Inkoopactie Invicta Pro Diver 1953 ref. 31290 (update in post 2236)

Saffier ligt aan afmetingen, dikte, bolling, AR coating enzo maar Crystaltimeshorology geeft een goede indicatie van prijzen denk ik. Maar zal niet specifiek voor de Invicta beschikbaar zijn wellicht. Normaliter zijn ze precies uitgekiend ook qua hoogte en aansluiting op het glas.

Insta gebruiker stph_dxtr maakt de bakelite bezel inserts die je bedoelt. Ik weet de prijs niet maar niet goedkoop. Voordeel is dat je wel custom made krijgt. Ik ken geen andere bakelite bezel inserts te koop en als ze er zijn, verwacht ik het alleen voor SKX (weet niet of deze maat afwijkend is).

1 like

Cousinsuk heeft alle maten glas/saffier op voorraad. Daar vind je gegarandeerd het glas wat je zoekt.

Vooralsnog niet meer. Zijn machine is al tijden stuk. Ik zou er graag één voor mijn SKX kopen maar helaas.

3 likes

Ben ik de enige die het horloge op zichzelf mooi vindt. Zonder het verhaal er omheen?

Als er Rolex op stond zou iedereen het opeens geweldig en prachtig vinden is mijn gevoel.

4 likes

Het is een steeds terugkerend fenomeen. Elkaar proberen te overtuigen van je eigen mening in plaats van naar elkaar te luisteren en proberen te begrijpen en vooral respect voor elkaar te hebben.
Het leidt altijd weer tot een negatieve spiraal ook hier op dit forum.

11 likes

@Jur zou jij alsjeblieft de on-topic kaart willen spelen… :pray:

5 likes

De afmetingen van het glas zijn dezelfde als bij de SKX; de dikte gaat verschillen dus kan zijn dat hij een beetje uitsteekt (vind ik wel passend op vintage geïnspireerde divers)maar op ebay vind je genoeg. Bezel insert gaat moeilijker zijn.
Voor 20 euro heb je een glaasje, bezel inserts voor invicta zijn ook te vinden op ebay als je de dimensies kent.

Voor mijn pro diver mod heb ik saffier met een 2.0mm dikte gebruikt. Past perfect.

Voor vlak glas zou ik zoiets als deze gebruiken met 2.0mm dikte:

De beste keuze voor domed lijkt me


Tenzij je liever acrylic/plexi zou willen.

Diameter van het glas schijnt dus zoals de SKX 31.5mm te zijn.
Bezel insert dimensies voor de pro diver zijn als ik me niet vergis 30.70mm - 37.65mm

2 likes

Een beetje domed glas lijkt me prachtig !
Zijn die er ?

1 like

Ik voel weer een nieuwe inkoopactie aankomen
:smile:

2 likes

Je bent niet de enige!:ok_hand:t2:

3 likes

Een rivited oyster zou ook wel gaaf zijn. Bij watchgecko hebben ze die ook, die zijn echter niet bepaald mooi.

Ik ga er plexi op zetten denk ik. Past bij het vintage gevoel. :ok_hand:

8 likes

Is zeker wat voor te zeggen. Er zullen nog veel mod versier komen denk ik zo.

1 like

Nice inderdaad

2 likes

Een beetje zoals dit:

M’n PAM587 heeft top hat bol plexi. Schitterend vind ik dat. :ok_hand:

6 likes

7 likes

Dat kan, Geen probleem. Fraaie modellen trouwens die Glycines

2 likes

Zo ziet de 1953 er uit met domed plexi van Crystaltimes voor de SKX

Ik blijf de afwerking van de kast toch opmerkelijk vinden voor zo een lage prijs…

16 likes

Plexiglas is ook nog een leuk idee! :grimacing:

3 likes

Not bad. Weet jij hoe hoog hij is zonder de plexi?

Heb jij ook suggesties voor die bezel inserts? Dan sla ik die op en kijk ik wel wat ik ga doen wanneer ik die Invicta in huis heb. :slight_smile: