Jan Ubels Bredevoort +1

Breitling SuperOcean heeft een full-service gehad en is weer in nieuwstaat!
Vakman, en een perfecte service :~

gr Ron

Mijn Frederique Costant en TAG Heuer zien er weer uit als nieuw.
Goede en snelle service voor een redelijke prijs (tu)

Diverse horlog emakers kregen mijn Omega niet gerepareerd; nav jullie ervaringen de klok naar Jan Ubels gebracht: top service; het horloge werd meteen opengemaakt, vastgesteld wat er aan schortte en ik kreeg te horen wat het zou moeten kosten en hoe lang het zou duren.
Alles was top in orde en na enkele dagen ontving ik het horloge als nieuw retour!

Kan hem iedereen aanbevelen; ik weet in ieder geval waar ik in het vervolg naar toe ga!

gr.Joep

Ook ik heb een prettige ervaring achter de rug met Jan, goede constante communicatie, voor zover ik kan beoordelen : prima vakwerk, horloge ziet er weer prima uit !

Een aanrader…

Nadat ik een hobby-horlogereparateur (mede-forumlid) had laten werken aan een vintage Mondia Orbitron automatic, die per 24 uur ca. 45 minuten achterliep, bleek deze helemaal de geest te hebben gegeven. Toen op zoek gegaan naar een professional, en bij Jan Ubels in het pittoreske Bredevoort terechtgekomen vanwege goede referenties op Horlogeforum.nl. Dat had ik beter meteen kunnen doen, hij heeft 'm weer lopend gekregen (en de tijd houdend, welteverstaan) en bovendien de moeite genomen om o.a. een butsje in de kast weg te werken, de kast te poetsen, het glaasje te polijsten en enkele foto’s van de werkzaamheden te mailen. Verder heeft hij nog even gekeken naar twee horloges die ik bij me had, en bij een daarvan een ringetje op zijn plaats gezet. Helaas had ik geen tijd voor de aangeboden koffie, anders had ik graag nog wat van zijn kennis opgedaan en gebabbeld.

Duimen omhoog voor Jan Ubels!

Vriendelijke groet,

Ook ik ben zeer tevreden over het werk van Jan.

Na een aantal teleurstellende ervaringen elders, nu wat verder van huis me bij Jan gemeld met een aantal probleem gevallen. O.a. mijn Longines Avigation GMT met een datumverspring- en urenwijzer probleem. Jan heeft lang moeten zoeken, kreeg verkeerde onderdelen, maar heeft het uiteindelijk opgelost. Vanwege de lange wachttijd en het behoorlijke aantal andere horloges wat bij hem lag nog gratis/service ook! Dit horloge had een lange, nare onderhoudsgeschiedenis met veel ellende daarna via een juwelier die het uiteraard weer uitbesteed had. Eindelijk is het weer in orde.

Tweede probleemgeval was mijn Ebel met een Frederic Piguet uurwerk welke na/ondanks 2x recent onderhoud en reparatie nooit goed gangreserve opbouwde. Aanblik van het losse uurwerk bij Jan onder de microscoop maakte mij meteen helder waarom niet…Stof, haar, pluisje. Gezien de korte tijd na het laatste onderhoud, heb ik mijn twijfels over het niveau daarvan. Uurwerk bouwt nu weer prima gangreserve op en de kast is nog netjes krasvrij gemaakt ook! Als ik dit horloge nu los in de hand heen-en-weer beweeg hoor ik weer de “wobble wobble” net als gedurende de eerste paar jaren. Na de vorige onderhoudsbeurten was dit niet zo. Uiteindelijk is deze klok nu dus eindelijk weer in orde.

Als derde was mijn Longines Chronograaf met Valjoux uurwerk aan de beurt voor een reparatie. OOk deze had een jaar of 4 daarvoor onderhoud gehad, en daarvoor ook al eens eerder, waarbij volgens Jan de updates niet waren uitgevoerd. Tsja… Inmiddels zijn de nodige onderdelen vervangen inclusief onderhoud en is het weer helemaal in orde. Horloge staat inmiddels te koop, zie betreffende forumonderdeel.

Verder een vintage Union met Valjoux handopwinder laten repareren en onderhouden met merkbaar lichtere bediening bij opwinden en gelijkzetten als resultaat.

Tijdens mijn bezoeken heeft Jan ook nog snel een Longines Quartz gerepareerd, bij een Longines Conquest de batterij vervangen en bij een Sinn/Audi Design de kroon gangbaar gemaakt/gesmeerd. Allemaal service!

Mijn laatste bezoek dateert een aantal maanden geleden maar gezien de teleurstellingen in het verleden wilde ik eerst even zekerheid omtrent de gangreserves, datumverspringing e.d. en verdere werking. Echter, tot nu toe allemaal prima!

