Is het mogelijk om af te dingen bij Schaap & Citroen (Eindhoven)?

Speedmaster sapphire, op basis van de oude prijs (5200) was het 18,5% goedkoper. En bij een authorized dealer:)

1 like

Als een AD een nieuwe vaste klant wilt, dan is een korting wel op zijn plaats, anders geen deal en geen klant. Winst maken ze toch wel. daar lig ik niet wakker van.
Ben ook wel benieuwd naar voor hoeveel een AD zijn rolex explorer inkoopt. Iemand die dat weet?

Doorgaans is de marge 40%. Maar vaak is het wel zo dat als de AD 1 hardloper wil hebben hij ook enkele “moeilijker verkoopbare” exemplaren moet afnemen. Dit nog los van het verplichte jaarlijkse quotum om AD te mogen blijven.

1 like

Welja joh, zorg voor nóg meer gespeculeer…:+1:t4:

1 like

Je zou toch verwachten dat iedere juwelier/handelaar staat te springen om z’n inkoopkosten, marges en liefst ook persoonlijke financiële situatie hier op het forum te vermelden. :nerd_face:

3 likes

Ik raag het ook niet aan de juwelier…
zullen vast wel mensen een idee hebben van.

Volgens mij is het tegendeel in dit topic inmiddels al eindeloos beschreven. Korting op OP, Explorer, Airking…allemaal prima mogelijk.

1 like

Op de nauwelijks verkrijgbare sportmodellen zoals Submariner en Sea Dweller is het praktisch onmogelijk bij een AD. Hoor graag waar dit wel mogelijk is.

1 like

Klopt. Maar dat zei je niet en wilde ts niet weten

1 like

Zoals een medewerker van SC mij onlangs zei: “De stalen sportmodellen halen de etalage niet eens, daar hebben we een wachtlijst voor”. En dan gaan ze korting geven… keep on dreaming.

1 like

Je leest niet heel goed geloof ik…

Over de sportmodellen zijn we het eens hoor. Maar dat geldt dus niet voor alle stalen modellen. Ook niet die waar ts op uit is.

3 likes

Prachtig, zo’n discussie waarin je het eigenlijk met elkaar eens bent, maar een kleine omissie zet je dan toch tegenover elkaar. :slight_smile:

2 likes

welkom op het internet

2 likes

En zelfs daarvan zijn voorbeelden te noemen hier w.o. ikzelf :facepunch:t2: en @Boetje bijvoorbeeld :wink:

3 likes

Op het youtube kanaal federicotalkswatches vernomen dat de marge op luxe horloges varieert tussen de 37 en 50 %, afhankelijk van het merk.
Genoeg dus voor een aanzienlijke korting lijkt me.

1 like

Dan zal het wel waar zijn! :+1:

8 likes

Correct, maar korting is alleen voor een verkoper interessant als de modellen te lang blijven liggen. En dat is eigenlijk met alle (veelal non-limited) horloges behalve de stalen sporthorloges van Rolex en andere modellen die door de handelaren massaal worden opgekocht.

1 like

Is tevens een handelaar, zal dus wel weten waar hij het over heeft.


:sunglasses:

1 like

Wat wil je nu zeggen, klopt het niet, zijn de marges hoger, lager?