Haha gaat alles wel goed met je @Jaap_Wim?

Ik denk dat de 4 indeling die de Swatch Group zelf gebruikt het antwoord kan onderbouwen:

Basic Range
Middle Range
High Range
Prestige & Luxury Range

En als je dan kijkt welke merken in welke range valt, zou ik zeggen High End komt het meest overeen met de Prestige & Luxury Range. Tenzij je Longines en Rado ook High End vind. Prima ook, beetje grijs gebied houdt je altijd.

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Ik kan het nu wel vertellen maar ik was tot voor kort eigenaar van een Rolex 116600. Dat was eigenlijk het eindstation voor mijn horloge hobby. Veel leden weten waar ik woon dus ik ga dat soort zaken niet op het forum gooien. Ik kreeg er geen wow gevoel van. Heb net zo veel plezier met een mooie Citizen of Seiko duiker. Ondanks de lage rente zie ik het aankoop bedrag toch liever op mijn spaarrekening. Dat is de reden dat ik hem vorige maand van de hand heb gedaan.
Ik ben denk ik na 15000 posts en negen jaar full circle gegaan. Het was een leuke ervaring maar horloges doen me niet veel meer.

Aan alle mooie dingen komt ooit een einde…

Een collega van mij zou meteen zeggen “Moet jij weteh…!” :smile:
Maar mocht het afkikken toch niet lukken dan kan je je aankopen altijd nog stiekem doen :wink: en niet melden op het forum.

Nou ik kan je verzekeren dat ik niets meer met 3 nullen heb liggen hahaha. Ik vind momenteel wel één bepaald model erg leuk. Dat is de reissue van de Seiko 6105. Misschien komt die er wel maar meestal is de drang na een paar weken weer weg.

1 like

Goed om te weten dat er voor ons allen hier nog hoop is op genezing :neutral_face:
André is het bewijs hiervan

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

De Turtles toch? En dan de Padi versie.

2 likes

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

O ja die haal ik altijd door de elkaar. De 6109 is nog iets cooler idd.

1 like

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

1 like