Is mijn speedmaster waterdicht?.

Pfew, gelukkig!

@HorlogeOpa, da’s uit jouw jeugd hè. Dus. :wink:

Btw. sorry voor het off topic gaan. Antwoord op de vraag: Ja, de Speedmaster is een beetje waterdicht. Niet geschikt om mee te gaan duiken en wat dies meer zij.

Charlie Duke heeft idd geen water gespot tijdens zijn verblijf aldaar :ok_hand:

5 likes

Maar je gelooft nu toch al een hele boel? Dingen die je niet weet of zelfs niet kunt weten zonder zeer diepe kennis? Dat neem je gewoon aan en gelooft dat, en dat geloof is voor jou jouw waarheid. Ook al is het misschien zelfs niet de werkelijke waarheid.

Herhaling van niet waarheden worden vanzelf waarheden, kracht van de herhaling. Dus ja we nemen veel aan en geloven dat als een waarheid en dat hoeft niet altijd zo te zijn :wink:

Maar nogmaals fijn dat men denkt dat ik beweer/denk of zeg dat de aarde plat is maar dat beweer/denk of zeg ik niet :smiley:

Je moet gewoon niet te veel uit willen sluiten op voorhand. Omdat het bij veel mensen nogal wat vreemde reacties opwekt omdat het een beetje onwennig is om is anders te gaan kijken naar algemeen aanvaarde aannames. En met herhaling kun je mensen veel wijs maken, zo wijs dat ze tot aan het gaatje gaan om dat te verdedigen. Of het graag belachelijk willen maken Maar dat is gewoon oerinstinct voor zelfbescherming :wink:

1 like

Als je een chrono hebt zonder pushers met schroefsluiting dan is zwemmen ronduit dom.
Als onder water per ongeluk de pushers worden ingedrukt is het horloge verzopen! :slightly_smiling_face:

But what happens in Vegas stays in Vegas :sunglasses:

3 likes

Ik heb een Tisoot chrono met gewone pushers die gewoon 20atm is :wink:

1 like

Of in Sofia. :zipper_mouth_face:

1 like

Onder water een pusher indrukken is bijna uitgesloten of je moet het expres willem doen. Maar met een dergelijk horloge gaan zwemmen, laat staan duiken, is vragen om problemen.

Cool!
Druk die pushers eens in onder water? :sunglasses:

Valt wel mee hoor. Maar we hebben het er al uitvoering over gehad. Daar verder? :wink:

Van een klein duwtje onder water is nog nooit iemand slechter geworden.

2 likes

Herman Finkers vatte het nog het best samen:
‘De aarde is rond, als een pannenkoek’ :blush:

4 likes

Christian van Theo & Harris heeft eens het fenomeen “waterdichtheid” behandeld op hun kanaal.
Ik denk dat je in dat filmpje je antwoord wel zult vinden :wink:

1 like

Ho ho, of mijn speedmaster bezweken is aan vocht weet ik niet.

Ik had het glas al eens ingetikt (en de wijzers) met een squashracket, dus bijster schokbestendig was het allemaal niet. Daarbuiten heb ik er mee gezwommen, gedouched, nog weer squash gespeeld en ben ik in de woestijn wezen offroaden met polaris rangers.

Het kan dus schokken, stof, vocht of een combinatie van die drie geweest zijn.

@Bradley2007: Met mijn ervaring in de kontzak zou ik je aanraden voorzichtig te zijn met een Speedmaster. Hoe die ooit goedgekeurd waren voor een ruimtemissie is me een raadsel. Het is geen Sinn, zeg maar.

4 likes

Nee, ik heb er genoeg over gezegd en gewoon niet steeds aanhalen in andere topics. Geldt voor jou en anderen die dat steeds blijven doen en dan ook de boel verdraaien. Ik begrijp dat het misschien leuk lijkt maar dat is het niet. Dus zoals je al aangeeft, er is een topic waarin dat allemaal al gedaan is.

1 like

Ik zeg toch niet dat dat kan maar het horloge is gewoon tot 20atm dicht :wink:
En dat voor een fractie van de prijs van een speedmaster die al verdrinkt als je aan pushers denkt :joy:

En nee voordat je komt met per ongeluk indrukken van de pushers, dat heb ik in 20 jaar chrono dragen nog niet meegemaakt. Dus dat zal wel meevallen.

vandaag met mijn water beest zwemmen💪🏽

1 like

Incorrecte spelling verwart mij.

Je gaat met beesten zwemmen? Beestzwemmen?

1 like

Ja

1 like

Met dolfijnen. Zoooo lief :joy:

1 like

Een Speedy is geen divewatch; jouw Tissot wél blijkbaar! :smiley:
(Dat neemt niet weg dat ik als er een zwembad op tv is geweest ik de Speedy metéén een nacht in een bak rijst leg :sunglasses:)

Een Speedy en een Tissot chrono vergelijken is verder als appels en peren vergelijken maar dat terzijde.

Overigens zwem ik alléén met de SKX; voordat je het weet zit je met een ***humeur in Vegas naar je verzopen -insert duur horlogemerk- te staren de hele dag. :grimacing:

1 like