Uiteindelijk was ik totaal veel geld kwijt, naar mijn gevoel meer dan in het verleden, maar nu ben ik WEL tevreden i.p.v. gefrustreerd en teleurgesteld over het kwaliteitsniveau en de herhalingsbezoeken en dat is ook wat waard! Kortom, ik weet in het vervolg waar ik moet zijn…

Grt. Marco

Na mijn positieve review van 30-1-2013 moet ik een jaar later mijn mening helaas herzien. In een jaar tijd is het horloge na de servicebeurt (1e bezoek) ter waarde van € 545,-- nog 4 maal in Bredevoort geweest.

Februari/Maart. Na een paar weken een ander horloge om te hebben gehad wilde ik de Zenith weer omdoen. Helaas, het horloge was moeilijk gelijk te zetten en stopte praktisch direct daarna. Het horloge is terug naar Jan Ubels gegaan. Zijn vermoeden, te weinig olie op 1 positie (2e bezoek). Na circa 3 weken heb ik het horloge weer ontvangen via Micropaket. Bij ontvangst liep de chrono, na deze gestopt te hebben en gereset te hebben constateerde ik dat de urenwijzer van de chrono niet goed terug sprong naar de 0. Zie filmpje:

Ook constateerde ik dat de kleine secondewijzer beschadigd was. Zie foto:

Hierop Jan Ubels gecontacteerd. Deze heeft wijzers besteld, na levering van de wijzers is het horloge ergens in juni retour gegaan om na circa 6 weken retour te komen (3e bezoek). De beschadigde wijzer was vervangen, helaas, de chrono urenwijzer resette nog steeds niet goed (is een probleem wat zich overigens niet altijd voordoet).

Horloge wederom retour naar Jan Ubels (4e bezoek). Na retour ontvangst geconstateerd dat de chrono nog steeds niet in orde was, tevens waren de lugholes (tbv bandaanzet) beschadigd. Zie foto:

Wederom mijn ongenoegen geuit. Gezien de constructie van het uurwerk was het vermoeden dat de onderste pusher het uurwerk niet goed/diep genoeg indrukt. Dat zou kunnen kloppen, destijds toen ik het horloge ophaalde (na service, 1e bezoek) bleek de onderste pusher te zijn afgebroken. Ik heb destijds nog een tijd zitten wachten (horloge lag nog uit elkaar bij aankomst, er werd een onderdeeltje tbv de onderste pusher vervaardigt). Afgesproken dat het horloge wederom retour zou gaan. De lugholes zouden via laser worden hersteld, nieuwe pushers zouden ervoor moeten zorgen dat de chrono problemen opgelost zouden zijn. Het horloge uiteindelijk medio december weer retour ontvangen (5e bezoek). De lugholes zien er inderdaad weer netjes uit, de chrono is nog steeds niet in orde. Nu reset de secondewijzer niet goed, of het probleem met de urenwijzer is opgelost durf ik niet te zeggen (horloge gefrustreerd even opzij gelegd) zie ook:

http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,2076122

Filmpjes:

Moraal van het verhaal, het horloge is het afgelopen jaar 5 maal in Bredevoort geweest. Zeker 30 weken, kan meer zijn. Frustrerend is dat er nog steeds een probleem zit in de chrono. Ik heb via e-mail meerdere maalen gevraagd om een reactie, maar sinds 17-12 niets meer vernomen. ergerlijk, daar ik kan zien (via zijn Facebook pagina) dat dhr. Ubels wel aanwezig en aan het werk is…

Al met al een zeer teleurstellende ervaring.

Begin van dit jaar ben ik in contact gekomen met Jan voor een schoonmaakbeurt van mijn merkloze vintage chronograaf. Ik had al diverse uurwerkmakers aan de lijn gehad met de vraag of zij ervaring hadden met een Venus 170 uurwerk en Jan was de eerste die hier onomwonden ja op antwoordde. Dat schept vertrouwen.

In de winkel kun je meelopen naar de werkplaats waar mijn horloge direct werd opengemaakt en aan de monitor gelegd. Hij concludeerde direct dat er het een en ander aan moest worden gedaan. Een prijs afgesproken en uiteindelijk weer opgehaald(dit duurde wel wat lang, waar we ook wat discussie over hadden maar dat wil ik wel aan mijn eigen beeldvorming toeschrijven). Hoe dan ook was mijn horloge in een conditie die ver boven mijn verwachting lag. Het glas was mooi gepolijst, en de kast zag er weer mooi uit maar bovenal werkte het opwindmechanisme echt weer mooi strak en mijn horloge van 60 jaar oud heeft nu amper tijdsverloop. Als klap op de vuurpijl kreeg ik ook nog een gratis Nato band in bijpassende kleur als service bijgeleverd. Daarnaast merk je gewoon dat Jan zeer veel ervaring heeft waar je ook allerlei vragen over kunt stellen, erg prettig als je zo nieuwsgierig bent als ik.

