Iwc horloge

Goede morgen beste leden,allereerst bedankt voor het lid mogen worden.
Mijn naam is John en kom uit Limburg.
Ik ben bij jullie uitgekomen door een horloge welke ik gekregen heb van mij oom.
De horloge werkt niet meer vandaar ik hem naar de juwelier gebracht heb.
De meneer in de winkel was erg enthousiast en liet zijn zoon het klokje ook even zien.
Dit wekte mijn interesse vandaar dat ik jullie wil vragen welk type Iwc dit is en van welk jaar ongeveer.Verder,is het de moeite om er een paar euro in te investeren?
Ik wil jullie vast bedanken.

!

3 likes

kon de juwelier je niks vertellen,wat hij erin zag bijvoorbeeld?

Nee hij gaat hem naar een horloge maker sturen.
Ik krijg daarna een prijsopgave wat het gaat kosten om een nieuw glaasje erop te zetten en hem lopend te maken.
Verder vind ik het bandje niet zo mooi.

Stuur hem vooral zelf naar een horlogemaker. De juwelier doet dat zelf ook en verdient er daar bovenop ook aan.

1 like

Van harte welkom hier John! Ik begrijp dat de juwelier enthousiast werd van dit horloge. Een mooie International Watch Company! Mijn mening is dat dit horloge een service en/of reparatie waard is.

Dat lijkt op een 1410 met uurwerk type 402 uit de jaren '60.

Waar mag ik op tellen als je zoiet laat repareren?
En zijn er in Noord Limburg horloge reparateurs?

Stuur het aub naar Hub Hanneman, deze zit in Kerkrade.

Dat hangt waarschijnlijk af van of er veel onderdelen nodig zijn. Reken op een 200+ euro

1 like

Dat is hij mij zeker waard,is natuurlijk ook een mooie herinnering aan mijn Oom.

Dat is bij een onafhankelijke horlogemaker. Bij IWC zelf zal het waarschijnlijk 3x zoveel kosten.

:wink:

:+1:

image

Zo mijn IWC is klaar en loopt weer als een klokje😁.

2 likes


Tevens een nieuw glaasje erop laten zetten.

4 likes

Erg mooi, veel draagplezier gewenst!

Dank je Hans,ik heb altijd een fors horloge om maar deze dunne zit als gegoten😉.
Ben er super blij mee.

1 like