Issued militaire horloges topic

19 likes

:heart_eyes::heart_eyes:

Monopusher madness. Nice.

19 likes

Schitterend!

1 like

Onlangs een Citizen Promaster NY0040 gekocht dat — naar het schijnt — zo’n beetje 10 jaar door de Italiaanse korps mariniers werd gedragen. Ik ben daar wel gecharmeerd van, zowel het horloge als de achtergrond ervan.

Dat inspireerde mij tot de volgende vraag, of hier HF-leden misschien informatie hebben over de Nederlandse korps mariniers. Heeft het korps misschien ook ooit recentelijk (d.i. laatste 25 jaar) een automaat als duiker gehad/gekregen?! Zo ja, welk horloge?

1 like

Ik geloof niet dat de NLse mariniers een “eigen” horloge hebben of hebben gehad. Ik ben daar niets over tegengekomen (in de tijd dat ik daar zat)

Die Citizen Marina Militaire staat nog op mijn verlanglijstje

voor issued NLD horloges moet je echt verder terug gaan dan 25 jaar.
Er zijn wel verschillende eenheden die zelf horloges hebben laten maken maar deze moesten gewoon aangeschaft worden. Voorbeelden hiervan zijn de Omega PO van het KCT en de Hamilton chrono’s die binnen de Luchtmacht bij het 301 sqn (apache) en voor de F16 vliegers zijn gemaakt.

4 likes

Dank je, da’s leuke info!

1 like

Bedoel je dan de enige echte met ‘Marina Militare’ op de wijzerplaat? Of toch gewoon de commerciële NY0040?

Ik bedoelde inderdaad die met de aanduiding op de wijzerplaat. De rest van de NY0040 serie heb ik al.

De Lumen met gouden bezel ligt uit elkaar. Als de bezel klaar is, gaat ie bij de rest in de doos.

4 likes

Prachtig die witte dial lemania. En dat tritium :ok_hand:

1 like

Prachtige horloges allemaal,

Hier mijn CWC G10 uit 84. Op zwarte Seat belt NATO

Superfijn horloge om dagelijks te dragen.

14 likes

Er staat er nu eentje op eBay voor klein prijsje :rofl:

2 likes

Hahaha, ik vraag me af wat jouw definitie van behoorlijk geprijsd is. 2 jaar geleden stond er één te koop op ebay voor €800. Vond (en vind) ik al stevig.

2 likes

Ik was ook niet serieus over de prijs. Eerlijk gezegd schrok toen de prijs zag. Maar je kunt nog een ander voorstel doen :wink: Misschien heeft de persoon zich in de komma vergist.

1 like

Ik krijg nu tegenbod van €850. Dus, er is ruime onderhandelingsruimte. Misschien wil je hem nu wel kopen?! Ik vind het veel te prijzig. Hoe gaaf het ook zou zijn om zo’n versie te bemachtigen.

Er staat er trouwens nog eentje op eBay al een tijdje:

Hmmm, Misschien als verzamelobject en omdat ie behoorlijk zeldzaam is het een redelijke prijs. Maar voor dat bedrag heb ik voorlopig hele andere wensen.

1 like

#Life-goals! :joy: ik zou al gelukkig worden als ik die gele ergens tegen kom! ( Maar waarschijnlijk zoek ik ook op de verkeerde plaatsen :joy: )
Good stuff daar bij jou in ieder geval! :ok_hand:

1 like

Die gele worden steeds moeilijker te vinden (voor een redelijke prijs), inderdaad.

Mijn Victorinox Alpnach automatic, genoemd naar de Zwitserse helicopterbasis Alpnach. Fijn horloge om te dragen.

3 likes