Insert bezel inklikken 6309

Iemand tips voor het ‘inklikken’ van de bezel insert bij 'n 6309? Slaag er niet in voldoende druk te zetten met mn vingers, ene kant komt dan goed te zitten maar andere steekt eruit…

Ik gebruik bij de insert van een SKX meestal de achterkant van een aardappelschilmesje om druk te zetten. Wel met beleid doen om niet in je vingers te snijden of de insert te beschadigen.

Ik weet niet of ie een gebold plexigaasje heeft, maar anders zou je hem met het glaasje naar beneden op bijvoorbeeld een boek drukken zodat de druk overal hetzelfde is.

Heb ik ook, het lijkt alsof de insert net iets te groot is. Bij de vorige veel kracht uit gevoerd waardoor de insert er uiteindelijk een beetje gebold in zat, was dus waardeloos. Vandaag een insert geplaatst in een 7002 (zelfde maat als een 6309) maar deze eerst licht met een fijn schuurpapier aan de rand afgeschuurd (kan makkelijk, inserts zijn aluminium), twee keer even passen, past perfect.

Ik heb een bot gemaakt zakmes voor dit soort klussen. Een scherp mes is nadelig voor je horloge en vooral je vingers.

Bezel er even afhalen en op een harde platte ondergrond leggen. Iets hards (stukje trespa oid) gebruiken om gelijkmatig de insert er in te drukken.

1 like

Dat is inderdaad wat veiliger, zal de volgende keer eens op zoek gaan naar een alternatief