Het valt mij op dat verkopen aan Italianen b.v. via Catawiki of Ebay vaak problemen geeft. Er zijn zelfs handelaren die dat gewoon niet meer doen
Geld dit ook andersom?
Om de een of andere reden zijn de prijzen voor horloges daar vaak wel erg gunstig.
De veelbesproken Black Bay b.v. voor 1900 euro
Iemand wel eens wat gekocht aldaar?
En ik m’n Omega Speedmaster Moonwatch. Bij een handelaar op Chrono24 die ook een brick&mortar store heeft. Is prima verlopen!
Omgekeerd heb ik voor een andere hobby’s wel enkele keren iets verkocht in Italië, eerlijk gezegd is dat altijd zeer goed verlopen!
Nu,ik heb me laten vertellen dat Italianen gek zijn op uurwerken,vandaar denk ik dat er een bloeiende grijze en tweedehandsmarkt is. Ik zou zeker nog eens een uurwerk kopen in Italië, maar dan liefst ter plekke.
Speedmaster mk2 heruitgave gekocht, ergens in de buitenwijken van Vicenza bij een handelaar die ik gevonden had op Chrono24. Prima verlopen en inderdaad erg goede prijs, maar de garantiekaart was wel bij de AD afgestempeld en gedateerd op de dag dat het horloge geleverd werd aan de grijze handelaar, bijna een jaar voor aankoop.
Maar goed, gezien de prijs en het feit dat de winkel zelf nog extra garantie bood (wel met opsturen), toch maar toegehapt.
Dat Italianen gek zijn op uurwerken zou idd een reden kunnen zijn, maar vanuit Spanje met een dito belangstelling, en lage btw hoor ik maar zelden iets…