Inruiladvies gevraagd

Pijnenburg in Tilburg heeft high-end horloges, en Seiko.

Een woonplaats zou misschien wel handig zijn btw

1 like

Misschien dat van Baal in Nijmegen deze inruil ziet zitten. Heeft zowel Omega als Seiko.
Succes.
Puur uit nieuwsgierigheid wat vraag je voor de Omega?

mvg. Hans

1 like

Een ruil die misschien niet zo heel vaak voorkomt. Maar ik vind de Astron-lijn erg gaaf en het is natuurlijk bijzonder mooi gemaakt spul. Zeker voor de precisiefetisjist.:yum: En misschien dat er een paar mensen heel dramatisch op reageren. Maar laten we eerlijk zijn, met een Astron loop je echt niet voor l%l en zeker niet met die coole witte! Dus misschien dat je een paar Omega fanboyharten breekt.:wink: So what? Als dit is wat jij wil, gewoon lekker doen, natuurlijk. Overigens, is Gassan niet Omega- en Seikodealer?

2 likes

VELTMAN
De seiko loopt veel nauwkeuriger dan de Omega en ik denk dat Seiko ook veel verder is met de ontwikkeling van horloges ,deze die u wil aanschaffen loopt 1 seconden achter in 1000 jaar en dat gaat men niet redden met een Omega die lopen tussen de 5 en 8 seconden per dag achter, dus betaal je veel geld voor de naam

1 like

Maakt niet uit waar het is, ik bel de desbetreffende juwelier op en ga als ik in kan ruilen daar na toe.

Dank je wel, ik woon in Brabant dus Amersfoort is niet het einde van de wereld

Laat ik het anders zeggen, ik ga maximaal 600 bij leggen

Ik zal kijken en eventueel bellen maar bedankt voor de info

Astron is top, hoewel ik persoonlijk dit niet zo’n mooi model vind met een wijzerplaat die een (semi?) plastic uitstraling heeft. Citizen heeft ook een aantal van die platen.

1 like

Is er via Chrono 24 geen dealer die eventueel inruilt op de Seiko.

Ik zie dat ze ook Astron modellen op de site hebben staan, als je ze even belt denk ik dat ze je wel vertellen kunnen of ze ook het door jou gewenste model op voorraad hebben. http://vanhell-juweliers.nl/van-hell-juweliers-horloges/seiko.html?p=1

Ik heb zelf meerdere goede ervaringen met van Hell (Amersfoort dan, Apeldoorn ben ik nooit geweest).

1 like

Ik vind het een geweldige lijn van Seiko, plus dat ik dit horloge draag met een stalen band die ongekend lekker zit.
Het horloge dat ik zou willen is van titanium en licht waarschijnlijk

[URL=http://s755.photobucket.com/user/44magnumcontender/media/image_15.jpeg.html][/URL]

2 likes

Ben door dit horloge Seiko-fan geworden en draag de P.O. Bijna niet, en deze pak ik op en springt op de perfecte tijd :sunglasses:

[URL=http://s755.photobucket.com/user/44magnumcontender/media/image_15.jpeg.html][/URL]

1 like

Geen idee, maar ik heb al wat tips binnen die ga ik eens bellen en hopen dat er juweliers zijn die dat doen

Zonjee in Zaandam voert beide merken

1 like

Van Baal Nijmegen is al een aantal jaren geleden gestopt met Seiko en voert dat merk niet meer.

Grt. Marco

Heb ik inmiddels ook gezien op de site.

Thnx

Wist ik niet, al een tijdje niet meer bij van Baal geweest.

mvg. Hans

Tja, als dit de norm is (1 seconde afwijken in 1000 jaar), dan kunnen we alle andere merken wel afschaffen…
En trouwens, een Omega die 5 tot 8 seconden per dag achter loopt is aan een onderhoudsbeurt toe (aangezien de Planet Ocean COSC-gecertificeerd is).
Overigens moet een Credor (topmerk van Seiko) ook zo nu en dan worden gelijk gezet. Betaalt men dan ook teveel voor de naam…?

On topic: mooi spul, die Seiko Astron. Stoer en dik, is vrij fors van formaat. Ik heb 'm ook ooit overwogen, maar draag toch liever een mechanisch uurwerk om de pols dan een GPS-gestuurd apparaat dat de tijd aangeeft.
Dan maar eens per 2 maanden de tijd/datum corrigeren…

2 likes

Idd, het zijn imho ook 2 totaal verschillende tijdmeetinstrumenten. Deze ene ‘ouderwets’ mechanisch, de ander hyper modern atoom gestuurd nauwkeurig. Alsof je met karaktervolle oldtimer met een comfortabele elektrische auto vergelijkt. Ze doen wat ze moeten doen, maar toch weer zo anders…

1 like