Incoming... maar ik ben er niet zo trots op

Kwalitijd als je ooit in de buurt van Utrecht bent kun je de MM komen vergelijken met mijn Radiomir.

Over het handwinden: Ik heb de gangreserve van mijn sea gull 3600 uurwerk eens getimed en daar kwam wel een opzienbarende waarde uit: 58 uur geloof ik.

Als het iets voor je is moet dat een soort ritueeltje gaan worden. Ik hou er wel van.

Heel verstandig om het zo te proberen. Heb in Florence een echte Panerai mogen proberen en het is echt een groot horloge. Nu past dat wel om mijn pols alleen nog niet met mijn bankrekening…
Veel plezier met de hobby en ben benieuwd naar je ervaringen.

ik las ook maandsalaris voor een sub, denk eerder bij mij een half jaar salaris :wink:

1 like

Wat ? 7000 netto per maand beviel niet ?
Madness…

10 weken ? werk je nachtdiensten, of bij de overheid ?

Nee dat niet, maar wel een ouderwetse Cao met veel adv dagen. Niet echt meer van deze tijd, maar mij hoor je niet klagen. Staan wel soms lange dagen en lange ritten tegenover.

1 like

“maandsalaris (of meer)” en sloeg niet zozeer op de sub of de Panerai :smile:

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Waar baseer je dat op ?

Wou net zeggen… 5k is niet meer te doen tegenwoordig.

Ik kan me heel goed voorstellen hoe je je voelt. Ik ben niet zo een flipperaar. Soms wil ik ook een horlogemodel eerst rustig uitproberen, omdat ik kortstondig in de winkel niet zeker van m’n zaak ben.
Of soms komt de klik er pas later. Vroeger wel nieuwsgierig hoe zo een Radiomir nu zit. Dat wezen combineren met een voornemen van me en zie hier de resultaten: 7e Dag van het Horloge

Ik begrijp je verhaal. Ik heb ook eerst een submariner homage gehad om te bekijken of een rolex me zal bevallen. Uiteindelijk is het toch niet dezelfde afwerking & kwalliteit als de echte, dus je baseert je mening op de homage alleen grofweg op het uiterlijk. Het is net zoals een kitcar, rijden in een van buiten uitziende Ferrari met de motor van een hyundai en de afwerking van een mazda.

Een alternatief is om bij meerdere juweliers langs te gaan en daar Rolexen en Panerais uit te proberen. Soms is het goed om een klok 15 minuten lang om je pols te hebben voordat je begrijpt hoe hij echt voelt of gaat voelen, en het is ook goed om weken lang erover na te denken, dan opnieuw langs een juwelier te gaan en te bekijken of je er nog hetzelfde over denkt. Bij mij veranderd dit meestal.

In ieder geval success met je zoektocht!

Nee, het gaat me er echt om of ik een handwinder iets vind, het wisselen van leren banden kan waarderen en hoe de vormen van de kast zijn. Dat de kwaliteitsbeleving van een echte Panerai hier niet mee te vergelijken is, weet ik wel. Ik heb wel eens een Panerai in mijn handen gehad (weet even niet welk model) en da’s natuurlijk vele malen mooier afgewerkt dan zo’n hommage. Misschien vind ik het niets, of misschien wordt mijn verlangen naar een echte er wel door aangewakkerd. In dat laatste geval heb ik iets om voor te sparen, in het eerste geval weer een ervaring rijker.

wauw dat zou dan eens een kwalitatief goed ferrari zijn :smiley:
Hyundai en Mazda bouwen fantastisch degelijke auto’s.

2 likes

Ik zou er niets tegen hebben, als ze zèlf een andere naam zouden gebruiken. Tenslotte zijn er tientallen ‘klonen’ van de bekende Rolex, van nog best duur, tot ultra goedkoop. Ik hoop dat jij met de jouwe geen problemen krijgt, ik heb hier eens zo’n Parnis overgenomen, waarvan eerst de ‘stem’ afbrak en na reparatie vervolgens de bovenstuk van de as van de secondenwijzer Als ik nog eens zo’n ding koop, moet er in ieder geval een Sea Gull uurwerk inzitten, hoewel natuurlijk álles stuk kan.

Niets mis met eens een kloon te proberen
Vanwege de kastvorm deze geprobeerd
[URL=http://s1360.photobucket.com/user/Gnik51/media/verkocht%20of%20geruild/5B036C3B-4527-4D9F-95E2-D1A918E471DD_zpspkvoxpll.jpg.html]

[/URL]

Om deze te kopen
[URL=http://s1360.photobucket.com/user/Gnik51/media/EDD3EF96-0EF7-4823-B1AC-B76698FE70AE_zpsalhdnowp.jpg.html]

[/URL]
Panerai is wat out of my league, maar hier ben ik ook erg tevreden mee

1 like

Ik lees je reactie nog een keer en snap wel wat je zegt. Maar dat is niet wat ik zeg. Een Submariner is een prachtige klok, fantastisch afgewerkt en een icoon. Maar ik raak snel uitgekeken op het uiterlijk en dat is wel iets waar het me om draait. Als ik dan voor de eerste maal een dergelijk hoog bedrag uitgeef aan een horloge, dan wel eentje die me blijft verleiden. En dat doet een Submariner niet vrees ik. Een SND staat zeker op mijn wannahave lijstje, maar niet bovenaan. Tuurlijk is een Incvicta vergelijken met een Rolex onzin, maar dat was niet de strekking van het verhaal.

2 likes

Ah joh…
Ik bedoel het ook allemaal niet zo lelijk.:wink:

Maar je kan natuurlijk nooit zeggen : ’ een Submariner kan mijn aandacht dus niet lang behouden ’ … Want dat was geen Submariner… Dat is meer mijn hoofdstrekking…

En dat je dat ontwerp onderhand ook eens beu hebt gezien ( in welke vorm dan ook ) kan ik mij ook voorstellen.:wink:

En een Panerai is afgezien van de 40/42mm, ook een onbehouwen stuk staal wat krassen aantrekt als de pl…s…
Daar hoef je ook niet zo’n Marina-orgel voor te kopen…

Ik zou zelf nog geen euro aan die troep uitgeven… Wat moet je ermee?

Ik probeer jou ook te begrijpen…

Dus bij wijze van spreken : een massieve steen met dezelfde maatvoering(en) & gewicht , in de vorm van die Panerai , die je evt op zou kunnen winden , zou ook kunnen voldoen als ’ probeertype ’ :slight_smile:️:stuck_out_tongue_winking_eye:

Mijn HeinekenPam vind je niks??:sunglasses:

Toevallig vanmiddag zo’n Invicta zien staan…
Gaat nog wel op zich… Dremel heb ik al…:open_mouth::wink:

Je noemt het zelf een gedrocht… Waar je dan een klik mee moet krijgen??

Ik heb nog wel een leuke (Tover)h-ex voor je…,:kissing:

Aldus neem je jezelf in ieder geval in bescherming :smile: je zou ze nog eens leuk gaan vinden :wink: