Interchrono, iemand ervaring?

//eu1.dh-cdn.netH//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netm//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.net,//eu1.dh-cdn.net
//eu1.dh-cdn.net
//eu1.dh-cdn.netH//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netf//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netm//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.netd//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netg//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netb//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.netu//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.netk//eu1.dh-cdn.netg//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netm//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netk//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netv//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netd//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.netv//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.netc//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netv//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.netc//eu1.dh-cdn.neth//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.net.//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netv//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.neth//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netv//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.netd//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netv//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.neth//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netg//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netm//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netk//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.net?//eu1.dh-cdn.net
//eu1.dh-cdn.net
//eu1.dh-cdn.netT//eu1.dh-cdn.neth//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.netk//eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.net,//eu1.dh-cdn.net
//eu1.dh-cdn.netL//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.net.//eu1.dh-cdn.net

Zelf geen ervaring mee. Wel de website eens goed bekeken. Krijg daar niet direct een goed gevoel van omdat nergens duidelijk gegevens staan van interchrono zoals kvk, adres, personen etc.

Misschien heb ik niet goed gezocht, maar ik zou er vooralsnog ws. niet mee in zee gaan.

3 likes

Mijn gevoel is dat je alles gaat weggeven aan een soort van intermediair die waarschijnlijk binnen zijn eigen inner circle klusjes verdeeld. Ben niet zo van dit soort margeverhogende clubjes. Wel slim, maar not my kopje tea.

Als ik een horlogemaker zoek, gebruik ik of mijn eigen hersens of HF. We hebben hier nl. onze eigen interdinges! Zijn naam? @Chlorophyl :sunglasses:

Klik hier maar eens op: Zoek de dichtstbijzijnde horlogemaker met HF recensie

5 likes

Ik krijg ook een vreemd gevoel bij dit bedrijf:

  • geven aan gecertificeerde horlogemakers te hebben voor oa Patek Philippe, Rolex. Deze merken hebben geen horlogemakers die extern ( dus buiten een erkend atelier) werken.
    Patek heeft een erkend atelier in Nederland en die werkt zeker niet voor interchrono en Rolex service wordt alleen door Gassan en S&C + Martens aangeboden.
  • IWC en Omega staat ook op hun lijst > deze gecertificeerde ateliers staan gewoon op de site van de merken onder aftersales en zullen vermoedelijk ook geen interesse hebben om een provisie aan interchrono af te dragen. Dus door welke gecertificeerde horlogemakers het dan uitgevoerd wordt is een vraagteken ( horlogemaker is een vrij beroep en iedereen kan zich dus zelf tot klokkendokter benoemen maar ze krojgen GEEN originele onderdelen door het merk geleverd)
3 likes

Ik heb echt gezocht, maar idd nergens op de site enige vermelding van wie dit zijn, waar etc! En er zijn zg geen kosten aan verbonden maar in de algemene voorwaarden staat wat anders zo te zien… zoek zelf een goede horlogemaker in de buurt, tips genoeg hier lijkt me.

2 likes

Goedemorgen allemaal,

Mijn naam is Chiel vd Velde en ik ben de oprichter van Interchrono. Hier even een kort berichtje waarmee ik hopelijk wat van jullie zorgen kan wegnemen. Allereerst mijn excuses voor het ontbreken van het KVK nummer, deze heb ik zojuist toegevoegd aan de algemene voorwaarden. Ik besef me dat er weinig informatie over de makers vermeld staat op de website. Hier moet ik op korte termijn zeker iets aan gaan doen.

Ik ben zelf een groot horlogeliefhebber en ga al van jongs af aan met mijn vader naar alle horlogebeurzen van europa. Deze website heb ik ontwikkeld naast mijn fulltime baan als programmeur. Interchrono is gratis voor zowel de horlogemaker als de aanbieder van het horloge. Ik verdien er dan ook alleen iets aan wanneer iemand gebruik wilt maken van de Interchrono verzendbox. Misschien dat dit ooit nog veranderd, maar voorlopig blijft het zo.

Op dit moment is er een select groepje horlogemakers aangesloten bij het platform en ik hoop uiteraard dat dat er steeds meer gaan worden. Kleine en grote ateliers zijn welkom. Het zou mooi zijn als iedere aanvraag van een passend aanbod voorzien kan worden. Het aanmelden van een horloge is overigens geheel vrijblijvend en het persoonlijk contact tussen de horlogemaker en de klant blijft noodzakelijk.

Bedankt voor de feedback en mochten er nog vragen zijn stuur me gerust een berichtje.

Groet,
Chiel

2 likes

Hallo Chiel,
welkom en leuk dat je je even voorstelt.

Mooi initiatief. :ok_hand:

Slim :wink: …en ik las ook dat je de transacties wil gaan regelen. Intermediair dus. Ik ben/blijf daar zelf toch een beetje kritisch over, maar als er een markt is moet je er vooral instappen. Zo simpel is het. Oftewel, wens je veel succes! :ok_hand:

Zelf hou ik even vast aan de gebruikerservaringen o.a. hier, als ik zoekend ben naar een horlogemaker. Bellen gaat sneller en bovendien heb ik al een soort van netwerkje waar ik terecht kan als er iets is. Tja, ben nog van de oude garde.

1 like

Hallo Chiel,

Bedankt voor je toelichting.

Het initiatief is beslist een interessant idee en ik hoop dat HF-gebruikers die jullie service gebruikt hebben of gaan gebruiken hier op het forum hun ervaringen delen.

Cheers,
Lowieke.

1 like