Jaeger-leCoultre Memovox

Hallo…

Iemand bekend met dit horloge en de waarde?

2 likes

U wilt kopen? Verkopen?

Meer info?

Ik heb een stalen versie gehad. Prachtig ontwerp, mooie maat. Ziet er uit als goud, de mijne was staal. Verkoopwaarde in staal indien in hele mooie staat zo’n EUR 3K max schat ik in. Wel een beetje een horloge om voorzichtig mee te zijn. Geen beater zullen we maar zeggen.

Gaan weg tussen 1000 en 3500+ dollar afhankelijk van de staat (100% origineel, redials etc.), uitvoering (jaar van productie, model, Jaeger Le Coultre of Le Coultre etc etc.), staat vh uurwerk en het materiaal en uiterlijk van de kast.

Zeg je ‘verkopen’ op een eerdere vraag, verwacht dan een storm aan Persoonlijke Berichten. De Belgische Flipper is er snel bij over het algemeen. Maar anderen uiteraard ook

Hallo
Graag wat meer info hierover, daar dit één van de grails is waar ik mijn oog heb laten vallen? Is de techniek dan zo gevoelig?
Alvast bedankt!

Ik geloof niet dat de techniek nu zo ovedreven fragiel is, maar ik heb net een Omega Memomatic gekocht. Als je daarbij pushers gebruikt, voelt alles gewoon veel degelijkker aan. Is ook een horloge uit de 70’s, dus wat nieuwer natuurlijk, maar het kealiteitsverschil,is wel duidelijk.
Ik vond de memovox prachtig, maar het blijft een oud beestje. Ik kreeg ook wel eens condens onder het glaasje bijvoorbeeld. Hoeft natuurlijk niet bij elk exemplaar zo te zijn.

Dus: misschien niet tegen minder bestand dan andere dressy horloges uit die periode, maar wel een om een beetje voorzichtig mee te zijn.

Dank voor het snelle antwoord.
Maar ik zou eerder opteren voor een Master Memovox kaliber 918 uit de jaren 80-90. Iemand hier ervaring mee?

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

1 like

3k moet hij wel heel mooi zijn, ze gaan over het algemeen voor €1500 of minder weg hoor.

Mij ontgaat het doel van het topic eventjes… Wat wil de TS met dit topic?