Incoming

Het horloge zal geen originaliteits prijs krijgen maar al een tijdje kijk ik naar deze Smiths Everest en nu er een 36mm uitvoering uit is…toch eens proberen. De “inspirator” de Explorer staat op de nominatie mijn enige horloge te worden (dan blijft deze tzt als klusklok) ben benieuwd. Plaatje van de website en ter vergelijk naast de 40mm, die wat uit verhouding/balans is m.i.

13 likes

Wauw. Ik denk dat je verantwoordelijk bent voor het volgende horloge waar ik voor ga sparen :joy:

1 like
1 like

Heeft veel weg van een 1016 :wink:

Echt? :grin:

1 like

Leuk horloge. Ook wel naar gekeken. :tumbler_glass:

Behalve de wijzers is er weinig mis mee. Maar die wijzers drukken het voor mij aardig richting hommage. Als ze dat nou eens origineler hadden gedaan… Mooie maat, leuk soort veld / Explorer achtig ding verder.

Op de urenwijzer na wel een leuk horloge.

Maar “uit verhouding”? Ik denk dat dit vooral ligt aan waar je gewend bent om naar te kijken. Voor mij oogt het als een dameshorloge. Maar ik ben gewend om op 42mm plus te kijken, vandaar.

Laat dat drukken, aardig en richting maar weg :grin: Het is hommage aan de aloude en inmiddels náár prijzig wordende Rolex 1016, de Explorer ‘van’ de Everest beklimming:

Ze is Eddy Plats


die de rechtmatige voortzetter is van dat andere horlogemerk wat Sir Edmund Hillary om de pols had toen hij als eerste de berg Everest bedwong. (Oh ja, er ging ook een Rolex mee. Die geen Explorer was, zoals die later bij zijn introdcutie aan deze memorabele klimtocht is gewijd). Dat maakt het best een beetje grappig, dat er een 1016 nieuw gemaakt wordt met ‘Smith’ en ‘Everest’ op de wijzerplaat.
Jij roept altijd dat je niet van verhalen houd (ok, kort door de bocht maar Moonwatch, en bv over die Patek van de veteraan in een POW kamp e.d.) maar ik vind historie en verhalen wel leuk.

I’ve also read reports that Rolex was a sponsor of the 1953 climb. But other reports refute that claim, saying Smiths was in fact, a sponsor. Would both brands have been sponsors? Two watch brands? That would be hard for me to believe, but it could be so. Regardless, it’s obvious that watches of both brands were present on the historic climb.

Ik deel verder in algemeenheid je voorkeur voor originaliteit. :slightly_smiling_face:

Dat is in elk geval stukken beter dan die grote. Acrylglas en eerlijk gezegd een ETA had ik liever gezien dan saffier en de Miyota 9015 (net te veel rotorgeluid).
£330.00, wat betaal je onder de streep met verzenden etc. in euros?

2 likes

Mooi antwoord. En ik hou niet van marketing verhalen die maar half waar zijn, opgeklopt zijn of uitgemolken zijn.

Gewoon informatieve verhalen die een geschiedenis verhelderen vind ik juist prachtig. Dus bedankt voor deze link en de achtergrond.

2 likes

Heel gaaf horloge. Ik heb deze al een tijdje in mijn achterhoofd. De te grote clasp en het balletje op de secondewijzer (deze had meer naar het midden gemoeten) houden me voorlopig tegen er een aan te schaffen.

Heel mooi horloge, de naam vind ik minder mooi als lettertype en everest had ook in zilverkleur gemogen.

Nieuwe kist incoming.

TZ zelf vraagt ook nog eens 30 GBP voor verzenden, wat duur m.i. Wordt dan 400 euro ongeveer.
Een TZ forumlid bood deze aan, blijkt in Duitsland te wonen. Al met al 330 euro incl. verzenden, vind ik te doen voor dit experiment qua maat en model.

NB: over de sluiting lees je inderdaad veel commentaar, groot vooral voor de 36mm variant. Ik ben benieuwd. Ik heb nog wel wat losse sluitingen, mocht het te dik, zwaar of wat dan ook zijn.

1 like

Goede keuze, de mijne is een paar dagen geleden binnengekomen: prachtige horlogedoos!

Ik hou van de verhalen, maar ook ik houd niet van het opkloppen en uitmelken hoor. Ik laat het marketinggeroep zo van me afglijden.

20190202_182243

Deze kroon met bijpassend horloge krijg ik voor mn 50e verjaardag :ok_hand:

1 like