Informatie over Enicar/laat je Enicar zien

hallo allemaal
ik heb de enicar sherpa 350 gekocht vandaar op een rommelmarkt
splinternieuw nooit gedragen
is daar nog vraag naar? kan geen foto plaatsen weet niet hoe dat gaat hier
groetjes michael

7 likes

Enicar is mijn favoriete vintage merk. Helaas hier geen Sherpa Jet, Super Divette, Sherpagraph etc, maar wel de huis tuin en keuken modellen van Enicar.

Ik zal eens foto’s maken van de rest. Er zwerven hier een tiental Enicar horloges rond, waarvan één NOS.

Ik heb ook nog een Enicar spelde en een stukje Enicar gereedschap.

4 likes

Ik heb toevallig vandaag een Enicar geserviced:

Voor:
Untitled

Tijdens:
Untitled

Na:
Untitled

En ik heb een hele fijne Sherpa D 600:
http://www.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/2X/0/00265a7c03e95424592b43a732c8482a40a8392a.jpg

9 likes

7 likes

leuk spul allemaal maar heb er weinig verstand van
en kan ze ook niet repareren. maar vind het leuk om ze te verzamelen
en koop eingelijk alles wat mechanisch is.
moet ik me toch eens een keer in gaan verdiepen
vandaag 6 horloges gekocht 2 piljot met wekker een mondia en de enicar en nog een longine stemfork
maar wou eens weten die enicar is dat een appart model of kom je ze nog veel tegen? groetjes michael

dit is een enicar sherpa 350 automatic
167-21-01 horloge is nieuw nooit gedragen originele band
is daar nog belangstelling voor?
mail me dan doe een leuk bod of ruilen voor andere horloges
mvg michael
nl1gro@hotmail.nl

1 like

In een opwelling gekocht van een forumlid, omdat het ontwerp me bijzonder aantrok én omdat ik meende ook een Enicar in mijn collectie te moeten hebben. Tot op heden geen enkele spijt van deze impulsaankoop…

7 likes

Ik heb ooit bijna een Enicar Sherpa Ops op de kop getikt. Tot ik hem zag en bleek dat de eigenaar de ‘zwarte aanslag’ er met een muntje af had zitten krabben. Dat was dus de PVD coating. ;(

2 likes

Enicar is ongetwijfeld een van mijn favourite horlogemerken. Bij het grote publiek minder bekend en toch een echt liefhebbers horloge. Zitten fraaie modellen bij. Dit is een chique dresser handopwinder 39 mm. met champagne wijzerplaat 60-tiger jaren denk ik Zal is een beter foto maken :blush: Greets nitraM

3 likes

:smiley:Ha ha :smiley: Deze Enicar losjes aan mijn pols. Was toch lastig fotograferen met de camera in een hand en goed mikken. nitraM

8 likes

Leuk spul, Enicar.


Betere foto’s dan die van 2011 :smile:


7 likes

Ca. 1965 offerte par Fiat

2 likes

Wauw, wat een gave horloges! Had nog nooit van dit merk gehoord, maar vind de hier afgebeelde heel onderscheidend.

Wat een dome op de dresser :blush:


EN WAT EEN KONTJE :stuck_out_tongue:

5 likes

Eind vorig jaar deze aangeschaft via HF en ik ben er nog altijd mee in de wolken. Prachtige kast en wijzerplaat dus ik heb er gelijk maar een leuk bandje bijgemaakt.

Het uurwerk leek in eerste instantie niet zo netjes te lopen maar houdt nu heel erg mooi de tijd bij en heeft ook een fatsoenlijke reserve. Het gaat om het AR160 uurwerk. Ik prijs mij stiekem toch wel heel erg gelukkig met dit liefhebbers manufactuur klokje want ik kan er uren naar blijven kijken hoe de secondes soepel wegvloeien :heart_eyes:

6 likes

Enicar is een leuk merk, ik heb er eentje.

Kaliber 1121, ik vraag me af waar al die 25 lagersteentjes moeten zitten.

5 likes

Dolfiijntje en maantje maakt blij. Op deze bodemplaat staat 1 t/m 12. Meer iets voor op andere kant. Weet iemand waarom ?

1 like

Bij mij is er een onderweg, dus heb internet wat afgestruind voor informatie. Op deze site staat een aardig verhaal over de geschiedenis van Enicar:

O ja het is de 6e vandaag…

en een open 6-je is dan een leuk extraatje :wink:

7 likes

NOS Enicar met Nederlandse dagaanduiding.

12 likes