Investeren in vintage horloges goed idee?

Ik kocht in 2010 een Rolex GMT goud/staal voor 5k. In datzelfde jaar een Omega Speedmaster Alaska project voor 6k en een Breitling chronomat evolution goud staal voor 3,3k.

Nu zou ik, als ik ze nog had, de GMT voor 8k kunnen verkopen, de Omega voor ik denk zeker 9k en de Breitling voor 5,5k.

Dus was een goede investering geweest, en niet eens vintage.

Maar was te ongeduldig…

We hebben plezier in horloges, niet in rendement. Ik verlies liever geld met een mooie klok om mijn pols, of kunst aan de muur, dat dat ik investeringsobjecten in de kluis heb liggen of aandelen op een dagafschrift. Morgen kan het over zijn. Carpe diem.

9 likes

Of investeren in vintage een goed idee is (geweest) zal de tijd ons leren. Een weet ik zeker. En dat is de prijs die je er ooit voor een vintage horloge hebt betaald. Die factor zal mede doorslaggevend zijn.
Groet. Richard.

Bitcoin al dik rendement gehad afgelopen half jaar (!) en nu gaat Ripple ook hard. Spreiden gaat met deze fictieve valuta ook makkelijker. Hoe zie jij het voor je: 10-20 hoog segment horloges 30+ jaar in een bankkluis?

1 like

Als je deze vraag moet stellen aan anderen dan is het antwoord; Nee.

1 like

Too late :grin:

1 like

Dat verhaal van de rente is 1 deel maar vergeet ook niet dat de economie 8 jaar op zijn gat heeft gelegen. Alles werd verkocht voor dumpprijzen. Mensen kopen nu alles weer terug.

Ik zou idd alleen de zeldzamere horloges kopen omdat ze altijd wel zullen stijgen. Zelf koop ik vaak projectjes voor een lage prijs en laat ze restaureren. Dit zijn wel risico projecten want vaak weet ik niet wat er in het horloge zit (roest bijv)

De laatste tijd ben ik meer overgegaan naar de zeldzamere en luxere horloges uit de jaren 50 en 60 en heb ik de iets " goedkopere horloges (tussen €1000 - €2000) verkocht.

ja , alhoewel je wel beslagen ten ijs moet komen (kennis) en moet kopen wat je leuk / mooi vind
je mag het alleen van meneer de belastingdienst geen beleggen of investeren noemen , wel ‘verzamelen’

Vrees dat je dan wat te laat bent, prijzen zijn nu al skyhigh en gaan volgens mij geen 2-3 keer meer over de kop zoals afgelopen jaren is gebeurd.

Dat dachten we bij de bitcoin ook… nog steeds spijt van