Incoming

Eindelijk is het zover…, al 1,5jr zit ik ernaar te kijken, een paar keer geboden op een exemplaar met blauwe of groene wijzerplaat. Maar nu de knoop doorgehakt, het moet toch een witte wijzerplaat hebben, anders krijg ik spijt.
Een Grand Seiko SBGX059:

Foto geleend vd site van verkoper.

Een jaar of 2 geleden een SARB035 gehad, fijn en veelzijdig horloge, maar het smaakte naar meer. De GS automaten zijn mij te duur en ik kon het destijds niet over mijn hart verkrijgen zoveel voor een tweedehands quartz te betalen. Nu zet ik de stap toch door goede ervaringen met mijn SMP quartz, die het veld gaat ruimen.

Vrijdag is het d-day!

15 likes

Welcome to the GS club …

3 likes

Thanks!
Dat is een bijzonder fraai exemplaar om je pols👍

Ja mooi zeg, en gewaagd een witte plaat! GS ook enigszins gewaagd overigens (nogal verdeelde meningen), ben erg benieuwd naar je ervaring!

Dus jij gaat ook vrijdag bij de voordeur zitten met een kratje bier…

Wie het eerste een voorsteltopic heeft gepost… :wink: over mijn incoming zijn overigens ook nogal verdeelde meningen whaha!

4 likes

Yip, blijft boeien ondanks/dankzij de eenvoud
Het gouden logo en de gouden seconden wijzer zijn van die details
Vind je witte dail ook prachtig
Zo nog mooier zijn met een blauwe secondenwijzer :wink:

Ik ben een complete newbie op Seiko gebied, mag ik vragen wat er zo speciaal is aan een Grand Seiko en waarom ze zo duur zijn in vergelijking met een gewone Seiko automaat ?

Ik speel vals…, weet nl wanneer ik hem heb. Afspraak met de verkoper halverwege!

Maar uh, had jouw Tag ook al in de smiezen. Supermooi! Bijna 1 gekocht, maar vond hem net iets te groot voor mijn meisjes-achtige pols.

Er zijn vast mensen die er veel meer van weten over de kwaliteit van het materiaal, het HEQ etc.
Mijn metafoor is het verschil tussen een vleesmes en een samurai zwaard.

Op youtube staan mooie filmpjes van watchtanaka. Kijk maar eens dan krijg je een indruk.

1 like

even googlen geeft je het beste beeld :wink:

Kwijl…

Sorry ik snap het niet ?

GS super klokken, alleen die prijs he…

Bewuste keuze een quartz?

Je hebt niet(s) te klagen :wink:

1 like

Mckip, google dan even op “Grand Seiko Review” of bijvoorbeeld Grand Seiko Snowflake"
Dan krijg je een idee

De Grand Seiko horloges worden volledig met de hand gemaakt
De uurwerken worden volledig in-house geproduceerd (manufacture)
Worden nog rigider getest dan de meeste high-end Zwitserse merken
Voldoen aan hogere normering dan de COSC eisen stellen
Worden met de hand gepolijst tot “spiegel” effect
Dit met een techniek die ook wordt gehanteerd bij high-end samoerai zwaarden
Etc…

kortom GS hoort in minimaal dezelfd kwaliteitsklasse als Rolex, Breitling, Omega, IWC etc…
Misschien zelfs wel daarboven

6 likes

Ow men…dubbel jaloers:

  • incoming GS
  • geschikte pols voor GS

You Lucky Bastard

2 likes

ik heb de 39mm :wink:

Bedankt voor de uitleg, dit verklaard een hoop :wink:

Proficiat!! :+1:

1 like

Gefeliciteerd met deze aanwinst. Stijlvol en fraai horloge

1 like

Jazeker. Ik heb ook een automaat, die het tegenovergestelde representeert; duiker groot zwart. Yin vs Yang.