Is het merk Citizen wat?

In de prijsklasse tot ongeveer 300 euro (vind ik dan) is de afwerking bij citizen horloges beter dan die van seiko.

4 likes

Heb wat moeite om dit serieus te nemenā€¦

6 likes

Helemaal niks mis met Citizen. Erg goed en leuk merk.

Vele Citizens gehad. Deze nog steeds in bezit. Love it !

2 likes

Citizen zijn horlogelijn is divers van horloges van ā‚¬50 tot ā‚¬2000ā€¦veel keuze voor iedereen.

Zo heeft Citizen de ā€˜Signature Collectionā€™ die valt net onder Grand Seiko en ā€˜The Citizenā€™ zoals hierboven is beschreven door @CADirk . Die zijn kwalitatief heel goed met o.a Saffierglas, AR en solide stalen banden
Ze zijn alleen moeilijk te krijgen, meestal uit Amerika

Hieronder mijn Signatures :blush:



14 likes

Ja mooi.

10 likes

Hier kan je genoeg Citizen vinden!! :slight_smile:

En hiet duikersā€¦

2 likes

Jij was toch helemaal niet zo van de Citizen??

:rofl:

2 likes

Nee dat is zo :confused: ā€¦Ik moest ook echt even zoeken waar ze warenā€¦

dumpster-diver

:joy::joy::joy:

11 likes

Nog een tip!..Als je van plan bent om een Citizen te kopen die je op het oog hebt laat het dan hier weten met een goede foto, er dwarrelt ook genoeg nepspul van Citizen op het internetā€¦misschien kunnen we je daarvoor behoedenā€¦ :slight_smile:

3 likes

Nep spul citizen?

Ben je niet in de war met Rolex, Omega AP Hublot ect?

1 like

Hahahaā€¦helemaal weinig verstand van die Zwitsers :confused: ā€¦sommige kaasjes zijn wel lekker :joy:
Maar ik doel op die Indiase Citizenā€™s met die nieuwe niet originele wijzerplaten waar onder de 6 ā€˜Japan Madeā€™ staat :wink:

2 likes

Zelfs een Casio f-91w wordt nagemaakt voor mensen die ā‚¬10 teveel vinden.

3 likes

Bedankt allemaal voor jullie snelle reactie!! :100:

2 likes

welk model is dit ? nice.

de vraag is bijna een belediging opzich :wink:

ja is fantastisch merk :smiley:

1 like

Ik heb de naam Citzen even voor je aangepast in je topictitelā€¦ik kon het niet aanzien :sob: :joy:

1 like

En ik heb Citizen een hoofdletter gegeven in de topictitel. Ik kon het niet aanzien. :wink:

3 likes

Ik denk te mogen stellen dat Citizen degelijke horloges heeft. Wellicht zelfs vaak net iets betrouwbaar dan Seiko. Citizen lijkt me ook minder afwerkingsfoutjes te maken.

Toch minder populair dan Seiko. Reden zal wellicht zijn dat, op enkele modellen na, er minder uitgesproken modellen voor de horlogeverzamelaars zijn. Seiko slaagt er beter in om ze ā€œin de marktā€ te zetten.

De verhouding Seiko/Citizen in mijn verzameling : 26/1

1 like

Thanks! :wink::slight_smile:

1 like

Hoewel quartz, topklokje! Eco-drive, perpetual calendar, titanium. Goeie blauwe lume, de bezel alligneert goed en de secondenwijzer tikt heel mooi de markers aan!

Is mijn go-to watch sinds een aantal jaar, en met een reden!

8 likes