Incoming: Mijn grail terug uit zwitserland | Breitling

Goedemorgen HF!

Altijd leuk om het weekend goed te beginnen, gisteren mijn horloge opgehaald bij de juwelier.
Die belde mij met goed nieuws dat het horloge zojuist is teruggekomen uit Zwitserland.

Achtergrond
Sinds het horlogevirus is toegeslagen hebben al heel wat horloges de revue gepasseerd, begonnen met een TW Steel toen een Diesel en toen werd het tijd voor wat anders. Mijn eerste Tag Heuer was snel gekocht (Tag Heuer F1 ref:TH2365R) al snel volgde een tweede en kwam er een Omega Seamaster cosmic. Toen nog een Tag Heuer en ga zo maar door, na heel wat geflipper werd de focus verplaatst naar Breitling… Breitling was een merk waar ik warm voor liep en struinde het internet af naar de modellen die mij aanspreken, al snel werd ik verliefd op de Breitling Navitimer serie.

Bij het lezen en zoeken naar de verschillende modellen was er een die mij echt aansprak, de Breitling Navitimer Airborne (D33030) uitvoering. Na maanden zoeken had ik er eindelijk een gevonden die ik moest hebben. Helaas zaten er geen boekjes bij en was de onderhoudsgeschiedenis vaag… daar was de prijs gelukkig naar. En dan komt het moment dat de postbode met jouw Grail aan de deur staat, met versnelde hartslag het pakket openen en jawel hoor! we hebben te maken met “the real deal”

Toen kwam het ongelukkige moment dat ik constateerde dat de chrono niet 100% werkte, de seconde wijzer schoot na een reset niet terug naar de 12 uurs positie. Mijn horlogemaker kon dit helaas niet verhelpen omdat er een onderdeel vervangen moest worden en Breitling geen onderdelen meer uitlevert, opsturen naar Zwitersland was mijn enige optie. € 880,00 euro verder kreeg ik er een nieuw horloge voor terug. Volledig geserviced, nieuwe wijzers, nieuwe kroon, gepolijst, onderdelen vervangen, wijzerplaat gecleaned en stofvrij gemaakt en ga zo maar door…

Zoals altijd zeggen plaatjes meer dan 1000 woorden:

En dan krijg je dit in je handen gedrukt: ik ben er onwijs blij mee!

24 likes

Een heel mooi klokje, geniet ervan maar dat gaat vast en zeker lukken!

1 like

Da’s een duur beurtje, maar je hebt nu wel een super mooie klok om je pols.
Proficiat.

Prachtig horloge. Veel draagplezier!

1 like

Hij lijkt inderdaad weer als nieuw, veel plezier ermee !

1 like

Het kost wat, maar dan heb je ook wat! Veel (heernieuwd) draagplezier.

1 like

Erg mooi!

1 like

Is weer als nieuw inderdaad. Wel een rib uit je lijf… :smile: Maar goed alle hobby’s kosten nu eenmaal geld…

Schitterend horloge! Voor mij is de Navitimer serie ook een ware grail, maar helaas nog buiten bereik…
Heel veel plezier ervan in ieder geval en hij ziet er werkelijk weer als nieuw uit!

Zo…da’s krek een nieuw klokje!!! Jij zult een leuk weekend hebben!!!

1 like

Prachtige aanwinst! Proficiat!

1 like

Dikke klok! Gefeliciteerd met je aanwinst en heel veel plezier er mee! :slight_smile:

1 like

ziet er inderdaad als NOS uit,mooi gedaan. En goed werk komt met een prijskaartje!

Dat ben ik met je eens, de kale servicebeurt was € 450, de rest was opknapgeld :wink:

Dankje! ziet er inderdaad als NOS uit , nu zo houden :slight_smile:

Prachtig horloge mag je trots op zijn gefeliciteerd . :ok_hand:

1 like

Ziet er super uit !!!

Nice! Geniet ervan!

Matthijs

1 like

Mooie klok hoor.

Maar nieuwe wijzers> moet dat bij een Breitling, of was hij al zo oud?
Ik heb vintage Seiko’s van 30 jaar, en daarvan zien de wijzerplaat en wijzers er nog gloedjenieuw uit. Misschien kijk ik niet zoveel naar de tijd, dat scheelt (tip).

2 likes

Wauw! Ziet er echt als nieuw uit!!! Veel plezier!!!

1 like