Isofrane vs. Borealisfrane - de review

Leuke review, ik heb zelf sinds kort een Isofrane en die bevalt echt super! verder geen ervaring met vergelijkbare kopieën.

1 like

Leuke review!

Hier ligt een zwarte 22mm te wachten tot hij op de Pelagos mag. Het wachten is ff op nieuwe pushpins.

@Mimoza

Mag ik vragen waar jij de Borealis strap gekocht hebt? Op hun eigen site kan ik hem alleen in het zwart vinden en ben op zoek naar Oranje.

~ Li ricchi cchiù chi nn’hannu, cchiù nni vonnu. ~

Heb er achteraan gemaild, maar helaas wordt niet op korte termijn weer leverbaar, moeten er teveel ineens afnemen.

1 like

Ha wilde je net de link gaan mailen maar gevonden zie ik :grin:

Ik heb toevallig afgelopen vrijdag deze ontvangen:

http://www.obrismorgan.com/natural_rubber_01_blk_22.html

Voor $18,90 incl. verzenden een hele goede deal. Ik heb helaas niet de mogelijkheid om te vergelijken met een echte Isofrane.

1 like

Heb zelf twee isofrane banden en twee obris morgan straps. De gaten van de obris zijn echt een stuk groter, vindt ze daardoor zelf wat minder voor chiquere duikers. Ook zijn de obris straps stroever en stijver, gaan daardoor lastiger om en af en dragen ook wat minder.

Uiteindelijk is de isofrane echt een andere klasse que kwaliteit, maar ook qua prijs. De obris is zijn geld echt waard, echter de isofrane ook vindt ik. Ik heb een isofrane op een deep blue van 99,- zitten, horloge knapt daar heel erg van op…

BIk heb zowel een Borealis (een wat oudere) als een Isofrane 24 mm. Daarnaast een 22 mm isofrane.
Bij mij is de Isofrane wat soepeler, draagt ook wat lekkerder.
De keepers zijn het grootste verschil.
De isofrane keepers voelen net alsof ze van een racefiets binnenband zijn geknipt, zo dun.
Maar wel stevig, is altijd wel ff duwen om de band erin te krijgen. Dit itt de Borealis, waar je de band zonder moeite onderduwd.
Groot prijsverschil, maar mijn voorkeur gaat toch naar de isofrane. Zeker nu ik er een pvd gesp bij heb, nu kan ie op al mijn 24 en 22 klokken (de 22 mm tapert niet en is bij de gesp ook 22 mm)
De Obris Morgan zien er leuk uit, maar dragen niet lekker, veel te stug. Dan liever de Borealis

Borealis heeft momenteel inderdaad alleen de 22mm versie in het zwart er van in stock.

Er zijn blijkbaar ook twee verschillende versies.
De ‘goeie’ die ik een review heb gegeven, is nog maar enkele maanden beschikbaar, daarvoor hadden ze een andere die wat minder van kwaliteit was.

Van de Obris Morgan band hoorde ik vooral dat die helemaal niks is voor kleine polsjes, het kleinste gat staat hopeloos te ver …
Vadnaar dat dat voor mij sowieso geen optie was.
Ook de rubbersamenstelling zou belange niet zo goed zijn…

Ik denk dat je dan beter €10 erbij oplegt voor een Borealis strap…

2 likes

Armida levert ook een fijne rubberen strap erbij
https://dl.dropboxusercontent.com/u/13556570/horlogeforum/armida_a2_rubber.jpg

Er staat een merk “Cuda” op.

Verder helaas geen vergelijkingsmateriaal, maar volgens andere fora komt deze aardig in de buurt van de isofrane.
Zover ik zie niet los te koop, dus weet ook niet wat de “waarde” is. Maar hij zat er bij, en draagt fijn!

Daarnaast heb ik 2 obris morgan straps besteld, eigenlijk vooral om wat met kleuren te kunnen variëren.
Deze kan ik wel eens vergelijken met de “cuda”. Als een van de kleuren me goed bevalt bestel ik me die wellicht als echte isofrane.
Zwart zie ik iig geen reden om te upgraden naar een echte, die zit super.

1 like

Laat even weten hoe de obris bevalt. Wil die gaan bestellen aangezien de borealis er alleen nog maar in het zwart is

Ik zal er aan proberen te denken. Kon wel nog een paar weekjes duren, paar dagen geleden besteld en komt met reguliere luchtpost zover ik weet.

Wel had ik al begrepen dat ze een stuk stugger zijn dan de cuda of isofrane varianten, en misschien wat minder geschikt voor mijn kleine polsen. Maar goed, we zien het wel.

1 like

Ter info. Volgens mij is Borealis wel verbeterd qua strap. Ik heb een wat oudere… Die heeft onder andere smallere stelgaten en een foeilelijke buckle :stuck_out_tongue:

De hierboven geposte straps van Bporealis lijken al wat meer de Cuda starps te benaderen (heb ik er ook één van en die benaderd op zijn/haar beurt weer beter de Isofrane)

Maar Isofrane blijft winnen in mijn ogen (hoewel ik daar tussen twee zwarte straps ook veel verschil in soepelheid had (en kleur. Blauwig zwart vs zwartzwart)

Heb zelf even de Borealis 22mm gedragen maar vond hem niet lekker zitten. Kreeg een wrijf wonde ter hoogte van de knobbel op de pols (was wsslk de oudere versie). De isofrane wil ik al lang is proberen maar deze komt maar niet voorbij op de markt :wink:

Ik zag zojuist dat de keepers ook los te koop zijn. Misschien een idee voor je.

Verder viel me op dat er een erg groot prijsverschil zit tussen de verschillende buckles.
Het ene type “IN” samen met een strap is goed voor 86,77 euro, maar combineer je het met de “RS” dan betaal je 113,07

Dus ruim 25 euro verschil. Sterker nog, het is goedkoper om de strap met de goedkopere buckle te kopen EN een losse RS buckle.

Volgensmij klopt er ergens iets niet met hun prijsschema ofzo…

En nu twijfel ik vanuit waar ze verzonden worden, als dat buiten de EU is komen er dus ook nog eens btw en inklaringskosten bij. Dan wordt het opeens wel erg duur.

Ik denk dat ze vanuit Oostenrijk verzonden worden.
De synchron groep is eigenaar van Isofrane.

Dit zegt de site:

All watches are shipped from Europe by FedEx

Synchron Uhren Manufaktur 1140 Vienna Austria

Inderdaad, ik zag de keepers ook los staan.
Binnenkort eens bestellen!

De borealis band is dunner, dus mogelijk zitten de isofrane keepers net zo los als de borealis keepers zelf.

Komt inderdaad uit Oostenrijk, maar prijzen zijn nog excl. BTW. Die komen er later tijdens bestellen bij.

Ik heb een band bij Toxicstraps besteld, review staat online hier Toxicrubber Isofrane look review

Klopt, daarom ga ik eerst de 20mm keepers passen van de oranje band op de zwarte.

Als die strak zijn, bestel ik die gewoon!

Had ik mezelf ook al bedacht!