Dit was mijn eerste uurwerkmaker experience maar wat mij betreft een aanrader!

Pas mijn JLC Master Control door Jan onder handen laten nemen. Wat een service! En mijn horloge voor een zeer schappelijke prijs weer als nieuw. Een absolute aanrader!

A+ (tu). Highly recommended!

http://www.horlogeforum.nl/read.php?19,2698982

Jan heeft onlangs mijn Omega Constellation uit 1954 teruggebracht naar nieuwstaat, deze was ooit als sloper gebruikt en miste dus een fors aantal onderdelen. Ik heb het horloge aangeleverd inclusief een ander uurwerk uit dezelfde serie.

Toen ik het horloge kwam ophalen bleek dat Jan als verrassing een originele chronometer 501 rotor op de kop had getikt en gemonteerd, zonder bijkomende kosten.

De reparatie heeft een eigen topic: http://www.horlogeforum.nl/read.php?19,3116052

Jan is niet goedkoop maar wel een echte vakman, houdt er wel rekening mee dat hij erg druk is en dat het even kan duren voordat je je horloge weer terug hebt.

Ik heb 2 maanden geleden mijn Zenith 410 naar dhr. Ubels gebracht en na hem met 5 weken weer terug te hebben gekregen loopt hij nu 2 maanden later nog prima en ook binnen de csoc.
Een professioneel atelier en zeeeer kundige mensen.
Dit is nu mijn vaste adres!

Heb ook goede ervaring met Jan Ubels. Echte vakman en betaalbaar.

Probeer jan Ubbels al 2 weken telefonisch te bereiken via het telefoonnummer op zijn website.
Ook op gezonden mail wordt niet gereageerd.

Is er iemand die een ander nummer heeft of weet iemand de oorzaak
van het niet reageren.

Probeer anders dit nummer eens: 0543451825

Een van de beste horlogemakers in Nederland,ook voor klokken!

Vanochtend met Jan Ubels gebeld en vanmiddag bij hem aan gegaan. Er was een schroefje uit het het uurwerk van mijn (1 week oude) Oris Artelier Skeleton gelopen. Dit valt natuurlijk onder garantie, maar dan moest ik mijn klok terugsturen naar Amerika… Voor het aandraaien van een schroefje leek me dat overkill.

Jan heeft mij direct geholpen en het schroefje op de juiste plek weer teruggezet en meteen de rest van de klok gecheckt en afgesteld. De kosten? Helemaal niks… Top service en Jan heeft er een klant bij!

Dit vat ik op als een grove belediging voor de lovende, objectieve beoordeling die ik hier in het verleden heb geplaatst.

Gaat er dan nooit iets mis bij Jan? Inderdaad @Pasta_Peter, waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt. Zo heb ik eens terug gemoeten voor een kroon die niet goed vast zat (Jan schaamde zich er duidelijk voor, volgens mij was er geen eindcontrole geweest) en ook is er een x miscommunicatie geweest over een horloge wat gereed was.

Echter, beste Pasta Peter, deze fouten zijn keurig, netjes en kosteloos opgelost nadat ik Jan daar op een normale manier over had aangesproken. Als Jan het aandurft om jouw grief voor een geschillen commissie te laten komen, heb ik zo m’n bedenkingen bij wie gelijk heeft.

Zo makkelijk om hardwerkende ondernemers op internet af te kraken (hedendaagse terreur van internet).

7 likes

Ik ga hier verder niet op in, maar als iemand de complete mailwisseling wilt hebben, stuur ik die maar al te graag toe.

Ik heb ondertussen ook een bericht van thuiswinkel.org ontvangen waarop ik zeer negatief wordt afgeschildert
Ik heb ondertussen de complete mailwisseling zelf naar de geschillencommissie doorgestuurd. Ik heb hier 20 jaar kei en keihard dag en nacht voor gewerkt en laat me dit niet zomaar gebeuren. Als iets terecht is, neem ik mijn verantwoording en diegene die met mij van doen hebben gehad weten dat ook.
Ik wacht het advies van de geschillencommissie af en zo nodig zal ik Hans van Buuren via de rechter een rectificatie laten afdwingen.
Ik denk dat ik zeer sterk sta, daar ik bij dit soort klusjes op de factuur aangeef dat het een deelreparatie betreft en er geen rechten ontleend kunnen worden op het in de toekomst juist functioneren van het uurwerk.
als ik bij mijn garage een ruitenwisser laat vervangen hoef ik ook niet aan te komen dat ik recht heb op garantie om de motor in orde te maken.

Ps.ik ken deze man niet persoonlijk, alleen via mailwisseling

negatieve energie.

Gr Jan Ubels

32 likes