Issued militaire horloges topic

9 likes

Goede keuze … :wink:

9 likes

Loopt zowat als atoomklok. Eind van de maand heb ik 'm een jaar en ga ik kijken wat ie heeft gedaan. De afwijking heeft grofweg geschommeld tussen +1/2 en -1/2 s. Bij het wisselen van zomer/wintertijd heb ik steeds een grotere afwijking geïntroduceerd dan het ding zelf afwijkt in een half jaar.

4 likes

Ik heb een soort van re-issue, maar ook weer niet, heeft wel als bijnaam ‘military’ en sinds zn JDM-release in 1995 vanwege zn military-looks extreem gewild bij military collectors worldwide.
Het grailhorloge is geënt op de WO2 Seiko militarywatch, soort hommage eigenlijk.

Seiko SUS SCFF001 4S15 7020 military

8 likes

Gaaf ding idd. Die “drie” als datum is wel erg gecamoufleerd zo :wink:

2 likes

Jazeker, verstopte datum was met opzet…

2 likes

Is hier eigenlijk achter te komen? Heb een CWC G10 onderweg en het maakt me op zich niet uit, vind het al mooi dattie ‘echt’ issued is, maar vroeg het me toch af.

6 likes

Toffe incoming, ga je geen spijt van krijgen.
Echter kan hij zomaar tig jaar op de plank hebben gelegen of alleen met oefeningen zijn uitgereikt.
Je zal het nooit weten want het werd niet bijgehouden.

1 like

Thnx! Ja enige waar ik benieuwd naar ben is dat ik dan 3 field watch achtige horloges heb, dat is wat veel van hetzelfde :thinking:

Ah ja dat was misschien wel te verwachten. Het heeft ook iets tegenstrijdigs: van een military watch degene uitzoeken die het minst beschadigd is :upside_down_face:

:scream: daar kan k nooit zo goed tegen hahaha

Heb je hier een 18 of 20mm bandje gebruikt? Is het een Eulit?

20mm Eulit inderdaad.

1 like

Blame the evil Quartermasters :wink:
Veel van deze horloges werden periodiek geserviced zodat zelfs combat-minced exemplaren er weer near mint uitzien. Lees nieuw plexiglaasje+batterij&NATO.

3 Lijkt wellicht wat veel maar deze heeft een “aura”.
Ik ben nu zover dat ik een x aantal horloges ga flipperen in het voordeel van de binnenkort weer gloednieuw verkrijgbare uitvoering met saffier en schroefkroon. Gewoon om naast de Precista PRS-10 te hebben :sunglasses:

1 like

11 likes

Hmm alleen maar 18mm te vinden. Als je tips hebt waar hij evt nog te vinden is, dan hou ik me aanbevolen.

Trend art 24 had ze destijds. Duitse website.

Ik ben met die Hamilton ook aardig de sigaar: 17mm lugs. :rofl:

1 like

Topbanden! Enige perlons die heb.

Het blijft toch een beetje aanvoelen als karton, vind ik.

Wel stug inderdaad maar blijven mooi in vorm en het hang en sluitwerk zijn top. Andere perlons hebben vaak waardeloze sluitingen en lubberen uit…

Hier nog een bruine Eulit, bandje nr. 6 van de advertentie.

Bruin staat heel mooi op de CWC. Net als grijs. Dat zijn de twee mooiste kleuren.

1 like